USD
EUR
RUB

«Ստացել եմ առաջարկներ «դրսից», բայց գիտակցել եմ, որ իմ գնալով թատրոնը կփլուզվի»

 

 Հարցազրույց ճանաչված մնջախաղաց Համլետ Չոբանյանի հետ

- Շուրջ 30 տարի պրոֆեսիոնալ բեմում եք՝ 1990թ.-ից «Եռանկյունի» թատրոն-ստուդիայում, հետո Մալյանի անվան թատրոնում, այնուհետեւ «Աստիճան» միմոդրամայի թատրոնում, հանդիսացել եք նաեւ Փոսի երիտասարդական էքսպերիմենտալ թատրոնի դերասան: Վերջապես, շուրջ 20 տարի Երեւանի մնջախաղի պետական թատրոնի առաջատար արտիստներից էիք մինչ 2014թ., որից հետո ստեղծագործում եք ազատ արվեստագետի կարգավիճակով: Մեր դիտարկմամբ՝ վերջին շրջանում հյուրախաղերի պակաս չեք զգում, նոր եք վերադարձել Նորվեգիայից եւ Շվեդիայից…

- Իսկապես, 2014-ից հետո ապրում եմ հյուրախաղային բուռն ստեղծագործական կյանքով: Մասնակցել եմ Բելգիայի, Ռուսաստանի, Ռումինիայի, Լիբանանի, Իսրայելի հեղինակավոր փառատոներին, ունեցել եմ նաեւ հրավերներ մոնոներկայացումների ձեւաչափով: Ինչպես ընդունված է արվեստագետներից շատերի մոտ, հյուրախաղերը իրականացվել են հիմնականում իմ անձնական կապերի շնորհիվ: Ի դեպ, երբ դեռ Մնջախաղի թատրոնում էի, նույնպես եղել են հրավերներ անհատների կողմից, օրինակ՝ Սայիդ Սալամայի, որը Իսրայելի «Shfaram»-ում անցկացվող փառատոնի գեղարվեստական ղեկավարն է կամ Կոնստանտին Կիրիակի, ով Ռումինիայում անցկացվող Sibiu փառատոնի ղեկավարն է եւ այլն:

- Ստեղծագործական եւ ֆինանսական տեսակետներից ո՞րն է արդյունավետ՝ աշխատանքը թատրոնո՞ւմ, թե՞ գործունեություն ծավալել այսօրվա ձեր կարգավիճակով, թեպետ հասկանալի է, որ երկուսն էլ ունեն իրենց թերություններն ու առավելությունները:

- Թատրոնում ունես կայուն աշխատանք, աշխատավարձ, շատ կարեւոր է՝ աշխատատեղ, իմ դեպքում՝ բեմ, տարածք, փորձասենյակ, բայց թատրոնի ղեկավարությունից է կախված քո ազատ տեղաշարժը: Իսկ ֆինանսի գծով՝ թատրոններում աշխատավարձը սիմվոլիկ է: Այլ է ազատ արվեստագետի ստեղծագործական կյանքը, ինչպես ասում են՝ դու ես քո գլխի տերը: Բայց այստեղ էլ հնարավոր է մեկ-երկու ամիս օրուգիշեր աշխատես, բնականաբար, լավ վաստակես, բայց լինում են դեպքեր, երբ օդանավակայանից կամ քաղաքից քաղաք ավտոբուսում տանջվելուց հետո միանգամից բեմ բարձրանաս: Ճիշտ նկատեցիք՝ երկուսն էլ ունեն դրական եւ բացասական կողմեր:

- Բազմաթիվ փառատոներին մասնակցելու արդյունքում որեւէ մենեջերի կողմից համագործակցության առաջարկ եղե՞լ է, ինչը կհեշտացներ ձեր՝ նաեւ ադմինիստրատոր լինելու բեռը:

