USD
EUR
RUB

«Ստացել եմ առաջարկներ «դրսից», բայց գիտակցել եմ, որ իմ գնալով թատրոնը կփլուզվի»

 
 

 Հարցազրույց ճանաչված մնջախաղաց Համլետ Չոբանյանի հետ

- Շուրջ 30 տարի պրոֆեսիոնալ բեմում եք՝ 1990թ.-ից «Եռանկյունի» թատրոն-ստուդիայում, հետո Մալյանի անվան թատրոնում, այնուհետեւ «Աստիճան» միմոդրամայի թատրոնում, հանդիսացել եք նաեւ Փոսի երիտասարդական էքսպերիմենտալ թատրոնի դերասան: Վերջապես, շուրջ 20 տարի Երեւանի մնջախաղի պետական թատրոնի առաջատար արտիստներից էիք մինչ 2014թ., որից հետո ստեղծագործում եք ազատ արվեստագետի կարգավիճակով: Մեր դիտարկմամբ՝ վերջին շրջանում հյուրախաղերի պակաս չեք զգում, նոր եք վերադարձել Նորվեգիայից եւ Շվեդիայից…

- Իսկապես, 2014-ից հետո ապրում եմ հյուրախաղային բուռն ստեղծագործական կյանքով: Մասնակցել եմ Բելգիայի, Ռուսաստանի, Ռումինիայի, Լիբանանի, Իսրայելի հեղինակավոր փառատոներին, ունեցել եմ նաեւ հրավերներ մոնոներկայացումների ձեւաչափով: Ինչպես ընդունված է արվեստագետներից շատերի մոտ, հյուրախաղերը իրականացվել են հիմնականում իմ անձնական կապերի շնորհիվ: Ի դեպ, երբ դեռ Մնջախաղի թատրոնում էի, նույնպես եղել են հրավերներ անհատների կողմից, օրինակ՝ Սայիդ Սալամայի, որը Իսրայելի «Shfaram»-ում անցկացվող փառատոնի գեղարվեստական ղեկավարն է կամ Կոնստանտին Կիրիակի, ով Ռումինիայում անցկացվող Sibiu փառատոնի ղեկավարն է եւ այլն:

- Ստեղծագործական եւ ֆինանսական տեսակետներից ո՞րն է արդյունավետ՝ աշխատանքը թատրոնո՞ւմ, թե՞ գործունեություն ծավալել այսօրվա ձեր կարգավիճակով, թեպետ հասկանալի է, որ երկուսն էլ ունեն իրենց թերություններն ու առավելությունները:

- Թատրոնում ունես կայուն աշխատանք, աշխատավարձ, շատ կարեւոր է՝ աշխատատեղ, իմ դեպքում՝ բեմ, տարածք, փորձասենյակ, բայց թատրոնի ղեկավարությունից է կախված քո ազատ տեղաշարժը: Իսկ ֆինանսի գծով՝ թատրոններում աշխատավարձը սիմվոլիկ է: Այլ է ազատ արվեստագետի ստեղծագործական կյանքը, ինչպես ասում են՝ դու ես քո գլխի տերը: Բայց այստեղ էլ հնարավոր է մեկ-երկու ամիս օրուգիշեր աշխատես, բնականաբար, լավ վաստակես, բայց լինում են դեպքեր, երբ օդանավակայանից կամ քաղաքից քաղաք ավտոբուսում տանջվելուց հետո միանգամից բեմ բարձրանաս: Ճիշտ նկատեցիք՝ երկուսն էլ ունեն դրական եւ բացասական կողմեր:

- Բազմաթիվ փառատոներին մասնակցելու արդյունքում որեւէ մենեջերի կողմից համագործակցության առաջարկ եղե՞լ է, ինչը կհեշտացներ ձեր՝ նաեւ ադմինիստրատոր լինելու բեռը:

- Ունեցել եմ մենեջերներ Լիբանանում, Նորվեգիայում, օրինակ՝ վերջերս Նորվեգիա հրավերը ստացել եմ, ի դեպ՝ երկրորդ անգամ, Ուլե Վեստերգարդից: Հիանալի կլիներ, եթե ունենայինք մենեջերի ինստիտուտ, այդ դեպքում արդեն անհատականությունները չէին կառչի իրենց աշխատատեղից՝ թատրոնից կամ տրվեին սերիալներին…

