USD
EUR
RUB

Օրբելյանը՝ Grammy-ի, Խվորոստովսկու և օպերային թատրոնի պրեմիերաների մասին

 
 

Opera News-ը նրան բնորոշում է իբրև մի դիրիժորի, որի մասին երգիչը կարող է միայն երազել: ՌԴ վաստակավոր արտիստ, դիրիժոր, Ալ. Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի տնօրեն և գեղարվեստական ղեկավար Կոնստանտին Օրբելյանը կրկին «Grammy»-ի հավակնորդ է: Այս տարվա փետրվարի 10-ին ԱՄՆ-ում տեղի է ունենալու «Grammy» 61-րդ մրցանակաբաշխությունը, որի «Լավագույն օպերային ձայնագրություն» անվանակարգում առաջադրված է նաև Վերդիի «Ռիգոլետտո» օպերայի ձայնագրությունը՝ Օրբելյանի ղեկավարությամբ: Ինքնատիպ այդ ձայնագրության մեջ հնչում է նաև Օրբելյանի բարեկամներից լուսահոգի Դմիտրի Խվորոստովսկու ձայնը: Մինչև մրցանակաբաշխությունն «Արմենպրես»-ն իր հեղինակային #CultTalk նախագծում զրուցել է մաեստրոյի հետ ոչ միայն բաղձալի «Grammy»-ի, այլև օպերային թատրոնի վերելքի, նախագծերի ու այլ ծրագրերի շուրջ:

«Grammy»-ն և «Ռիգոլետտո»-ն

«Ռիգոլետտո»-ն լույս է տեսել Delos Productions-ի կողմից, սկավառակի տարածումն աշխարհում իրականացնում է Naxos Records ընկերությունը: Վերդիի «Ռիգոլետտո»-ն ամենահայտնի և ճանաչում վայելող օպերաներից է: Դմիտրի Խվորոստովսկու մեկնաբանությամբ այն հնչել է աշխարհի հռչակավոր օպերային թատրոններում, ինչպիսիք են Լոնդոնի թագավորական օպերային, Վիեննայի պետական օպերային, Նյու Յորքի Մետրոպոլիտեն և այլ թատրոններում, արժանացել քննադատների բարձր գնահատականին և մեծ հաջողություն ունեցել:

Երբ Դմիտրիի մոտ 2015 թվականի հունիսին գանգուղեղի քաղցկեղ ախտորոշեցին, նա ինձ տեղեկացրեց, որ մի շարք ձայնագրություններ է ցանկանում կատարել՝ քանի դեռ կարողանում է երգել: «Ռիգոլետտո»-ն դրանցից մեկն էր:

Ձայնագրությանը մասնակցել են Կաունասի քաղաքային սիմֆոնիկ նվագախումբը և Կաունասի պետական երգչախումբը, ինչպես նաև երգիչներ Նադին Սյեռան, Ֆրանչեսկո Դեմուրոն, Օկսանա Վոլկովան, Անդրեա Մաստրոնին: Պետք է ասեմ, որ Դմիտրիից և ինձնից բացի, «Grammy»-ի են առաջադրվել նաև Նադին Սյեռան և Ֆրանչեսկո Դեմուրոն, ինչպես նաև պրոդյուսերներ և ձայնային ռեժիսորներ Վիլիուս Կեռասը և Ալեքսանդրա Կերիենեն:

Խվորոստովսկու հանճարը

Խվորոստովսկու նման հանճարի հետ աշխատանքը բոլոր առումներով այլ էր՝ նրա աշխատանքային էթիկան, էներգիան, պրոֆեսիոնալիզմը…Նա հիանալի գործընկեր էր, մեծ պատիվ էր 20 տարի շարունակ կանգնել նրա կողքին նույն բեմում: Պետք է ասեմ, Դմիտրին ևս մեկ ձայնագրության մասին էր երազում։ Նա միշտ ցանկացել էր կատարել Բորիս Գոդունովի դերերգը (օրիգինալ տարբերակը գրված է բարիտոնի համար): Մենք պլանավորել էինք Մուսորգսկու գլուխգործոցը ձայնագրել Մարիինյան թատրոնի արտիստների հետ՝ 2017 թվականի փետրվարին: Ցավոք, Խվորոստովսկու երազանքն այդպես էլ անկատար մնաց․․․

… Դմիտրին անփոխարինելի է պրոֆեսիոնալ և մարդկային առումներով: Նա ինձ հանդիպած ամենահրաշալի մարդկանցից էր: Մենք ոչ միայն գործընկերներ էինք, այլև իսկական ընկերներ: Ես նրա ընտանիքը ու երեխաներին իմ ընտանիքի ու երեխայի նման եմ սիրում:

