USD
EUR
RUB

«Երեւան» քառյակը կպրոպագանդի հայ կոմպոզիտորներին

 
 

Վերջին տարիներին Հայաստանում ստեղծված լարային քառյակները, այդ թվում՝ Խաչատրյանի, Միրզոյանի, Սարյանի, փաստում են, որ ունենք կամերային երաժշտության հանդիսատես: Տարբեր կազմերով քառյակները, այդ թվում՝ լարային, սկսել են գործել 17-րդ դարից, իսկ կամերային գործիքային անսամբլների դասական ձեւերը (տրիո, կվարտետ, կվինտետ եւ այլն) իրենց բարձունքին հասան շնորհիվ Հայդնի, Մոցարտի, Բեթհովենի: Մեր իրականությունում կամերային երաժշտության ձեւավորման, առաջխաղացման համար մեծ ավանդ են ունեցել Կոմիտասը, Սպենդիարյանը, Տիգրանյանը եւ այլ դասականներ: Վերադառնալով մեր ժամանակներ, ասենք, որ այսօր էլ կոմպոզիտորները աչքաթող չեն անում կամերային երաժշտության ոլորտը:

Վերջերս Կոմիտասի թանգարան-ինստիտուտում կայացավ «Երեւան» լարային քառյակի համերգը: Հնչեցին Արտեմի Այվազյանի եւ մեր ժամանակակցի՝ Ռուբեն Ալթունյանի Երկրորդ լարային կվարտետները: Միայն հայ հեղինակների ստեղծագործությունների «ներկայությունը» մեկ երեկոյի ընթացքում, արդեն ողջունելի է, մանավանդ որ «Երեւանի» երաժիշտների հիմնական աշխատավայրը երկու ճանաչված մշակութային օջախներն են. առաջին ջութակ Նարեկ Սահակյանն ու ալտ Վերոնիկա Վարդ-Պատրիկյանը օպերային թատրոնի նվագախմբից են, երկրորդ ջութակ Արտաշես Մելիքյանը եւ թավջութակահար Միքայել Նավասարդյանը՝ ֆիլհարմոնիկ նվագախմբից են: «Երեւան» լարային քառյակի առաջին բեմելը կայացել է 2017թ. ամռանը, Կամերային երաժշտության տանը: Երաժիշտներին հիշեցրինք, որ իրենց առաջին համերգին կատարել են միայն ստեղծագործություններ համաշխարհային կվարտետային երաժշտության գանձարանից, այդ թվում՝ Մենդելսոնի, Բեթհովենի, Բարբերի ստեղծագործություններից: Արտաշես Մելիքյանն ասաց, որ իրենց գերնպատակն է տարածել միայն հայ ժամանակակից կոմպոզիտորների գործերը: Գործընկերոջ խոսքը շարունակելով՝ Միքայել Նավասարդյանը նշեց, թե առաջին հերթին պետք է պրոպագանդել այն, ինչը ունենք: Վերոնիկա Վարդ-Պատրիկյանն էլ հավելեց. «Ցանկություն ունենք ընդարձակել քառյակի աշխարհագրական գործունեությունը, որպեսզի Սփյուռքում էլ տեղեկացվեն, թե ինչ է կատարվում մեր մշակույթում…»: Ռեպլիկին՝ նման գործունեությունն ակնկալում է նաեւ շոշափելի գումար, Նարեկ Սահակյանը նախ հիշեցրեց իրենց առաջին ելույթը, որը բարեգործական նպատակ է ունեցել՝ հասույթն ուղղվել է Մարի Իզմիրլյան մանկատանը, հետո էլ ասաց. «Բարդ է ստեղծագործական աշխատանքը զուգահեռել գումար հայթայթելու հետ, բայց, այնուամենայնիվ, ունենում ենք քառյակի կազմակերպական հարցերին աջակցողներ, օրինակ՝ հենց Կոմիտաս թանգարան-ինստիտուտի տնօրինությունը, ArtKonzert բարեգործական միջազգային ասոցիացիան, GG -ն…»:

Մեր զրուցակիցները հավաստիացրին, որ մինչեւ տարեվերջ ծրագրել են եւս երկու համերգ՝ զուտ հայ հեղինակների ստեղծագործոթյուններով:

Մեր զրույցի ընթացքում անդրադարձ եղավ Մարտիրոս Փանոսյանի «Կվարտետ» ֆիլմին: Չմանրամասնելով ֆիլմի սցենարը, նշենք միայն, որ ֆիլմում նվագախմբի յուրաքանչյուր անդամ իր դերակատարությունն ունի կվարտետի ամբողջականությունը պահպանելու գործում, բայց առանձնանում է Անդրեասը, որի կերպարը հիանալի է մեկնաբանում Սոս Սարգսյանը: Երբ հանգամանքների բերումով կվարտետից հեռանում է իրենց մուսան՝ Անդրեասը, դադարում է կոլեկտիվի գործունեությունը: Հարցրինք՝ «Երեւանի» պարագայում ով է մուսան, գուցե միակ կին երաժի՞շտը՝ Վերոնիկա Վարդ-Պատրիկյանը: «Երեւան» քառյակի երաժիշտները հավաստիացրին, թե ամենօրյա փորձերով իրենք ձգտում են նախ գտնվել գերազանց «մարզավիճակում», ինչից էլ բխում է համերգի հաջողությունը: «Մենք ոգեւորվում ենք մեկս մյուսով, ինչը մեր քառյակի առաջ մղիչ ուժերից է»,- ասաց Արտաշես Մելիքյանը:

ՍԱՄՎԵԼ ԴԱՆԻԵԼՅԱՆ

Աղբյուր՝ Aravot.am:

Լրահոս
Ռումինիայում գտել են Պիկասոյի 800 000 եվրո արժողությամբ կտավը Պարույր Սևակ․ Դիմակահանդես Ջոն Գրինի վերջին բեսթսելերը թարգմանվել է հայերեն «Սոսե»-ն եզրափակվում է «ըստ Սարոյանի» արտամրցութային ծրագրով Կյանքը ափի մեջ. Դավիթ Ամալյան Երբ զնգում է արծաթը Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսի ձեռամբ օծվեց Նովոսիբիրսկի նորակառույց եկեղեցին «Պարտավոր եմ ինձ զսպել» «Ախթամար» սառույցի շոուի համաշխարհային պրեմիերան՝ Երևանում Մոսկվայում բացվելու է Այվազովսկու նկարների և Բուլգակովի ձեռագրերի ցուցահանդեսը Արևին Գուրգեն Մահարի․ Չարենցի հետ Այսօրվա կաթողիկոսին մերժելով, հաջորդ բոլոր կաթողիկոսների անվտանգության հարցը ևս մերժում են Թոմ Հարդին Բրիտանական կայսրության շքանշանի է արժանացել Հայաստանի երաժշտական ընկերությունը՝ ազգային երաժշտության պահապան Ավետիք Իսահակյան-Ֆրունզիկ Մկրտչյան Մեր Տունը․ Մուշեղ Իշխան Ով պարտիզպան Անուն հանած երաժիշտները վերադառնում են հայրենիք Սերգեյ Սմբատյանը Վարշավայում հանդես կգա Քշիշտոֆ Պենդերեցկու փառատոնի շրջանակում Ո՞վ է այսօրվա հոգևորականը Մնջախաղի պետական թատրոնը շարունակում է վարձով ապրել Մեկնարկել է «Կին» միջազգային կինոփառատոնը Օֆելյա Համբարձումյան․ Ամեն տեսակ երգ երգեցի... Տպավորություններ Վիգեն Չալդրանյան. «Ես կառչած չեմ պաշտոնից, թատրոնն էլ պատժիչ գաղութ չէ» Անհանգստություն, որից չենք կարողանում բաժանվել Չինաստանում 2.100-ամյա ստորգետնյա «բանակ» է հայտնաբերվել Երբ աշխարհը խոսում է մատնոցների միջոցով «Ռուսաստանի թանգարանների գանձերը» ցուցահանդեսում ներկայացված է Այվազովսկու կտավը Առակ հոգու խաղաղության մասին Լուսինե Զաքարյան․ Ավե Մարիա Կարմիր ծաղիկ մը գարունի Դուք լավն եք մարդիկ Չարլզ Բուկովսկի․ Ինձ արդեն սպանել են Ահաբեկչություն ու շանտաժ՝ ըստ Չալդրանյանի Ամփոփվեց Խաչատրյանի 6-րդ միջազգային փառատոնը Սուրբ Գրքի ճանապարհը Հովհաննես Չեքիջյան. Կյանքը ափի մեջ. Աշնանային հեծություններ
website by Sargssyan