- Այդ դեպքում էլ հնարավոր է, որ, ձեր խոսքերով՝ անհատականությունները, մենեջերի միջնորդությամբ գնային-կնքեին պայմանագիր, կարճ ասած՝ արտագաղթեին:

- Իսկ ո՞վ կհրաժարվի լավ պայմաններից… Հենց մեր օպերային թատրոնում ստեղծագործում են հիանալի մեներգիչներ եւ ունենալով մենեջեր, շատ լավ էլ համատեղում են իրենց աշխատանքը դրսում եւ ներսում:

- Հետաքրքիր է՝ երբեւէ չե՞ք գայթակղվել դրսի, ձեր խոսքերով՝ լավ պայմաններից:

- Ի դեպ, թատրոնում աշխատածս տարիներին նույնպես ստացել եմ առաջարկներ, բայց գիտակցել եմ, որ իմ գնալով կփլուզվի թատրոնը պարզ պատճառով՝ այն տարիներին զբաղված էի խաղացանկային բոլոր ներկայացումներում: Իսկ հիմա հույսս չեմ կորցրել, որ ի վերջո դաշտը կմաքրվի, ես էլ կսկսեմ ինտենսիվ ստեղծագործել:

- Մինչեւ «դաշտի մաքրվելը», ախր, մնջախաղացի բեմական կյանքը, բալետի արտիստի նման, կարճատեւ է:

- Մարսել Մարսոն մինչեւ խոր ծերություն բեմում էր, դասավանդում էր՝ փորձը փոխանցելով երիտասարդներին: Երկարատեւ բեմական կյանքը կախված է ստեղծագործողի պոտենցիալից, տեսակից: Ես նաեւ վարպետության դասեր եմ անցկացնում Լիբանանում, Իրանում, Նորվեգիայում… Գուցե հարցնեք՝ ինչո՞ւ ոչ Հայաստանում… Որովհետեւ դրա համար նախեւառաջ առաջարկ է պետք ստանալ նախարարությունից կամ ինստիտուտից…

- Չե՞ք մտահոգվում, որ Երեւանում հաճախ բեմ չբարձրանալով հնարավոր է հանդիսատեսը մոռանա ձեզ:

- Մտահոգություն չէի ասի, բայց նման բան կա: Պետք է նշեմ, որ դրսում ինձ ավելի շատ են ճանաչում, գնահատում, քան իմ երկրում… Չէ, չեմ մտածում, որ ինձ ընդհանրապես մոռացել են, օրինակ՝ մի քանի օրից՝ սեպտեմբերի 15-ին համեցեք ՆՓԱԿ-ում կայանալիք «Վարպետաց ոգին» մոնոներկայացմանս՝ նվիրված մնջախաղի բոլոր ժամանակների վարպետներին, որի առաջնախաղը կայացել է Նորվեգիայում: Մի բան էլ նշեմ. արտասահմանում հաճախ եմ հանդես գալիս բարեգործական համերգներով՝ ծերանոցներում, առողջական խնդիրներ ունեցող մարդկանց համար:

- Ասում են՝ արտասահմանում, բացի ներկայացումներից, մասնակցել եք նաեւ տարբեր ձեւաչափերով միջոցառումների:

- Ճիշտ են ասում: Հոկտեմբերին մեկնում եմ Բելգիա՝ մասնակցելու Բրյուսելի «Հայ տանը» կայանալիք ցուցահանդես-համերգ -ներկայացմանը, որտեղ հրավիրված են մեր հայրենակիցները՝ Ֆրանսիայից նկարչուհի Ամալի Գալստյանը, բելգիաբնակ ջութակահար Անուշ Տերտերյանը, Հայաստանից հեղինակ կատարող Արեգ Նազարյանը:

- Կուզեինք լսել ձեր խոսքը կամ կարծիքը այսօրվա հայաստանյան մնջախաղի արվեստի մասին:

