USD
EUR
RUB

Տերտերյանի երաժշությունն ու կնոջ կատաղած պարից ծնված պատմությունը

 

ԵՐԵՎԱՆ, 6 ՄԱՐՏԻ, Panorama.am: Այս տարի լրանում է կոմպոզիտոր ԽՍՀՄ, ՀԽՍՀ ժողովրդական արտիստ, ՀԽՍՀ պետական մրցանակի դափնեկիր Ավետ Տերտերյանի ծննդյան 90-ամյակը։ Տերտերյանի երաժշտությունը բազմազան չէ։ Նա առավելապես հայտնի է իր սիմֆոնիկ երաժշտությամբ, համարվում է նոր սիմֆոնիկ ոճի հիմնադիրը։

Տերտերյանի սիմֆոնիաները իրենց նորարարական մեծ խիզախությամբ և հայկական հոգևոր երաժշտության մոնոդիաների ինքնատիպ կիրառմամբ նոր խոսք էին ոչ միայն հայկական կոմպոզիտորական արվեստում, այլև սովետական և համաշխարհային երաժշտության մեջ։ Ավետ Տերտերյանը ստեղծել է 2 օպերա՝ «Կրակե օղակ» և «Երկրաշարժ»։

Ավետ Տերտերյանը երաժշտությունը հնչում է մի շարք ֆիլմերում՝ Ֆրունզե Դովլաթյանի «Երևանյան օրերի խրոնիկա», Ալեքսանդր Քաջվորյանի «Հին աստվածներ», «Հայր մեր», «Ցասման հացը», Հարություն Խաչատրյանի «Սահման» և այլն։

Ավետ Տերտերյանի երաժշտության ստեղծած պատկերներից ծնված պատմություն է «Բալետ» անիմացիոն ֆիլմը (2012 թվական)։ Panorama.am-ը մուլտիպլիկատոր Նաիրա Մուրադյանից հետաքրքրվեց, թե ինչպե՞ս առաջացավ մտահղացում նման ֆիլմ ստեղծելու համար։

«Բալետի» սցենարի հեղինակ, ռեժիսոր Ն. Մուրադյանն ասաց, որ Տերտերյանի երաժտությանը ծանոթ էր որպես մի շարք ֆիլմերի սաունդթրեք, սիմֆոնիաները շատ ավելի ուշ է լսել, ավելի շուտ «լսացրել է Սուրեն Տեր-Գրիգորյանը»։

««Շողակաթ» հեռուստաընկերությունում իմ սենյակում նստած լռությունն էի վայելում, նոր էր առանձին նստելու հաճույքը։ Մտավ Սուրիկը, Տերտերյանի դիսկը տվեց, ասաց,- Լսի հըլը ,- ու գնաց։ Լսեցի ու տակը մնացի, այնքան պատկեր անցավ մտքովս։ Առաջինը հառնեց Օպերայի շենքը որպես քաղաք անապատում, հետո պարեց Վան Էյկի նկարներից դուրս թռած մի կին։ Կնոջ կատաղած պարը ծնեց պատմություն իր ընտանիքի մասին»,- պատմեց մուլտիպլիկատորը։

Ֆիլմի վրա աշխատանքը տևել է 3 տարի։ Այն ավարտելու համար Ն. Մուրադյանը դուրս է եկել աշխատանքից։

«Կինոկենտրոնը մի տարի ֆինանսավորեց, ու ստացվեց մի բան, որը դեռ սիրում եմ»,- ասաց Ն. Մուրադյանը։

«Բալետ» անիմացիոն ֆիլմն ունի երկու մրցանակ՝ «Հայակ» և «WEB ԾԻՐԱՆ 6»։

Նշենք, որ Հայ կոմպոզիտորական արվեստի 10-րդ փառատոնը նվիրվում է 20-րդ դարի հայ կոմպոզիտորական դպրոցի վառ և ինքնատիպ ներկայացուցիչներից Ավետ Տերտերյանի 90-ամյակին:

Լրահոս
Նոր նշանակումներ «Մեծ լուսատուն` ցերեկը իշխելու համար, իսկ փոքր լուսատուն` գիշերը իշխելու համար» «Սա Բեռնհարդ Շլինկի տեսակետն է Հոլոքոստի մասին, որը նա մեծ վարպետությամբ գրականություն է դարձրել» Ինչո՞ւ Իրանում հետաքրքրվեցին «Բանկ Օտոմանով» 30 տարի անց «Քամին ունայնության» ֆիլմը վերադարձավ կինոյի տուն ՀԱՊ-ում բացվելու է Անատոլի Գրիգորյանի ստեղծագործությունների ցուցահանդեսը Վախթանգ Անանյան․ ՈՒշացած խոստովանություն Դավիթ Սամվելյան․ Լեռան տակի քարոզ Հայկական ավանդական երաժշտությունը և մշակութային անվտանգության հիմնահարցը. Ալեքսանդր Սահակյան Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսը հանդիպում ունեցավ վերապատրաստման դասընթացների մասնակիցների հետ Հայաստանը մասնակցում է Հնագույն քաղաքակրթությունների ֆորումին Վարդան Հակոբյան․ Անվերադարձ աչքեր Դավիթ Հովհաննես․ Մեզանից հետո ուժեղ ու հաղթանդամ․․․ Զքէն խորհեցան Ավ. Իսահակյանի անվան գրադարանը «կտարածվի» Քրիստոնեական ներողամտության մասին Տնտեսի կիրակի (Մեծ պահքի չորրորդ կիրակի) Նանե․ Դու… կանգուն մնա… Վահան Թոթովենց․ Ես ծաղիկ չունիմ… Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսն ընդունեց Տավուշի նորանշանակ մարզպետին Մարտի 21-ին Գառնիում ծիսական արարողություն և տոնախմբություն է Վարանդի «Բերդաքաղաքի» ձեռագիրը կարդալուց անմիջապես հետո և մեկ տարի անց «Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախումբը ֆանտաստիկ կոլեկտիվ է». Կարմինե Լաուրի Բուենոս Այրեսում Հայոց ցեղասպանությանը նվիրված թանգարան կկառուցվի Ասել՝ սերիալներն այն չարիքն են, որ կործանում են մեզ և մեր երկիրը, մեծագույն սխալ է. Հրաչ Քեշիշյան Խարիկ Դաշտենց․ Լեռան ծաղիկները Մետաքսե․ Հուշերի մորմոք Աղոթքը հոգու շնչառություն է Այսօր կանգնեցաւ աւազան Մանսուրյան. Մեր երաժշտության մեջ բաց կար՝ բարձրագույն պոեզիան երգելու առումով Բալետային պուանտի միջի ասեղից մինչեւ «ժամանակավոր արտագաղթում» Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսն այցելեց Գյումրի, հյուրընկալվեց Մայր Աթոռի կողմից բնակարաններ ստացած ընտանիքներից մեկին Ավետիք Իսահակյան․ Մնացի կարոտ իմ հայրենիքին Վահագն Դավթյան․ Եթե հարցնես Ընդ լուսափայլ զւարթնոյն Մենք ենթարկյալներս Երեւանում ցուցադրվում են հայտնի նկարիչ Տիգրան Դադերյանի աշխատանքները Աստծո առջև ծնկողը թշնամու դեմ կանգուն կմնա մինչև վերջ Մայր Աթոռը հրապարակել է 2018-ի գործունեության տեղեկագիրը «Անկախության շրջանում Հայաստանում ձևավորված իրականությունը միանգամայն արժանի է խորենացիական «ողբի»
Ամենաընթերցված
website by Sargssyan