USD
EUR
RUB

«Արվեստագետները ոչ թե հեռանում են այլ մեկնում՝ վերադառնալու պայմանով»

 
 

Դիանա Ադամյանը փայլել է Մենուհինի անվան ջութակահարների մրցույթում

Հայաստանյան թավշյա հեղափոխության օրերին «Առավոտը» արվեստագետներից, մասնավորապես՝ երաժիշտներից, նույնիսկ հորդորներ էր ստանում, թե ինչու լուր չկա աշխարհի ամենահեղինակավոր՝ Մենուհինի անվան ջութակահարների մրցույթում Երեւանի Կոմիտասի անվան պետական կոնսերվատորիայի առաջին կուրսի ուսանողուհի Դիանա Ադամյանի (պրոֆեսոր Էդուարդ Թադեւոսյանի դասարան) հաղթանակի առիթով:

Ի դեպ, մինչ Շվեյցարիա մեկնելը Էդուարդ Թոփչյանի ղեկավարությամբ Հայաստանի ազգային ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի ընկերակցությամբ ջութակահարուհու ելույթից առաջ զրուցել ենք նրա հետ («Առավոտ», 16.02.2018թ.): Շվեյցարիայի մայրաքաղաքում կայացած մրցույթից անմիջապես հետո ջութակահարուհու հաղթանակի մասին տեղեկացրել ենք մի քանի անգամ՝ Երեւանի Կոմիտասի անվան պետական կոնսերվատորիայի ռեկտոր, պրոֆեսոր Շահեն Շահինյանի, «Կոմիտաս» քառյակի առաջին ջութակ Էդուարդ Թադեւոսյանի, Համահայկական նվագախմբի առիթով հայրենիք ժամանած թավջութակահար Սեւակ Ավանեսյանի, ջութակահար Արմեն Մովսեսյանի եւ հիշյալ մրցույթում 12 տարի առաջ դարձյալ այս մրցույթում հաղթանակ տարած բելգիաբնակ ջութակահար Հրաչյա Ավանեսյանի հետ զրույցներում:

1983թ. հիմնված, 2 տարին մեկ տարբեր երկրներում, այս տարի 18-րդ անգամ անցկացվող մրցույթում «մրցում» են երկու տարիքային խմբերի (11-15 եւ 16-22) ջութակահարներ:

Դիանա Ադամյանը մեզ հետ զրույցում հայտնեց, որ մինչ մասնակցությունը մրցույթի կազմկոմիտեին իրենց ձայնագրություններն են ուղարկել մոտ 320 երաժիշտ, որից ժյուրին՝ ամերիկացի ճանաչված ջութակահարուհի Պամելա Ֆրանկի նախագահությամբ, ընտրել է 44-ը՝ շուրջ 20 երկրից: Պարտադիր ծրագրում ջութակահարը պետք է ներկայացներ Բախի, Մոցարտի, Պագանինիի, Կրեյսլերի, Բեթհովենի ստեղծագործություններից եւ Յայիր Քլարթագի ստեղծագործությունը՝ գրված հատուկ մրցույթի համար:

Հետաքրքրությանը, թե մրցույթում հաղթանակը իր տաղանդի, աշխատասիրության, Չայկովսկու անվան երաժշտական դպրոցում անվանի մանկավարժ Պյոտր Հայկազյանի, կոնսերվատորիայում Էդուարդ Թադեւոսյանի դասարանում ուսանելու արդյունք էր, մեր զրուցակիցը պատասխանեց. «Հնչեցրած անուններին ես կգումարեի նաեւ ժամանակին անվանի ջութակահարներ Լեոնիդաս Կավակոսի, Անա Չումաչենկոյի, Պինկա Ցուկերմանի անունները, որոնց ղեկավարությամբ վարպետության դասընթացների եմ մասնակցել, ինչպես նաեւ 2012 թվականից պրոդյուսերիս՝ Հայաստանի ազգային ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի գլխավոր պրոդյուսեր Արման Պադարյանին: Եվ, բնականաբար, երաժշտական ընտանիքիս՝ ջութակահարներ հորս՝ Հակոբ Ադամյանի, մորս՝ Նունե Անտաշյանի հաղթանակն է»:

