USD
EUR
RUB

Մրցանակով, բայց վրդովված․ «Կարին» ավանդական երգի-պարի համույթը վերադարձել է Իտալիայից

 
 

Մարտ 3-11-ը Իտալիայի Ագրիջենտո քաղաքում անցկացվել է Mandorlo in Flore 73-րդ փառատոնը, որին մասնակցել էր «Կարին» ավանդական երգի-պարի համույթը և ներկայացրել UNESCO-ի Մարդկության ոչ նյութական մշակութային ժառանգության ցանցում ընդգրկված «Սասնա ծռեր» էպոսն ու Քոչարի ռազմապարը։ Իտալիայից համույթը վերադարձել է երրորդ տեղի համար նախատեսված մրցանակով, բայց վրդովված՝ կողմակալ վերաբերմունքի և կազմակերպչական թերություննների պատճառով։

Առաջին մրցանակը շնորհվել է Վրաստանի՝ Աջարիայի պետական պարի խմբին, մինչդեռ համույթի գեղարվեստական ղեկավար Գագիկ Գինոսյանի պնդմամբ` այդ խմբի ներկայությունը արդեն իսկ խախտում է, քանի որ փառատոնին պետք է մասնակցեին էթնիկ, այլ ոչ պետական խմբերը։ Եվ ամենանկատելին եղել է այն, որ վրացական խումբը երգով հանդես չի եկել։ Իսկ երկրորդ տեղում հայտնվել է Արգենտինան։

«Փակման արարողության ժամանակ բոլորին ստիպեցին իրենց ելույթները կրճատել և դարձնել 3 րոպե, և վրացական խումբը, որ մեզնից երկու համար առաջ էր, հանկարծ հայտնվեց վերջում ու ելույթ ունեցավ 7 րոպեից ավել։ Իսկ մեր բողոքը ժյուրիին, կազմակերպիչներին այն մասին, որ նման պահվածքն ուղղակի անթույլատրելի է, նրանք եկել էին մեզ մոտ ու ասում էին, որ մենք ամենալավն էինք և այլն։ Վրացիների պահվածքն այնպիսին էր, կարծես նրանք բոլոր հարցերը լուծել էին»,- պատմում է համույթի գեղավեստական ղեկավարը։

Փառատոնից 3 օր առաջ պարզվել է, որ ժյուրի գոյություն չունի, և հաղթողները որոշվելու են ինտերնետային քվեարկության շնորհիվ։ Քվեարկությունը եղել է փակ, իսկ արդյունքները հայտնել են փառատոնի կազմակերպիչները։ Համույթը ներկայացել է 25 հոգանոց կազմով՝ 16 պարող և 5 երաժիշտ։ Մի քանի ամսվա աշխատանքի շնորհիվ համույթը արել է առավելագույնը փառատոնի չափանիշներին համապատասխանելու համար։

«Սասնա ծռեր» էպոսի բեմադրությունը եղել է 19 րոպե տևողությամբ, որի մեջ ընդգրկվել են երգեցիկ հատվածներ, բանավոր խոսք, ժողովրդական խաղեր, պարեր, որը Ստամբուլի հայ հանդիսատեսին նույնպես ներկայացվել է։ Այդուհանդերձ փառատոնի ընթացքում նրանց առջև խնդիր է դրվել՝ բեմադրությունը կրճատելով հասցնել 8 րոպեի։

Վաչե Փաշինյանը, ով խմբի գործիքային կազմի ղեկավարն էր, պատմում է, որ չնայած անդադար թվացող խնդիրներին, փորձել են չկորցնել իրենց մարտական ոգին, ու արել են առավելագույնը փայլուն ներկայանալու համար։ Սակայն վերջինս հայտնում է իր մտահոգությունը ՝

«Կցանկանայի, որ մեր կառավարությունը, Մշակույթի նախարարությունը մի քիչ լուրջ հովանավորություն տրամադրեր մեր նման խմբերին։ Որովհետև ի տարբերություն մյուս խմբերի, մեր երաժիշտները չորսն էին։ Խնդիրը նմանատիպ մրցույթներում ներկայանալու համար այն է, որ գոնե պետք է երաժիշտներն էլ համապատասխանեն, ավելի լավ որակ ապահովելու համար։ Մեր սուղ պայմաններում ես նվագում եմ դուդուկ, ընթացքում հասցնում եմ արագ փոխել զուռնա, մյուսը՝ նվագում դհոլ, ապա արագ վերցնում դափը։ Մենք չորս հոգով ութ հոգու գործ էինք կատարում»։

