USD
EUR
RUB

Հնագետները Հայաստանում Ք.ա. 7-րդ հազարամյակի բնակատեղի են հայտնաբերել

Նախորդ տարի հայ հնագետները 39 արշավախումբ են կազմակերպվել՝ Հայաստանի տարբեր մարզերում և հուշարձաններում պեղումներ կազմակերպելու համար: Դրանցից 16-ը՝ այլ երկրի գիտական կենտրոնների հետ ստեղծված համատեղ խմբեր են եղել: Այսօր լրագրողների հետ հանդիպմանն այս մասին տեղեկացրեց ՀՀ ԳԱԱ Հնագիտության և ազգագրության ինստիտուտի տնօրեն Պավել Ավետիսյանը: Այս մասին տեղեկացնում է Panorama.am-ը։

Նա հայտնեց, որ Լեռնագոգ 1 հնավայրի պեղումների արդյունքում առաջին անգամ այս տարածաշրջանում գտել են ստացիոնար բնակատեղի, որի ստորին շերտերը թվագրվում են Ք. Ա. 8-րդ հազարամյակի վերջ, 7-րդ հազարամյակի սկզբով, սակայն Հայաստանի տարածքի բնակատեղիների հնագույն շերտերը ք.ա. 6-րդ հազարամյակի են:

Ավետիսյանի խոսքով՝ հերթը մշակույթի նախարարությանն է, ով պետք է իրականացնի հուշարձանների ցուցակագրման ու պահպանության խնդիրը: Նա նշեց, որ նախորդ տարի Հյուսիս-Հարավ ճանապարհի տակ մնացող հուշարձաններն են պեղել: «Մաստարայի հարևանությամբ մի քանի օբյեկտներ ենք պեղել՝ կարասների մեջ, վաղ բրոնզեդարյան բնակատեղի է, տարածքն անտիկ շրջանում օգտագործել են որպես գերեզմանոց: Այդ կարասներից յուրաքանչյուրի մեջ թաղում կա:

Հարևանությամբ կառույց կա, այդտեղ նաև դամբարաններ են պեղել, դրանք ճանապարհի եզրին էին, չպեղելու դեպքում կմնային ճանապարհի տակ»,- ասաց նա: Ավետիսյանը տեղեկացրեց, որ մինչև դեկտեմբերի 10-ը պեղումներ են արել, ճանապարհը մաքրել են, որևէ հուշարձան չի մնացել ճանապարհի տակ:

ՀՀ ԳԱԱ Հնագիտության և ազգագրության ինստիտուտի գիտաշխատող Արթուր Պետրոսյանը նշեց, որ դեռ 2015 թ. հետախուզական աշխատանքներ էին կատարում, Լեռնագոգի այդ տարածքում գտել էին 10-րդ հազարամյակի մարդու սարքած գործիքները, որոնք հայտնի են մեր տարածաշրջանում:

«Սկզբում դա գտանք, հետո ցանկանում էինք հասկանալ՝ դրանք ինչ-որ կերպ կապ ունե՞ն քարից ճարտարապետության հետ: 2015 թ. փոսորակ արեցինք, այդտեղից գտած ածուխը երբ թվագրեցինք, թիվը տվեց 8-րդ հազարամյակի վերջ, 7-րդի սկիզբ, 2017-ին որոշեցինք ավելի մեծ մասշտաբով պեղել: Մենք մեր առջև խնդիր էինք դրել՝ գտնել անխաթար շերտեր և եթե հնարավոր է՝ ոսկրաբանական նյութ»,- ասաց նա:

Պետրոսյանը հայտնեց, որ ածուխի ուսումնասիրությունից հետո հստակ կարելի է պնդել, որ Լեռնագոգն այդ շրջանի հնավայր է, այն հասարակությունը, որ ապրում էր այդտեղ, արդեն որոշակի ճարտարապետության էր տիրապետում:

Ճապոնիայի Տոկայի համալսարանի դոկտոր Մակոտո Արիմուրան տեղեկացրեց, որ 5 տարի է՝ սկսել է համագործակցել հնագիտության և ազգագրության ինստիտուտի հետ, և իր հետաքրքրությունների շրջանակներում է՝ հասկանալ Հայաստանի նեոլիթիզացիայի խնդիրը:

«Ես աշխատել եմ Սիրիայում և Թուրքիայում, այնտեղ շատ կան նեոլիթյան հուշարձաններ: Եվ ի՞նչ գիտենք մենք Կովկասի մասին, Կովկասում 10-6-րդ հազարամյակը պարզ չէ, լավ ուսումնասիրված չէ: 6-րդ հազարամյակից վաղ ոչինչ չգիտեինք մենք: Մի քանի հնավայրեր գիտեինք, բայց դրանք փոքր հնավայրեր են՝ հիմնականում ժայռածածկեր կամ քարայրներ: Մենք չգիտեինք՝ որն է այն վայրը, որտեղ ապրել են»,- ասաց նա:

Արիմուրան հայտնեց, որ 5 տարի առաջ ընդհանուր հետախուզական աշխատանքներ են կատարել և գտել «Լեռնագոգ 1» հնավայրը: Այս տարի իր կոլեգաների, ուսանողների հետ եկել են Լեռնագոգ, բազմաթիվ առարկաներ են գտել՝ օբսիդիանից, ոսկորից, և այդտեղից ստացած ռադիոածխածնային տվյալներն ասում են, որ Լեռնագոգը 7-րդ հազարամյակի է: Իսկ անակնկալը ճապոնացի գիտնականի համար այն էր, որ Լեռնագոգում ճարտարապետություն հայտնաբերվեց:

Լրահոս
«Թաբոր լեռան վրայ» Պյոտր Սվիտալսկի․ «Սարյանը Հայաստանի այցեքարտն է Եվրոպայում» Freedom House. «Ազատությունն աշխարհում-2018». Հայաստանը և Լեռնային Ղարաբաղը «մասամբ ազատ» են, Ադրբեջանը՝ ոչ ազատ Մենք հաճախ կենտրոնանում ենք բաժակի վրա՝ մոռանալով վայելել սուրճի համը Ռուբեն Սևակ․ Դուն Հրաշքն ես Սերժ Սարգսյանը՝ ՀՀ ապագա նախագահի մասին․ «Նա պետք է վայելի հեղինակություն և որ ամենակարևորն է՝ անկողմնակալ մարդ լինի, ով երբեք քաղաքականությամբ չի զբաղվել» Նախագահ Սարգսյանը Հայաստանի ազգային հերոս Հովհաննես Չեքիջյանին հանձնել է Հայրենիքի շքանշանը Հայոց եկեղեցու կացությունը Սովետական իշխանության արշալույսին ՈՒրիշ ձկներ են ջրում Սոս Ջանիբեկյանը, Մաց Լանգբական, Տատյանա Սպիվակովան ու Նաիրա Զաքարյանը՝ Ջիվան Ավետիսյանի «Դրախտի դարպասը» ֆիլմում Քելե, քելե Սարկավագուհիների ավանդույթի վերականգման հարցում պետք է զգույշ լինել. Վահրամ քահանա Մելիքյան Արտերկրում գործող միակ պետական հայկական թատրոնի դերասանները հնրավորություն կունենան հանդիսատեսին ներկայանալ սեփական, վերանորոգված թատրոնի շենքում Էլ իմաստ չունի... Ընտրուեց Գերմանիոյ Հայոց Թեմի համար Առաջնորդական Տեղապահը Նախանձի մասին (բարոյախրատական պատում) Դեպի բանակ ճանապարհը անցնում է եկեղեցով Շքեղ հայկական թատրոն Հայաստանի սահմաններից դուրս․ Տիգրան Վիրաբյանի գրառումը Երաժշտական դեգերումներ՝ Դանիել Երաժիշտի հետ Այն տարիները, որոնք անցկացրեցի կալանավայրում, ինձ օգնեցին մարդ տեսակին ճանաչելու ավելի խորը. Մովսես Նիկողոսյան Սբ. Հովհաննես Կարապետի ծննդյան տոն Ամեն ինչ խաղ է: Ես դուրս մնացի խաղից Մարդու իմաստությունը ինչո՞ւ Սուրբ Հոգին աղավնու կերպարանքով իջավ Էքզյուպերիի «Գիշերային թռիչք»-ը հայերեն թարգմանությամբ կներկայացվի ընթերցողին Նապաստակն ու դերձակները Պատրանք Հայկական գինու երեկո Մինսկում Կյանքը մահվան շեմին Մարդ Հույս «Թե մի ճյուղ ես անգիտակցաբար կոտրել՝ տասը ծառ տնկիր» Ցուցահանդեսում որպես Մոդիլիանիի աշխատանք ներկայացված 20 գեղանկար կեղծ է ճանաչվել Մեր Տեր եւ Փրկիչ Հիսուս Քրիստոսի անվանակոչությունը. հունվարի 13-ին Օպերային թատրոնը 2018-ի խաղաշրջանը կբացի փետրվարի 4-ին՝ «Անուշ» օպերայով Ես դրսում ո՛չ ապրելու, ո՛չ էլ բնակարան ձեռքբերելու նպատակ չունեմ. Ավետ Բարսեղյանը Հայաստանում նոր գործ է պատրաստում Ամերիկյան կինոակադեմիան ավարտել է «Օսկար»-ի թեկնածուների ընտրությունը Ինչու Ռուզան Վիթը չի վերադառնում թատրոն Արյան կանչը «Մեծապատիվ մուրացկաններ»․ ռեժիսորը և ժամանակը
website by Sargssyan