Դիտարկմանը՝ սովորաբար մրցույթներում, այն էլ նման հեղինակավոր, ներկա են լինում պրոդյուսերներ, ճանաչված երաժիշտներ, որոնք մանավանդ դափնեկիրներին համագործակցության առաջարկ են անում, այս առիթով արվեստագետը փաստեց, թե մրցույթի պայմաններից մեկն էլ հաղթողին ժամանակավոր օգտագործման համար ջութակի վարպետ Քրիստոֆ Լանդոնի հավաքածուից Նիկոլա Գալիանոյի ջութակի տրամադրումն է, երրորդ փուլում ելույթ է ունեցել Լոնդոնի թագավորական նվագախմբի ընկերակցությամբ, ջութակահար եւ դիրիժոր Յուլիան Ռախլինի ղեկավարությամբ, հետո ասաց. «Իհարկե, առաջարկներ ստացել եմ, օրինակ՝ 2019թ. դարձյալ կհամագործակցեմ Լոնդոնի թագավորական նվագախմբի հետ, 2020թ. հյուրախաղերի առաջարկներ կան Ֆրանսիա, Գերմանիա, Շվեյցարիա: «Երեւանյան հեռանկարներ» միջազգային փառատոնի մենեջեր Սոնա Հովհաննիսյանից տվյալներս է խնդրել հեղինակավոր Harrison Parrott պրոդյուսերական կազմակերպության ներկայացուցիչ Ջասպեր Փերոթը եւ այլն»: Իսկ թե ինքն էլ կհետեւի՞ հեղինակավոր մրցույթներում հաղթած համերկրացիների օրինակին ու կհիմնվի եւ ստեղծագործական գործունեությունը կշարունակի արտասահմանյան որեւէ երկրում, երիտասարդ արվեստագետը պատասխանեց. «Ձեռք բերածով պետք չէ բավարարվել: Ի վերջո արվեստագետները, մանավանդ երիտասարդ, ոչ թե հեռանում են հայրենիքից, այլ մեկնում՝ վերադառնալու պայմանով, ինչը ես համարում եմ նույնիսկ պարտադիր՝ փորձի փոխանակման, կարճ ասած՝ աշխարհից ինֆորմացիա ստանալու համար: Այս տարի կմեկնեմ Մյունխեն՝ ուսումս շարունակելու Անա Չումաչենկոյի ղեկավարությամբ…»:

Զրույցի ընթացքում Դիանա Ադամյանը հավաստիացրեց, որ իրեն տարբեր հարցեր էին ուղղվում այդ օրերին մեր երկրում կատարվող դեպքերի մասին. «Բոլորը հիացմունքով էին խոսում հայաստանյան թավշյա հեղափոխության մասին, հատկապես նշելով սերնդակիցներիս մասնակցությունը, ինչի առիթով հպարտություն էի ապրում…»:

ՍԱՄՎԵԼ ԴԱՆԻԵԼՅԱՆ

Լրահոս
Արթիկում որմնանկար է հայտնաբերվել Ես Հայաստան, ես քարե․․․ Ամեն. Հայր Սուրբ. Ֆեդերիկո Մոնդելչի Մահվան տեսիլ Դիրիժոր Դեբորա Վոլդմանը հանդես կգա Կամերային նվագախմբի հետ Հազվադեպ ներկայացվող ինքնատիպ ստեղծագործություններ՝ Կամերային նվագախմբի կատարմամբ Ֆորշ․ Կառապան Սերգեյ Սմբատյանը ներկայացրեց Սիմֆոնիկ նվագախմբի առաջիկա ծրագրերը Մոսկվայում հոսպիտալացվել է Արմեն Ջիգարխանյանը. նրա վիճակը միջին ծանր է Երկու տների առակը «Գուցե գլխումս մի երկ ծագի, որտեղ իր տեղը կունենա հայկական մեղեդին» Վերականգնումից հետո բացվել է Տաթևի Սուրբ Աստվածածին եկեղեցին Պետրոս Դուրյան․ «Դրժել» Ունենալու ենք հիանալի հյուրեր. «Ռեանիմանիայի» տնօրեն Ստրասբուրգի Մայր տաճարում ելույթ ունեցավ «Նաղաշ» համույթը Զար զընգը, Կոմիտաս վարդապետ Տասը կույսերի առակը Պետական սիմֆոնիկ նվագախմբի այս տարվա համերգաշրջանը կառանձնանա «Մայքլ Ջեքսոն» նախագծով Հայաստանի վարպետները ներկայացրին ձեռագործ իրեր Պողոս Ադրիանապոլսեցի՝ «Խրատի թանգարան» Արցունքներս Պարապություն «Առաւօտ լուսոյ»․ «Գեղարդ» երգչախումբ Հովհաննես Բադալյան․ «Գարեգին Նժդեհ» «Չախու» Ռաֆայել Պատկանյան.«Արաքսի արտասուքը» «Սպարտակը» կցուցադրվի Աթենքի հնագույն ամֆիթատրոնում Համերգ՝ նվիրված «Նեմեսիս» գործողության մասնակիցներին Նիկոլա Ազնավուր. Իմ հայրը գերմարդ էր Հայաստանյան պրեմիերա՝ Յուրի Բաշմետի և «Մոսկվայի մենակատարներ»-ի համերգին Մոնթե Մելքոնյան Տէր ողորմեա. Հայր Աղան Երնջակյան Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսն ընդունեց ՀՀ-ում ԱՄՆ դեսպանին Ո՞ւր Մնաց Օրօր Մանրադիտակային քանդակների հեղինակների աշխատանքները՝ կողք-կողքի Հայոց ցեղասպանության թանգարան-ինստիտուտի ժամանակավոր ցուցադրությունների սրահում բացվեց նոր երկու ցուցադրություն՝ «Ապրելու կամքը և փրկելու առաքելությունը» և «Գրիգոր Ճօլօլեան. Փարիզի հայ լուսանկարիչը» Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսը հանդիպում ունեցավ նորաօծ եկեղեցականների հետ Ալեքսանդր Կոտի «Սպիտակ» ֆիլմը Հայաստանի կողմից ներկայացվել է «Օսկար»-ի Թուրք լրագրող. «Ինչու՞ չկա Կոմիտասի հուշարձանը իր ծննդավայր Քյութահյայում. նրա համար, որ հա՞յ է». Էրմենիհաբեր
website by Sargssyan