USD
EUR
RUB

Բանաստեղծությունը պետք է մի քիչ ծուռմռտիկ լինի` լավը լինելու համար. Լույս է տեսել «Թռչող տունը» բանաստեղծությունների ժողովածուն

 
 
 

Զրույց բանաստեղծ Արթուր Մեսրոպյանի հետ, նրա առաջին՝ «Թռչող տունը» ժողովածուի լույսընծայման առթիվ.

- Արթուր, մի բազմիմաստ հարց, ո՞րն է բանաստեղծի գրելու ժամանակը:

- Հետաքրքիր հարց է, ինքս էլ առաջին անգամ մտածեցի այդ մասին: Երևի գրելու համար լավագույն ժամանակն այն է, երբ չգրելուց ինչ-որ բան կկորցնես: Երբ զգում ես, որ ինչ-որ սիրուն բան կարող ես ստեղծել ու անում ես, դա էլ գրելու ժամանակն է:

- Արդյոք հեշտ է համատեղել Ձեր աշխատանքը՝ թարգմանական ծրագրերի համակարգումն ու գրելու ստեղծագործական ընթացքը:

- Իրականում երևի այդքան էլ հեշտ չէ, քանի որ օրվա մեծ մասն աշխատանքի եմ: Մյուս կողմից բախտս բերել է, քանի որ ես արագ եմ գրում. այսինքն՝ երբ բանաստեղծությունը «գալիս է», ես այն թղթին հանձնելու համար մոտ 25 րոպե եմ ունենում, սա ներքին զգացողությամբ առաջացած ժամանակ է, կամ կհասցնեմ գրել, կամ վերջ՝ կթռնի: Եթե մի բանաստեղծության վրա 20-25 րոպեից ավելի եմ ծախսում, մի տեսակ ջրիկանում է, կախարդանքը, առաջին պահի անսովորությունը, տարօրինակությունը, բնականությունն ու ամենակարևորն` անկեղծությունը կորչում է: Սկսում եմ ավելի հանգիստ մտածել, գրել-ջնջել, հարմար բառեր որոնել ու վերջ, ներվը կորեց, մշուշը կորեց ու գրածդ արդեն ստացվում է չափազանց ճիշտ ու լավը: Ինձ թվում է բանաստեղծությունը պետք է մի քիչ ծուռմռտիկ լինի, մի քիչ վատը, որպեսզի լավը լինի: Մյուս կողմից էլ խիտ գրաֆիկս օգնում է լիքը ինֆորմացիա, զգացողություններ, ապրումներ կուտակել, իսկ առանց դրանց դժվար թե գրեի ինչ-որ բան:

- Ձեր առաջին ժողովածուն ընդգրկում է վերջին շրջանի ստեղծագործությունները: Ի՞նչ եք կանխորոշել Ձեր վաղ շրջանի աշխատանքների համար:

- Վաղ շրջանի գրածներից մի քանիսը տպագրվել են «Ցոլքեր» հանդեսում, բայց մեծ մասը չեն հրատարակվել ու չեմ էլ կարծում, որ կհրատարակեմ: Դրանք,թեպետ, շատ անկեղծ էին, բայց այդ ժամանակ տեխնիկաս այն չէր, չափի ու ռիթմի զգացողություններս դեռ հղկման կարիք ունեին: Կարծում եմ` պարտադիր չէ հրապարակել այն ամենն, ինչ գրում ես: Կան բաներ, որ սևագրային փուլ են, կատարելագործման շրջան, ու դրանք թող մնան այդպես:

- Այս ժողովածուի մեջ և հատկապես «Անտուն, անսիրտ, չհարմարված» շարքում Տունն անշրջանցելի է: Դուք այնտեղ եք գնում (որովհետև ուրիշ տեղ չկա գնալու) մենակ կամ ինչ-որ մեկի հետ, դիմավորում եք ինչ-որ մեկին կամ սպասում եք նրան տանը, անգամ եթե բանալին չկա ու տունն էլ ձերը չէ:
Ի՞նչն է դրդել Ձեզ խոսելու Տան մասին, և ի՞նչ է ձեզ համար նշանակում տունը:

- Այս հարցին ես երևի երկրորդ անգամ եմ պատասխանում. առաջին անգամ հիշում եմ համալսարանում էր` ռուսերենի դասի ժամանակ, երբ հանձնարարվել էր շարադրություն գրել մեր տան մասին: Մանրամասն չեմ հիշում՝ ինչ էի գրել, բայց հիշում եմ, որ դասախոսս, երբ աշխատանքները վերադարձնում էր, ասաց` «ես հասկացա, որ Արթուրը տուն չունի» (ժպտում է- հեղ.):
Տունը, երևի այն տարածքն է, որտեղ դու քեզ զգում ես ինչպես ուրիշ ոչ մի տեղ՝ հարմար, ազատ, հանգիստ: Սովորաբար այն ավազի պես փախչում է մատների արանքից, հաճախ ամենավերջին պահին ձեռքիցդ թռչում, երբ ձեռք ենք մեկնում, որ բռնենք: Ինձ թվում է, ես գնում եմ այն գտնելու ճանապարհով, թեպետ ինքս էլ հաստատապես չգիտեմ:

- Ձեր բանաստեղծություններում դեգերումների վայր հանդիսացող քաղաք կա՝ իր այգիով, շենքերի կտուրներով ու դեպի սարը տանող ճանապարհով: Անշուշտ, Ձեր՛ քաղաքը: Արդյոք կարո՞ղ ենք բնորոշել «Թռչող տունը» ժողովածուն որպես ուրբան գրականության օրինակ:

- Ես շատ եմ սիրում քաղաքային միջավայրը, քաղաքային կյանքը, շատ եմ սիրում Երևանը, սիրում եմ երկար մնալ դրսում, մարդաշատ, աղմկոտ տեղերը, միշտ փորձում եմ գնալ նոր ժամանցի վայրերը, ունեմ սիրած փաբեր, որտեղ դպրոցական տարիներից եմ գնում: Այնպես է ստացվում, ցավոք, որ քաղաքից դուրս քիչ եմ լինում: Հիշում եմ` մի անգամ ինձ բռնեցի այն մտքի վրա, որ ինչ-որ տարածքով անցնելիս, ասացի լավ է, տարածքում այգի էլ կա, ու էդ պահին գիտակցեցի, որ ընդամենը մի հինգ ծառ կար իմ այդ «այգում», բայց գիտեմ, որ քաղաքից դուրս մեկ-երկու օրից ավելի չեմ ձգի: Այս իմաստով իմ գրածն էլ իմ շարունակությունն է և ուրբան միջավայրը անբաժան է իմ գրածներից: Այս ուղղությամբ մի քանի նոր գաղափարներ ունեմ, հուսամ` կունենամ նաև մի քիչ ավելի ժամանակ, որպեսզի դրանք իրագործեմ:

Սկզբնաղբյուր՝ Aysor.am:

Լրահոս
Գարեգին Նժդեհի հզոր մտքերից Հայրենի հող Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսը հանդիպեց Արցախի Նախագահի հետ «Լավ տեմպերացված շանսոնը»․ Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախումբը հանդես եկավ Սերգեյ Ստադլերի ղեկավարությամբ Պետք չէ զարմանալ. դժգոհ են, որովհետև տեղ ունեն դժգոհելու. Մկրտիչ Արզումանյանն իր աջակցությունն է հայտնել պայքարի մասնակիցներին Էռնա Յուզբաշյանը հրաժարվում է վաստակավոր արտիստի կոչումից Տեր ողորմեա Գևորգ Հակոբյան, Քելե լաո Ո՞ւր ես, մայր իմ Նկարիչը, որ չհեռացավ հայրենի Արթիկից Ֆրանսիայում հայ երեխաները երգեցին հայ երեխաների համար Մահացել է քանդակագործ Ֆերդինանդ Առաքելյանը Իսկ ինձ ասում են թե խելոք մնա Ես ձեզ ասում եմ Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախումբը հանդես եկավ մեծահամբավ դիրիժոր Դմիտրի Սիտկովեցկու ղեկավարությամբ Հայկական արդարադատության առաջին «Գրաբուս» կտրամադրվի Շիրակի մարզային գրադարանին Սերժ Սարգսյանի կողմից սխալ քայլ էր վարչապետի պաշտոնը ստանձնելը, Նիկոլ Փաշինյանին էլ ղեկավար դեռևս չեմ տեսնում. Սարգիս Գրիգորյան Գրիգոր Նարեկացի «Մատյան Ողբերգության» - մաս 5 Երևանում կկայանա տենոր Դավիթ Հովհաննիսյանի մենահամերգը Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսը վավերացրեց Գերմանիայի հայոց թեմի առաջնորդի ընտրությունը Շատ կուզեի, որ ավարտը լիներ խաղաղ ու արդար. Սիրուշոն՝ Փաշինյանի կազմակերպած հավաքների մասին Սերը պարտականություն չէ Հոգևոր երգի էկումենիկ երեկո Թբիլիսիի Սուրբ Գևորգ եկեղեցում Մի՛ մրսիր, Երկի՛ր… Լորկայի վերջին խոսքը դահիճներին Վաղը կայանալիք «Հորտուս Մուզիկուս» խմբի համերգը տեղափոխվում է հունիսի 16-ին Խաչատրյանի հոբելյանին նվիրված համերգով Մալթայում մեկնարկել են Հայաստանի մշակույթի օրերը Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսի ուղերձը՝ վերջին օրերերի իրադարձությունների առիթով ԳՐՔԵՐԻ ՆՎԻՐԱՏՎՈՒԹՅՈՒՆ ԿԱԼԿԱԹԱՅԻ ՄԱՐԴԱՍԻՐԱԿԱՆ ՃԵՄԱՐԱՆԻՆ Ցուցադրություն՝ «Գառնի» արգելոց-թանգարանում Խիզախը կամ Աներկյուղը Ակունք համայնքում գնվող Պողոս-Պետրոս եկեղեցական համալիրի տարածքը մաքրվել և բարեկարգվել է Վշապին հաղթողը Արցախցի բանաստեղծուհին իր անդրանիկ ժողովածուում անդրադարձել է քառօրյա պատերազմին Արծիվը Հայկական երգն ու երաժշտությունը բազմազգ լսարանին ներկայացնելու համար պատրաստվում են մեծ բծախնդրությամբ Աշխարհի լավագույն սոպրանոներից Բարբարա Ֆրիտոլին վաղը հանդես կգա Երևանում Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսը շնորհավորել է նորընտիր ՀՀ վարչապետին Պեղվելու են Աղձքում հայտնաբերված «պալատի» ստորին շերտերը Կոստան Զարյան․ Նոր Հայաստանում
website by Sargssyan