USD
EUR
RUB

Մրցանակով, բայց վրդովված․ «Կարին» ավանդական երգի-պարի համույթը վերադարձել է Իտալիայից

 
 

Մարտ 3-11-ը Իտալիայի Ագրիջենտո քաղաքում անցկացվել է Mandorlo in Flore 73-րդ փառատոնը, որին մասնակցել էր «Կարին» ավանդական երգի-պարի համույթը և ներկայացրել UNESCO-ի Մարդկության ոչ նյութական մշակութային ժառանգության ցանցում ընդգրկված «Սասնա ծռեր» էպոսն ու Քոչարի ռազմապարը։ Իտալիայից համույթը վերադարձել է երրորդ տեղի համար նախատեսված մրցանակով, բայց վրդովված՝ կողմակալ վերաբերմունքի և կազմակերպչական թերություննների պատճառով։

Առաջին մրցանակը շնորհվել է Վրաստանի՝ Աջարիայի պետական պարի խմբին, մինչդեռ համույթի գեղարվեստական ղեկավար Գագիկ Գինոսյանի պնդմամբ` այդ խմբի ներկայությունը արդեն իսկ խախտում է, քանի որ փառատոնին պետք է մասնակցեին էթնիկ, այլ ոչ պետական խմբերը։ Եվ ամենանկատելին եղել է այն, որ վրացական խումբը երգով հանդես չի եկել։ Իսկ երկրորդ տեղում հայտնվել է Արգենտինան։

«Փակման արարողության ժամանակ բոլորին ստիպեցին իրենց ելույթները կրճատել և դարձնել 3 րոպե, և վրացական խումբը, որ մեզնից երկու համար առաջ էր, հանկարծ հայտնվեց վերջում ու ելույթ ունեցավ 7 րոպեից ավել։ Իսկ մեր բողոքը ժյուրիին, կազմակերպիչներին այն մասին, որ նման պահվածքն ուղղակի անթույլատրելի է, նրանք եկել էին մեզ մոտ ու ասում էին, որ մենք ամենալավն էինք և այլն։ Վրացիների պահվածքն այնպիսին էր, կարծես նրանք բոլոր հարցերը լուծել էին»,- պատմում է համույթի գեղավեստական ղեկավարը։

Փառատոնից 3 օր առաջ պարզվել է, որ ժյուրի գոյություն չունի, և հաղթողները որոշվելու են ինտերնետային քվեարկության շնորհիվ։ Քվեարկությունը եղել է փակ, իսկ արդյունքները հայտնել են փառատոնի կազմակերպիչները։ Համույթը ներկայացել է 25 հոգանոց կազմով՝ 16 պարող և 5 երաժիշտ։ Մի քանի ամսվա աշխատանքի շնորհիվ համույթը արել է առավելագույնը փառատոնի չափանիշներին համապատասխանելու համար։

«Սասնա ծռեր» էպոսի բեմադրությունը եղել է 19 րոպե տևողությամբ, որի մեջ ընդգրկվել են երգեցիկ հատվածներ, բանավոր խոսք, ժողովրդական խաղեր, պարեր, որը Ստամբուլի հայ հանդիսատեսին նույնպես ներկայացվել է։ Այդուհանդերձ փառատոնի ընթացքում նրանց առջև խնդիր է դրվել՝ բեմադրությունը կրճատելով հասցնել 8 րոպեի։

Վաչե Փաշինյանը, ով խմբի գործիքային կազմի ղեկավարն էր, պատմում է, որ չնայած անդադար թվացող խնդիրներին, փորձել են չկորցնել իրենց մարտական ոգին, ու արել են առավելագույնը փայլուն ներկայանալու համար։ Սակայն վերջինս հայտնում է իր մտահոգությունը ՝

«Կցանկանայի, որ մեր կառավարությունը, Մշակույթի նախարարությունը մի քիչ լուրջ հովանավորություն տրամադրեր մեր նման խմբերին։ Որովհետև ի տարբերություն մյուս խմբերի, մեր երաժիշտները չորսն էին։ Խնդիրը նմանատիպ մրցույթներում ներկայանալու համար այն է, որ գոնե պետք է երաժիշտներն էլ համապատասխանեն, ավելի լավ որակ ապահովելու համար։ Մեր սուղ պայմաններում ես նվագում եմ դուդուկ, ընթացքում հասցնում եմ արագ փոխել զուռնա, մյուսը՝ նվագում դհոլ, ապա արագ վերցնում դափը։ Մենք չորս հոգով ութ հոգու գործ էինք կատարում»։