Ոչինչ չեմ ակնկալում

Իրոք, շատ, չափազանց հաճելի է առաջադրվել «Grammy»-ի նման հեղինակավոր մրցանակի «Լավագույն օպերային ձայնագրություն» անվանակարգում: Բայց իմ տարիքը և խելամտությունը ստիպում են հանգիստ վերաբերվել դրան և չակնկալել որևէ բան: Սակայն, եթե հանկարծ այնպես ստացվի, որ մենք փետրվարի 10-ին արժանանանք «Grammy»-ի մրցանակի, յուրատեսակ հարգանքի տուրք կլինի Դմիտրիի տաղանդին և նրա թողած ժառանգությանը, ինչպես նաև պատիվ՝ ձայնագրությանը մասնակցած բոլոր բացառիկ երգիչների համար:

…Այս տարի ես մրցանակին առաջադրված միակ հայ դիրիժորը չեմ: Իմ գործընկեր, Տորոնտոյի սիմֆոնիկ նվագախմբի գլխավոր դիրիժոր Ֆիթեր Ունջյանը ևս առաջադրված է՝ «Լավագույն դասական հավաքածու» անվանակարգում: Լավ չեմ ուսումնասիրել բոլոր անվանակարգերում առաջադրվածների անունները, հնարավոր է նրանց մեջ մեկ այլ ևս հայկական ազգանուն լինի: Անցյալ տարի առաջադրվել էր նաև մեծանուն կոմպոզիտոր Տիգրան Մանսուրյանը, ինչպես նաև ես՝ կրկին «Լավագույն օպերային ձայնագրություն» անվանակարգում:

Օպերային թատրոնի նոր շունչը

Ալ. Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնում փետրվարի 25-ին պլանավորում ենք Մոցարտի «Կախարդական սրինգ» օպերայի երևանյան պրեմիերան: Բեմադրությունը կատարել է տաղանդավոր իտալացի օպերային բեմադրիչ Պաոլո Միչիկեն, իսկ զգեստները ձևավորել է Ալբերտո Սպիացին: Փետրվարի 21-ին կներկայացնենք Վերդիի «Աթթիլա» օպերան՝ համերգային կատարմամբ: Նախատեսում ենք նաև ներկայացնել Ռոսինիի «Ճանապարհորդություն դեպի Ռեյմս» օպերան՝ համերգային կատարմամբ, Բելինիի «Նորմա» օպերան, ինչպես նաև բեմադրելու ենք Վաչե Շարաֆյանի «Հին աստվածներ» բալետը, Վարդան Աճեմյանի «Կիկոսի մահը» և Արմեն Տիգրանյանի «Անուշ» օպերաները: Իհարկե, ամեն ինչ կախված է նաև ֆինանսական հնարավորություններից:

Այս տարի ԱՄՆ դեսպանատան հետ համագործակցությամբ կներկայացվի նաև Բերնսթայնի «Վեսթսայդյան պատմություն» մյուզիքլը: Խորհրդային տարիներին այս ստեղծագործության ի առաջին կատարումը տեղի է ունեցել հենց Երևանի օպերային թատրոնում՝ 1963 թվականին: Ափսոս, որ այդ բեմադրության լուսանկարները ու այլ նյութեր չեն պահպանվել:

Ինչ վերաբերում է հյուրախաղերին, ապա ինքներդ էլ հասկանում եք, որ նման մեծ խմբերի համար հյուրախաղերը կազմակերպվում են երկարատև ժամանակահատվածում: Այս պահին քննարկումներ են ընթանում Միացյալ Թագավորությունում, ԱՄՆ-ում, Եվրոպայի և Ասիայի տարածաշրջաններում հանդես գալու վերաբերյալ: Տեսնենք՝ ինչ կարող ենք անել։ Եվ կրկին այդ ամենը ֆինանսների հետ է կապված:

Առաջին անգամ՝ օպերային թատրոնում

1970 թվականի հունիսին, երբ 14 տարեկան էի, առաջին անգամ եղա Երևանի օպերային թատրոնում: Մորս հետ Կալիֆորնիայից առաջին անգամ Հայաստան էինք եկել: Ինձ համար շատ կարևոր և զգացմունքով լի այց էր: Առաջին անգամ հանդիպեցի իմ հորեղբորը՝ Կոնստանտին Օրբելյանին և մորական տատիս՝ Զինաիդա Վոզնեսենսկայային: Մայրս իր մորը չէր տեսել 1945 թվականից, այն ժամանակվանից, երբ նրանք բաժանվել էին Գերմանիայում, իսկ տատիկիս ու պապիկիս ստիպել էին գերմանական ճամբարներից տեղափոխվել Ուկրաինա: Ինձ համար շատ հետաքրքիր էր նաև դիտել Հայաստանի պետական էստրադային նվագախմբի փորձերը՝ հորեղբորս ղեկավարությամբ:

Իմ սիրելի հորեղբայրն ինձ միշտ ասում էր. «Երբեք ոչ մեկի մի լսիր, ինքդ մտածիր և արա այնպես, ինչպես սիրտդ քեզ կհուշի»: Նա ճիշտ էր:

Դաշնամուր նվագելու ժամանակ չի մնում…

Ցավոք, ինչպես նախկինում, օրական 5-6 ժամ նվագելու, պարապելու համար ժամանակ չունեմ: Չգիտեմ՝ ապագայում ի՞նչ կլինի, կշարունակե՞մ դաշնամուր նվագել: Ես պարզապես պաշտում եմ դաշնամուր նվագելը և երբ առիթ է լինում՝ նստում եմ դաշնամուրի մոտ։

Նախագծի հեղինակ՝ Ռոզա Գրիգորյան

Աղբյուր՝ 168.am

Լրահոս
Հասմիկ Պապյանի և Սիմֆոնիկ նվագախմբի համատեղ համերգի հասույթը կփոխանցվի «Արմենակ Ուրֆանյան» հիմնադրամին Ավետիք Իսահակյան․ Երջանկության իմաստը Վահագն Դավթյան՝ Համո Սահյանին Բրազիլիայի կառնավալին հազարավոր մարդիկ «Կեցցե Հայաստան» կվանկարկեն Մարտակերտում կկայանա Փարաջանովին նվիրված ցուցահանդես. կներկայացվեն բացառիկ նմուշներ Պատվիրանները մարդու մարդկային որակի ուղենիշներն են «Մշակույթի նախարարության հայտարարությունն ագրեսիայի, ստախոսության ու ամբարտավանության հավաքական գլուխգործոց է». «Պարալլելս Ֆիլմպրոդաքշն» ընկերություն Ամենայն հայոց կաթողիկոսը ցավակցել է Լուիզ Մանուկյան Սիմոնի վախճանման առիթով Հարություն Խաչատրյան. «Միությունը պատրաստ է իրավաբանական ծառայություն տրամադրել Հովհաննես Գալստյանին» «Մաեստրո Մանսուրյանի» և երևանյան պրեմիերայի մասին Մահացել է Էլմիրա Հեքեքյան-Աբրահամյանը Լավագույնս պատկերացում են տալիս հայ գրքի և գրատպության անցած ուղու մասին Գարեգին Բ և Արամ Ա կաթողիկոսները միասնական աղոթք են հնչեցրել Էջմիածնում «Եվ երբ պրոֆեսիոնալ երաժիշտ դարձա, կոնսերվատորիա ավարտեցի, նոր հասկացա, թե Կոմիտաս կատարելն ինչ բան է» Մեջբերումներ Թումանյանի մասին Հովհաննես Թումանյան․ Ուրախ գիշեր Ազգ-բանաստեղծ Եթե միայն այս կյանքի համար ենք հույս դրել ի Քրիստոս, ողորմելի ենք, քան բոլոր մարդիկ Փորձագետները կասկածում են, որ «Աշխարհի փրկիչ» կտավի հեղինակը Լեոնարդո դա Վինչին է Mezzo հեռուստաալիքը ֆիլմ է պատրաստել դիրիժոր Սերգեյ Սմբատյանի մասին Վարդան Հակոբյան․ Քո սերը քո տունն է Վարդան Հակոբյան․ Կապույտը Հայտնի են Բեռլինի միջազգային կինոփառատոնի մրցանակակիրները Փառասիրության մասին «Երևանը»՝ 200 քանոնահարի կատարմամբ Ֆրանսիայի խորհրդարանը քննարկում է կրթության մասին նոր օրենքը Դանիել Վարուժան․ Հարճը Կոմիտասի քնարերգությունը Վարդգես ԱՀԱՐՈՆՅԱՆ. Ամենայն հայոց բանաստեղծը Ռեժիսորը դեռ հացադուլ է անում, իսկ Մակունցը՝ ֆռռիկներ «Տեսնել չլիներ` կույրի պես կլինեին, ճանաչել և սիրել չլիներ` անասունի պես կլինեին» Հայ Եկեղեցու ու նրա հոգևորականության վրա հարձակումների տարափը պետք է առավել միավորեն մեր հասարակությանը «Երկրագնդի վրա որևէ երկրորդ պետությունը չունի այդպիսի կոմպոզիտոր, ինչպիսին Կոմիտասն է» Հասմիկ Պապյանի և Սիմֆոնիկ նվագախմբի համատեղ համերգի հասույթը կփոխանցվի «Արմենակ Ուրֆանյան» հիմնադրամին Համո Սահյան «Վշտացել եմ ամեն ինչից» Կյանքի ծառը․ Կոմիտաս «Վալենտինոմանիա». կեղծքրիստոնեական, ապազգային և կոմերցիոն տոն «Կինոպարկում» տեղի է ունեցել Օսկարի հավակնորդ «Իշխանություն» ֆիլմի փակ ցուցադրությունը Մահացել է Ռուսաստանի ժողովրդական արտիստ Սերգեյ Զախարովը Տեառնընդառաջ
website by Sargssyan