USD
EUR
RUB

Քիշնևից և Մինսկից հետո՝ նույն նպատակով Երևանում

 
 

Երեւանյան ֆորումը եւս կնպաստի երիտասարդ թատերական գործիչների միջեւ ստեղծագործական շփումների ամրապնդմանը

Երեւանում մայիսի 15-ին մեկնարկած ԱՊՀ, Բալթյան երկրների եւ Վրաստանի Երիտասարդական թատերական ֆորումն իր աշխատանքները կշարունակի մինչեւ մայիսի 21-ը:

«Առավոտի» հետ զրույցում Հայաստանի թատերական գործիչների միության նախագահ Հակոբ Ղազանչյանը նախ հիշեցրեց, որ երեւանյան ֆորումը երրորդն է՝ Քիշնեւից եւ Մինսկից հետո, մասնակցում է 11 երկիր:

«Ֆորումի նպատակը նույնն է՝ երիտասարդ թատերական գործիչների (բեմադրիչ, բեմանկարիչ, դրամատուրգ եւ քննադատ) միջեւ ստեղծագործական շփումների ամրապնդումը, երիտասարդական, թատերական, մշակութային հարթակ ստեղծելու ու սերտ գործակցելու համար: Ի վերջո, սա բացառիկ հնարավորություն է համախոհներին հանդիպելու, գործակցության եզրեր հաստատելու եւ համատեղ նախագծեր իրականացնելու համար: Երեւանյան ֆորումի ծրագիրը բաղկացած է երկու մասից:

Առաջինը՝ մասնակիցների համար վարպետության դասեր կանցկւացնեն ոլորտի ականավոր գործիչները, օրինակ՝ բեմանկարիչների վարպետության դասերը կղեկավարի ռուս թատերական նկարիչ Յուրի Խարիկովը: Բեմադրիչների արվեստանոցի ու դրամատուրգների սեմինարների ղեկավարն է Մեյերխոլդի անվան մշակութային կենտրոնի գեղարվեստական ղեկավար Վիկտոր Ռիժակովը: Թատերական քննադատների կլոր սեղանները կղեկավարեն ճանաչված տեսաբաններ Մարիա Խալիզեւան եւ Ալլա Շենդերովան: Ֆորումի ծրագրի երկրորդ մասում յուրաքանչյուր երկիր կցուցադրի մեկ ներկայացում՝ փորձագիտական խորհրդի կողմից ընտրված եւ նախորդ երկու տարիների ընթացքում բեմադրված աշխատանքներ: Հաղթող ներկայացումը կմասնակցի Չեխովի անվան միջազգային փառատոնին: Փորձագետների խմբի նախագահն է ռեժիսոր, երաժիշտ, դերասան Վլադիմիր Պանկովը, իսկ խմբում ընդգրկված են ճանաչված անուններ՝ Ռուսաստանից դերասան Ալեքսանդր Ֆեկլիստովը, թատերական քննադատ Ելենա Դյակովան, Ուզբեկստանից ռեժիսոր, կոմպոզիտոր Արտյոմ Կիմը եւ այլն»,- տեղեկացրեց պարոն Ղազանչյանը:

Նախօրեին Հ. Պարոնյանի անվան երաժշտական կոմեդիայի պետական թատրոնի ճեմասրահում ցուցադրված էին մասնակից երկրների բեմանկարիչների աշխատանքներ: Բոլոր ժամանակներում բեմանկարչության ոլորտում երկու դասական մոտեցում կա, մեկը՝ նկարիչը իրականացնում է ռեժիսորի մտահղացումը եւ երկրորդ՝ նկարիչը ռեժիսորին է ներկայացնում բեմի ձեւավորման իր լուծումը: Հաճախ բեմանկարիչը հանդես է գալիս միեւնույն ժամանակ որպես զգեստների նկարիչ: Դասական այս մոտեցումներից բացի, վերջին շրջանում հանդիպում ենք ժամանակակից ռեժիսուրայով բեմադրությունների, որտեղ նկարչական ձեւավորումը բացակայում է, փոխարենը լույսերի խաղով են փորձում լուծել խնդիրը: Մեր օրերում էլ կեսկատակ-կեսլուրջ ասում են, թե 3D ձեւաչափը կրակուպատիժ է նկարիչների համար:

Այս դիտարկումների առիթով «Առավոտը» զրուցեց բեմանկարիչներ, Լիտվայից Իրինա Կոմիսսարովա-Սլավգորոդսկենեի , Հայաստանից Մարիամ Մուրադյանի եւ Բելառուսից Անդրեյ Ժիգուրի հետ: Վիլնյուսից ժամանած հյուրը՝ հետեւություն անելով իր ոչ երկարամյա փորձից, վստահ է, որ բարձրարվեստ բեմադրություն իրականացնելու համար պետք չէ աշխատանքներում ներգրավված օղակներից մեկը, եթե դա նույնիսկ բեմադրիչն է, դիկտատոր լինի: Հիշեց իր դասախոսի՝ ռեժիսոր, պրոֆեսոր Լարիսա Լամակինայի խոսքը՝ «բեմանկարիչը ռեժիսորի աչքն է»: Հետո էլ հավելեց. «Ամեն դեպքում, ճիշտ է, երբ աշխատանքի բաժանում է լինում: Ես ողջունում եմ, երբ բեմանկարիչը հանդես է գալիս զգեստների դիզայներ նույնպես: Աշխատում եմ նաեւ լուսային նկարիչների եւ ինժեներների հետ: Այս պահին սկսել եմ առաջին բեմադրությունս 3D ձեւաչափով: Վերջինս նույնպես ողջունում եմ, պարզ պատճառով՝ մինիմալ միջոցներով կարելի է ստանալ ակնահաճո արդյունք»:

Բելառուսցի բեմանկարիչը, որն ընդամենը 34 տարեկան է եւ 20-ից ավելի աշխատանքների հեղինակ, հետեւյալն ասաց. «Ապագա ներկայացման կոմպոզիտորը, խորեոգրաֆը, բեմանկարիչը եւ մյուս մասնագետները դեռ բեմական փորձերից առաջ, ավելին՝ այն պահից սկսած, երբ ռեժիսորը ծանոթանում է սցենարին, պետք է համախմբվեն վերջինի շուրջ: Հաճախ միաժամանակ հանդես եմ եկել որպես զգեստների դիզայներ, բայց վերջերս մի ներկայացմանը ես հրավիրեցի հատուկ զգեստների նկարչի, որովհետեւ դա պատմական գործ էր… Սիրում եմ նաեւ, երբ ինձ տրվում է ընդարձակ տարածք, որտեղ բեմանկարչությունը պետք է իրականացվի լույսերի միջոցով: Այստեղ սերտ համագործակցում եմ լուսային ինժեների հետ: Ինչ վերաբերում է 3D ձեւաչափին, նախընտրածս աշխատաոճը մանրակերտով աշխատելն է: Կարճ ասած՝ տարերքի մեջ եմ, երբ սեփական ձեռքով եմ էսքիզները պատրաստում»:

Հայաստանցի մասնագետի կարծիքն էլ հետեւյալն է. «Բեմանկարիչն է թելադրում ռեժիսորին, բայց ըստ էության բեմադրություն իրականացնելը թիմային աշխատանք է: Անկեղծ ասած՝ նախընտրում եմ հանդես գալ նաեւ զգեստների նկարիչ: Դեռեւս միակ փորձը Կոմեդիայի թատրոնում Սամվել Խալաթյանի սցենարով, Անուշ Սարգսյանի ռեժիսուրայով «Միայն քեզ եմ սիրում» ներկայացումն է: Լույսերով բեմի նկարչական լուծմանն էլ եմ կողմ, կողմնակից եմ նաեւ 3D ձեւաչափին. ի վերջո, պետք է քայլել ժամանակի հետ…: Գլխավորը՝ լավ արդյունք, հանդիսատեսին բավարարող ներկայացում ստեղծելն է, ինչը, կրկնում եմ՝ միանշանակ, թիմային աշխատանք է»:

Հավելենք, որ հայ թատրոնն ու կինոն ունեցել են եւ ունեն հիանալի նկարիչներ՝ Եվգենի Սաֆրոնով, Միքայել Առաքելյան, Պատո Անանյան, Ավետիս Բարսեղյան, Գրետա Նալչաջյան, Գաստելո Գասպարյան եւ այլն:

ՍԱՄՎԵԼ ԴԱՆԻԵԼՅԱՆ

Լրահոս
«Առաւօտ լուսոյ»․ «Գեղարդ» երգչախումբ Հովհաննես Բադալյան․ «Գարեգին Նժդեհ» «Չախու» Ռաֆայել Պատկանյան.«Արաքսի արտասուքը» «Սպարտակը» կցուցադրվի Աթենքի հնագույն ամֆիթատրոնում Համերգ՝ նվիրված «Նեմեսիս» գործողության մասնակիցներին Նիկոլա Ազնավուր. Իմ հայրը գերմարդ էր Հայաստանյան պրեմիերա՝ Յուրի Բաշմետի և «Մոսկվայի մենակատարներ»-ի համերգին Մոնթե Մելքոնյան Տէր ողորմեա. Հայր Աղան Երնջակյան Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսն ընդունեց ՀՀ-ում ԱՄՆ դեսպանին Ո՞ւր Մնաց Օրօր Մանրադիտակային քանդակների հեղինակների աշխատանքները՝ կողք-կողքի Հայոց ցեղասպանության թանգարան-ինստիտուտի ժամանակավոր ցուցադրությունների սրահում բացվեց նոր երկու ցուցադրություն՝ «Ապրելու կամքը և փրկելու առաքելությունը» և «Գրիգոր Ճօլօլեան. Փարիզի հայ լուսանկարիչը» Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսը հանդիպում ունեցավ նորաօծ եկեղեցականների հետ Ալեքսանդր Կոտի «Սպիտակ» ֆիլմը Հայաստանի կողմից ներկայացվել է «Օսկար»-ի Թուրք լրագրող. «Ինչու՞ չկա Կոմիտասի հուշարձանը իր ծննդավայր Քյութահյայում. նրա համար, որ հա՞յ է». Էրմենիհաբեր Հայաստանում ելույթ կունենա Գալան տրիոն «Լեգենդ և իրականություն» Մասոնները՝ Հայաստանում «Մի՜ տխրիր, Ե՜ս եմ Քո ընկերը»...Ֆորշ Բարձր գրականություն Արքմենիկ Նիկողոսյանի հետ. Պարույր Սևակ Արևի լույսը «Երդիկն ի վար» Հենրիկ Էդոյան. Գիշերվա նախադռան առջև Պատարագ. Մակար Եկմալյան Նա, ով ողջախոհություն, չափավորություն, ժուժկալություն չի իմացել, չի կարող ներս մտնել Բենքսին ցույց է տվել, թե ինչպես է պատրաստվել կտավի ինքնաոչնչացմանը «Ժառանգած բարձրագույն մշակույթը պահելու հիմքը դրվում է ուսանողական տարիներից» Նարեկ Հախնազարյան. Հոկտեմբերի բոլոր համերգները նվիրված կլինեն Ազնավուրի հիշատակին «Սիրուն քո աչքերի մեջ կորցնում եմ ես ինձ» «Միայն Էդուարդ Տեր-Ղազարյանին հաջողվեց մեծ հանճարներին տեղավորել ասեղի անցքի մեջ» Բինգյոլ Հայոց լեզու Հոգևոր զրույցներ. Նարեկաբուժություն Ով երանելիդ «Չնայած ապրում եմ Ֆրանսիայում, ճամփորդում աշխարհով մեկ, իմ ազգայինից երբեք չեմ օտարվում» Կամերային նվագախմբի և երգչախմբի համերգը նվիրվեց Շառլ Ազնավուրի հիշատակին Մոմերով երթ` նվիրված Ազնավուրի հիշատակին Սրտի մաքրութիւն. Սուրբ Հակոբ Մծբնա հայրապետ
Ամենաընթերցված
website by Sargssyan