Ինչ վերաբերում է ֆինանսական կողմին, համույթի գեղարվեստական ղեկավարը նշում է, որ պարտքեր ունի մարելու։ Համույթին մշակույթի նախարարությունը խոստացել է օգնել, սակայն ոչ ամբողջությամբ։ Գեղարվեստական ղեկավարի՝ Գագիկ Գինոսյանի խոսքով` իրենց պարտքերը 5 միլիոնից ավելի են կազմում։ Այնուամենայնիվ, նրանք չեն ընկրկում և շարունակելու են ամենուր ներկայացնել մեր ազգային արժեքներն ու մշակույթը։

«Ամենակարևոր բանը, որ Հայաստանի բոլոր ներկայացուցիչները մեր ելույթից հասկացան, այն է, թե աշխարհն ինչպես է ընդունում հայ մշակույթը, թե ինչ խանդավառությամբ և բացականչություններով էին մեզ ողջունում։ Հաղթանակից բոլորն էլ կարող են ուժեղանալ, իսկ պարտությունից զորեղանում են միայն ուժեղները»,- նշում է նա։

Սոնա ՇԱՀՎԵՐԴՅԱՆ

Լրահոս
Նախագահ Արմեն Սարգսյանն այցելել է հացադուլ հայտարարած կինոռեժիսորին Հայաստան Երբեք չմեռնես. Հովհաննես Գրիգորյան. մաս 1-ին Համերգային երեկո՝ նվիրված Հայկանուշ Դանիելյանին «Ինքներդ վրեժխնդիր մի՛ եղեք» Շերլոք Հոլմսի մասին պատմող բոլոր ստեղծագործությունները բնագրից առաջին անգամ թարգմանվել են հայերեն Հանձնվել է այլընտրանքային Նոբելյան մրցանակը Քամիները բոլոր․․․Ռազմիկ Դավոյան Մոցարտի «Ռեքվիեմ»-ը ներկայացվեց Գյումրու Սև բերդում Երաժշտությունն ամոքիչ ուժ ունի. Սերգեյ Սմբատյան Մոր աղոթքներն յուր երեխաների համար «Անվանի լուսանկարիչների մեծ մասը մասնագիտական կրթություն չունի» Մարդկային բարդ ու խճճված փոխհարաբերություններ՝ Էդգար Բաղդասարյանի «Էրկեն կիշեր» ֆիլմում Օրոր Մայր Հայաստանին Տաթևիկ Սազանդարյան․ Իմ Երևան Մի հացադուլի պատմություն Արարատ Սարգսյան. «Գյումրիում սիրելի անկյուններ կան, որտեղ սիրտդ ավելի արագ է խփում» Նոր նշանակումներ Եվրոպայում կանվանեն տարվա լավագույն ֆիլմը Հոգեհանգստյան արարողություն՝ 1988թ. երկրաշարժի զոհերի հիշատակին Այսօր 1988-ի երկրաշարժի 30-րդ տարելիցն է Գեղարդի վանքին տրամադրվել է ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի ուժեղացված պաշտպանության կարգավիճակ Վարդապետների մասին Գալյա Նովենց Մեկնարկեց սոցիալական նոր ծրագիր 1988 թ. երկրաշարժի 30-րդ տարելիցի առիթով Եղիշե Չարենց․ Նավզիկե Կհնչեն Ալեքսեյ Շորի ստեղծագործությունները Առնո Բաբաջանյանի կյանքում «բարի քեռին» Արամ Խաչատրյանն էր, իսկ ուսանող-դաշնակահարի դեպքում՝ Երեւանի կոնսերվատորիան Ջուզեպե Վերդիի հանրահայտ «Ռեքվիեմը» կրկին հայաստանյան բեմում է Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսն իր օրհնությունը բաշխեց նորընծա վարդապետներին Կկատարվի հոգեհանգստյան արարողություն ի հիշատակ 1988 թ. երկրաշարժի զոհերի Ռուբեն Սևակ․ Երթալ․․․ Ռենտգենը՝ որպես արվեստ Ով է դառնալու թանգարանի ղեկավար՝ կրկին ոչ թումանյանագե՞տ Արթնություն և սթափություն Ձմեռային հեքիաթ»՝ Երևանի պատմության թանգարանում Ճշմարտության նահատակը «Սերն ու հավատարմությունը բացատրություն չունեն» Սպիտակի երկրաշարժի 30-րդ տարելիցին նվիրված միջոցառումներ՝ Գյումրիում, Վանաձորում և Սպիտակում Փակիր աչքերդ չերևաս
website by Sargssyan