- Ունեցել եմ մենեջերներ Լիբանանում, Նորվեգիայում, օրինակ՝ վերջերս Նորվեգիա հրավերը ստացել եմ, ի դեպ՝ երկրորդ անգամ, Ուլե Վեստերգարդից: Հիանալի կլիներ, եթե ունենայինք մենեջերի ինստիտուտ, այդ դեպքում արդեն անհատականությունները չէին կառչի իրենց աշխատատեղից՝ թատրոնից կամ տրվեին սերիալներին…

- Այդ դեպքում էլ հնարավոր է, որ, ձեր խոսքերով՝ անհատականությունները, մենեջերի միջնորդությամբ գնային-կնքեին պայմանագիր, կարճ ասած՝ արտագաղթեին:

- Իսկ ո՞վ կհրաժարվի լավ պայմաններից… Հենց մեր օպերային թատրոնում ստեղծագործում են հիանալի մեներգիչներ եւ ունենալով մենեջեր, շատ լավ էլ համատեղում են իրենց աշխատանքը դրսում եւ ներսում:

- Հետաքրքիր է՝ երբեւէ չե՞ք գայթակղվել դրսի, ձեր խոսքերով՝ լավ պայմաններից:

- Ի դեպ, թատրոնում աշխատածս տարիներին նույնպես ստացել եմ առաջարկներ, բայց գիտակցել եմ, որ իմ գնալով կփլուզվի թատրոնը պարզ պատճառով՝ այն տարիներին զբաղված էի խաղացանկային բոլոր ներկայացումներում: Իսկ հիմա հույսս չեմ կորցրել, որ ի վերջո դաշտը կմաքրվի, ես էլ կսկսեմ ինտենսիվ ստեղծագործել:

- Մինչեւ «դաշտի մաքրվելը», ախր, մնջախաղացի բեմական կյանքը, բալետի արտիստի նման, կարճատեւ է:

- Մարսել Մարսոն մինչեւ խոր ծերություն բեմում էր, դասավանդում էր՝ փորձը փոխանցելով երիտասարդներին: Երկարատեւ բեմական կյանքը կախված է ստեղծագործողի պոտենցիալից, տեսակից: Ես նաեւ վարպետության դասեր եմ անցկացնում Լիբանանում, Իրանում, Նորվեգիայում… Գուցե հարցնեք՝ ինչո՞ւ ոչ Հայաստանում… Որովհետեւ դրա համար նախեւառաջ առաջարկ է պետք ստանալ նախարարությունից կամ ինստիտուտից…

- Չե՞ք մտահոգվում, որ Երեւանում հաճախ բեմ չբարձրանալով հնարավոր է հանդիսատեսը մոռանա ձեզ:

- Մտահոգություն չէի ասի, բայց նման բան կա: Պետք է նշեմ, որ դրսում ինձ ավելի շատ են ճանաչում, գնահատում, քան իմ երկրում… Չէ, չեմ մտածում, որ ինձ ընդհանրապես մոռացել են, օրինակ՝ մի քանի օրից՝ սեպտեմբերի 15-ին համեցեք ՆՓԱԿ-ում կայանալիք «Վարպետաց ոգին» մոնոներկայացմանս՝ նվիրված մնջախաղի բոլոր ժամանակների վարպետներին, որի առաջնախաղը կայացել է Նորվեգիայում: Մի բան էլ նշեմ. արտասահմանում հաճախ եմ հանդես գալիս բարեգործական համերգներով՝ ծերանոցներում, առողջական խնդիրներ ունեցող մարդկանց համար:

- Ասում են՝ արտասահմանում, բացի ներկայացումներից, մասնակցել եք նաեւ տարբեր ձեւաչափերով միջոցառումների:

- Ճիշտ են ասում: Հոկտեմբերին մեկնում եմ Բելգիա՝ մասնակցելու Բրյուսելի «Հայ տանը» կայանալիք ցուցահանդես-համերգ -ներկայացմանը, որտեղ հրավիրված են մեր հայրենակիցները՝ Ֆրանսիայից նկարչուհի Ամալի Գալստյանը, բելգիաբնակ ջութակահար Անուշ Տերտերյանը, Հայաստանից հեղինակ կատարող Արեգ Նազարյանը:

- Կուզեինք լսել ձեր խոսքը կամ կարծիքը այսօրվա հայաստանյան մնջախաղի արվեստի մասին:

- Առանց մեկնաբանության:

Զրուցեց ՍԱՄՎԵԼ ԴԱՆԻԵԼՅԱՆԸ
Աղբյուր՝ Aravot.am:

Լրահոս
Թումանյանի հետքերով Արմեն Սարգսյանը հյուրընկալել է Արտավազդ Փելեշյանին Հովհաննես Թումանյան. «Դեցիմ Լաբերիոս» Կանչ Խորհրդավոր ընթրիքի պատկերագրությունն ու խորհուրդը Արկօղդ զլոյս Amazon-ում կտրուկ աճել է «Նոտղը Դամ դը Պաղի» մյուզիքլի վաճառքը Հայկական կինոյի «Անահիտները» Ավագ չորեքշաբթի Որ յաթոռ փառաց Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսն ընդունեց ԱՄՆ կոնգրեսականների պատվիրակությանը Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսն ընդունեց ՀԲԸՄ Բուենոս Այրեսի մասնաճյուղի տիկնանց հանձնախմբի անդամներին «Տանգոն հզոր պար է, այն հանում է մեջդ եղած տխրությունը» «Երաժշտական հինգշաբթի Խաչատրյանի տանը» Գութաներգ. Ձիգ տու, քաշի․ Կոմիտաս Հովհաննես Թումանյան․ Պանդուխտ եմ քույրիկ Հելեն Սեգարան անհամբեր սպասում է Շառլ Ազնավուրին նվիրված համերգին Որ սքանչելիդ ես Վահագն Հայրապետյան. «Մի գիժ բան է սպասվում» Հաղորդման հյուրն է Տավուշի թեմի առաջնորդ Գերաշնորհ Բագրատ եպիսկոպոս Գալստանյանը Լավագույն դաշնակահարներից մեկը՝ Ալեքսանդր Ռոմանովսկին, ելույթ կունենա Երևանում Փարիզի Աստվածամոր տաճարի արվեստի գործերը կփոխանցվեն Լուվրին Մեր աղոթական զորակցությունն ենք հայտնում բոլոր ֆրանսիացիներին, Կաթոլիկ մեր Քույր Եկեղեցուն Որ Արարիչդ ես Կոմիտաս․ Քնարերգություն Հովհաննես Թումանյան․ Օ՛, լո՛ւռ կաց, ընկե՛ր․․․ Ախալցխայում նշվել է Վահրամ Գայֆեճանի 140 ամյակը Ավագ եկուշաբթի Ապրիլի 15-ին կմեկնարկի Ազգային գրադարանային շաբաթը՝ նվիրված Հովհաննես Թումանյանի և Կոմիտասի 150-ամյակներին Ավագ շաբաթ ՀՊԿՆ-ի հետ ելույթ կունենա «Գինեսի» ռեկորդակիր ջութակահար Նիկոլայ Մադոյանը Ծաղկազարդ (Տիրոջ մուտքը Երուսաղեմ) «Յուրաքանչյուր մարդ եզակի է որպես սուբստանցիա, հնարավոր չէ նրան փոխարինել» Ֆրանսիացի գեղանկարիչ Նիկոլա դե Լարժիլյեի կտավը նվիրաբերվել է Մայր Աթոռին Աղասի Այվազյան․ Օրհաս Հովհաննես Թումանյան․ Սովի ժամանակից «Երիտասարդ արտիստների համերգաշար» նախագծում հանդես կգա ջութակահարուհի Դիանա Ադամյանը Պավարոտիի մասին նոր ֆիլմ Լեգենդար The Swingles-ը կմասնակցի «Երեւանյան հեռանկարներ» փառատոնի հոբելյանական համերգին Մարդ ե՞ն, թե՞ մարդ չեն
website by Sargssyan