- Առանց մեկնաբանության:

Զրուցեց ՍԱՄՎԵԼ ԴԱՆԻԵԼՅԱՆԸ
Աղբյուր՝ Aravot.am:

Լրահոս
Դիլիջանի երեխաները և «կորած» եկեղեցիները Հովհաննես Շիրազ․ Հանճարեղ խելագարը Հայոց ցեղասպանության մասին վավերագրական ֆիլմի ու գրքի շնորհանդես «Սոսե» կինոփառատոնի արտամրցութային ծրագրում Առաջին անգամ ներկայացվեց «Խաչատրյան նոն-ստոպ» համերգային ծրագիրը Դանիայի պատկերասրահի հավաքածուն՝ հանրային տիրույթում Անպտուղ թզենու մասին առակը Լուսինե Զաքարյան․ Միակ պահպանված հարցազրույցը Եգիպտոսում գտել են դամբարաններ՝ մումիֆիկացված կենդանիներով Համերգ՝ նվիրված Կամերային նվագախմբի հիմնադիր Զարեհ Սահակյանցի 85-ամյակին Գերմանաբնակ հայուհի Կարմենը երաշխավորել է գերմանաբնակ ռուսազգի Էսկամիլիոյին Եվրոպայի լավագույն ֆիլմ-2018-ի հավակնորդները Աղոթք օրվա ավարտի Սբ. Անտոն Մեծ - Խրատներ 5.1-15 Էրմիտաժը «զավթել» է առեւտրի կենտրոնը ՃՇՀԱՀ-ը հերթական անգամ ձեռնամուխ է եղել պատմության հավաքագրմանը և հրատարակմանը Վարդան Հակոբյան Ինչու Քրիստոնյաներն Ամեն Կիրակի Պետք Է Մասնակցեն Սուրբ Պատարագին Հատկացումների համար կա օրենքով նախատեսված ընթացակարգ. Մշնախի պարզաբանումը՝ Թովմաս Պողոսյանի ահազանգին Հայկ Մելիքյան. հայ եւ արտասահմանցի ժամանակակից կոմպոզիտորների երկերի տարածող զուսպ դաշնակահարը Միշտ նույն խոհերի շշուկին հլու Ի խորոց սրտի խօսք ընդ Աստուծոյ «Անկախության և ազատության հոգևոր խորհուրդը».Տ.Ասողիկ ք.Կարապետյան Բարձր առնեմ զՔեզ Այվազովսկու պակերասրահը մնում է Ղրիմի սեփականությունը Նորին Սրբությունն աղոթում է զոհված չորս քաջարի զինվորականների հոգու հանգստության համար Արվեստակիրներ. Արթուր Գրիգորյան Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսն ընդունեց ԵՊՀ Արևելագիտության ֆակուլտետի պրոֆեսորադասախոսական անձնակազմին և ուսանողներին Ջազային անմոռանալի հրավառություն՝ Երեւանում Ֆլեյտահար Ալեքսեյ Մազուրը՝ առաջին անգամ Հայաստանում Միխայիլ Պիոտրովսկի. «Թանգարանը պահեստ չէ» ԱՄՆ-ում ցուցադրելու են Հայաստանի կողմից «Օսկարի» առաջադրված «Սպիտակ» ֆիլմը Խղճիդ հետ զրույց արա Ալեքսանդր Չաուշյան․ Չակերտներ «Գրեթե ամեն օր ստանում ենք բոթ, որ հերթական գրադարանն է փակվել» Մեկնարկում է «ԴասA» նախագիծը. հեղափոխական մոտեցում մշակութային կրթության ոլորտում Ռուբեն Սևակ- Վարդուհի Վարդերեսյան Սերը ծաղկում, վավերացվում և սրբացվում է ընտանիքում Լոնդոնում ցուցադրվել է Քադիր Աքընի՝ ցեղասպանության մասին պատմող «RED» ֆիլմը. Ermenihaber Մեկնարկում է «Ռոլան» մանկապատանեկան ֆիլմերի միջազգային փառատոնը Կոմիտաս․ Քելե, Քելե «Երբեք չմեռնես․․․»
website by Sargssyan