Ինչ վերաբերում է ֆինանսական կողմին, համույթի գեղարվեստական ղեկավարը նշում է, որ պարտքեր ունի մարելու։ Համույթին մշակույթի նախարարությունը խոստացել է օգնել, սակայն ոչ ամբողջությամբ։ Գեղարվեստական ղեկավարի՝ Գագիկ Գինոսյանի խոսքով` իրենց պարտքերը 5 միլիոնից ավելի են կազմում։ Այնուամենայնիվ, նրանք չեն ընկրկում և շարունակելու են ամենուր ներկայացնել մեր ազգային արժեքներն ու մշակույթը։

«Ամենակարևոր բանը, որ Հայաստանի բոլոր ներկայացուցիչները մեր ելույթից հասկացան, այն է, թե աշխարհն ինչպես է ընդունում հայ մշակույթը, թե ինչ խանդավառությամբ և բացականչություններով էին մեզ ողջունում։ Հաղթանակից բոլորն էլ կարող են ուժեղանալ, իսկ պարտությունից զորեղանում են միայն ուժեղները»,- նշում է նա։

Սոնա ՇԱՀՎԵՐԴՅԱՆ

Լրահոս
Մկրտիչ Մկրտչյան (Մակիչ) - Գանձասար Վահագն Դավթյան-«Ռեքվիեմ» «Պետք է ոչ թե թաղել գրադարանն ու թղթային գիրքը, այլ փոխել գրադարանի նկատմամբ վերաբերմունքը» Բակո Սահակյանը Մարտին Վարդազարյանին հանձնել է «Վաչագան Բարեպաշտ» մեդալ Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսը Նյու Յորքում ներկա գտնվեց «Մետրոպոլիտան» արվեստի թանգարանում կազմակերպված «Հայաստա՛ն» ցուցահանդեսի պաշտոնական բացման արարողությանը «Սոսե»-ի ուշադրության կենտրոնում են մոռացված կինոթատրոնները Կոմիտասի ծննդյան 150 ամյակին ընդառաջ Մայր թատրոնում «Սասնա ծռեր» էպոսի բեմադրությունը խիզախ քայլ են համարում «Բրոդվեյի հիթերից» մինչեւ փակ աչքերով ներկայացումներ՝ «ՀԱՅ ՖԵՍՏ»-ում Չարլի Չապլինի դուստրն ու թոռնուհին գալու են Հայաստան Չար մշակների առակը (Մատթ. 21:33-41; Մարկ. 12 1-9; Ղուկ. 20:9-16) Սրտի խորքից խոսք քեզ հետ Հայաստանում Եվրոպական ժառանգության օրերի այս տարվա խորագիրն է «Կիսվելու արվեստը» Վահան Տերյան․ Բանաստեղծություններ... Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախումբը նոր համերգաշրջանի մեկնարկը տալիս է նոր կարգավիճակում Մեկնարկում է «Թատերական Լոռի» 24-րդ միջազգային թատերական փառատոնը Խաչքարի օրհնություն և օծում Նորվեգիայի Կրագերո քաղաքում Երևանում և Գյումրիում կներկայացվի «Սասունցիների պարը» բալետը Օր` առանց սահմանի Եկո՜ւր, տաղտկալից կյանքըս խաղաղե Մի հուսահատվեք երբ ձեր ցանկությունները չեն կատարվում Սուրբ Աթանաս Մեծ Առաջին անգամ հանրայնացվում է Մարինա Սպենդիարովայի արխիվը ՀՀ անկախության 27-րդ տարեդարձին նվիրված պաշտոնական ընդունելություն Թբիլիսիում Չինաստանը կօգնի Սիրիային վերականգնել մշակութային ժառանգության օբյեկտները Ազգ փառապանծ Հայրենի հող Երկիր հայրենի ԱՄԵՆԱՅՆ ՀԱՅՈՑ ԿԱԹՈՂԻԿՈՍԻ ՈՒՂԵՐՁԸ ԱՆԿԱԽՈՒԹՅԱՆ ՏՈՆԻ ԱՌԻԹՈՎ Բանտում ստեղծագործողի ուսուցիչները ներկա են եղել նրա ցուցահանդեսի «Տմբլաչի Խեչանը»՝ արցախյան բարբառով «Շողակն» անսամբլ. Տիկ զարկեմ Տոնական համերգ «Զվարթնոցում» Մայրիկիս «Պար առանց սահմանների» ծրագրի զարգացման հետագա ուղիները Աղքատ Ղազարոսի առակը (Ղուկ. 16:19-31) Հայաստանի պետական կամերային նվագախումբի առաջիկա համերգի տոմսերը գրեթե սպառված են Նյու Յորքի «Մետրոպոլիտեն» թանգարանում կբացվի «Հայաստան» (Armenia!) ցուցահանդեսը Տիգրան Համասյանը «Գյումրիի համար» ալբոմից երգեր կկատարի Երևանում Ս. ԱՐԻՍՏԱԿԵՍ Ա ՊԱՐԹԵՎ
website by Sargssyan