USD
EUR
RUB

Մհեր Արշակյան. Բանաստեղծություններ

 

Դավաճանի և հերոսի թեման

Առաջին անգամ նա ժպտաց մարտի 1-ին,
ըստ պատմաբանների, զորամասում սեղմել էին նրա ձեռքը,
հետո խփել ուսին՝ հիմա կամ երբեք,
նախկին դասղեկը պատմում է՝ աչքերում
խավար կար, նստում էր աղջիկներից հեռու,
ծանոթ բանաստեղծը չի ստի՝
շարքերում անեկդոտ էին պատմում,
քահանան կլրացնի ոստիկանության ամփոփագրերում՝
ձեռքը ձգանի վրա էր, սիրտն Աստծուն էր լսում,
ամբոխից մեկը տխուր կավելացնի՝
հրաշալի հրձիգ էր, երկու հոգու
փռեց գետնին փակ աչքերով...
Մնացածն, ինչպես հեքիաթում՝
նախորդ օրը գրկել էր մորը, քրոջը,
երազում տեսել էր ծառից ծիկրակող մառախուղ,
որն աչքերի մեջ գծում է մինուճար Հայրենիքի
անզորությունը,
և փակ աչքերով, անկասկած փակ աչքերով
վայելել էր զորամասի հրամանատարի
քաջալերանքը՝ զինվոր, քու մերը...
Տղաների համար նա օրինակ էր...
Եվ միայն մայրը գերեզմանոցում կվերծանի որդուն՝
նա ժպտացել էր փակ աչքերով
և դադարել ժպտալ...
Մինչև թիկունքից կհասներ
բաց աչքերով միակ փամփուշտը...

* * *
Ահա հողը՝
բոլոր անդունդների տարողությամբ,
փոքրիկ թրթուրների մազանոթներով վազող
նախկին մի մահվան վրա, որի
առաձգականությունն է ննջում մոտեցող
բահերին:

Ահա թրթուրները՝
վերջապես ծառերից իջած...
Անկումը հրավերք է
ավելի խորը չիջնելու,
և սպասումն անկման
միայն երկնքի հերթական գույնն է՝
կուտակվող որպես առաջին դարձ:
Ահա բահերը՝
վերջապես ծառը անվանած,
բնազդով անապատների ու անհայելի
ջրերի շեղբով,
լուռ կուտակվում են
մահարձան փառքի հաջորդ օրվա շուրջ՝
սրբագործելով տարածությունը:
Ահա ծառը՝
թրթուրների մասին աղոտ հիշողությամբ...
Վերևում երկինքը՝ Տիեզերքից եկող...
Հողը անդունդ դառնալու հոգնած առավելությամբ
սեղմվում է
բահերի մեջ...
Ի դեպ՝ ահա Տիեզերքը՝
Աստծո միակ կիսադեմով...

Էպիտաֆիա

Երթ-
երգից է ելքը,
երբարկած ընկերքի
դերերը երկինք են հերկում-
ընդ երկիր:

...երբ
տարերքը՝ ներքին,
և կրակահերթը՝ ներքուստ
քներակ, մերկ մի կին
դեռ՝ կույս,

երեկ
ալեհեր այսկողմերի՝
գեշերին պարտվեց-ձմեռը,
ուր պտղերից բերրի
ես եմ մեռել...

31.01.2013

* * *
Սիրտը դրկից մայրամուտին,
աշնան խնամք տեսած բառեր,
երկու աշխարհ այս կողմ մտիր,
տես, Կայենը գույն է բռնել:

«Կյանքն ապրելու բան չէ»,- ասաց
ասացողը ապրեցնողին,
ու մի սև քուն ժանտահալած
երազի մեջ տեսավ մոխիր:

Կիսատ անուն կիսատ եղբոր
կիսատ մահվան կիսատ վճիռ
տեսավ, տեսավ ելքը ծեփող
հույժ ընդառաջ եկող ողջի:

Լուսաբացի հաջորդ պահին
տեսավ ձյունը ճեփ-գառնարյուն,
կիսատ եղբոր միակ մահը
տեսանվանած մյուս աշխարհում:

Որտեղ սիրտը վճիռ չունի՝
թաթախվելու բառերի մեջ,
որտեղ ելքը մի հնչյունի
առասպելն է արարչամերձ:

Որտեղ մի կյանք պակաս եղած
երկու երազ դարձան հասցե,
որտեղ խաղն է վխտում մեղաց՝
չտեսնըված անմիզանսցեն:

* * *
Նոր մարդ չկա,
փընթփընթոցն է մեկի ողջը,
ո՞ւմ դեռ սերն ենք կրկնում աստեղց,
հույզն՝ ո՞ւմ,
աղավաղված այստեղ գրքի
միակ տողը
հիմա արդեն հայելի է ուզում:
Հնի մարդը գուցե
խորամանկում է
կիրք,
փնփնթոցի լուռը՝
սոսկ արյան եռք,
տիեզերադարձի
այս կողմերում ձիգ
հաջորդ գիրք է դառնում
մի մահ, մի ելք:

Աղբյուր՝ Cultural.am

Լրահոս
Հրաչյա Թամրազյան. Բանաբան Կոստան Զարյան․ Ճամփորդություն Մատթեոս Զարիֆյան-Մարի Պոզապալյան․ «Ծովուն դիմաց» Ոչ սովորական նկարիչը Սլավի-Ավիկ Հարությունյան կամ միայնակ թռչունը Մահացել է համաշխարհային կինոյի լեգենդ Ֆրանկո Ձեֆֆիրելին Հիսուս, բժշկիր սերը բոլոր մարդկանց Տեղի կունենա «Քալաշյան պրոֆեսիոնալ պարային դպրոցի» մենահամերգը «Ամենասուրբ Երրորդության» գաղափարը արտահայտող ինքնատիպ պատկերները Խաչատրյանի միջազգային մրցույթում հաղթել է Հայաստանի ներկայացուցիչը Ս. Եղիա մարգարեի (9-րդ դար ն. Ք.)` երկինք համբարձման պատմությունը Գեղամ Սարյան․ Փառքի տաճարը Հանրահայտ կինոռեժիսոր Կառլոս Ռեյգադասը «Ոսկե ծիրան»-ի հատուկ հյուրն է Ինչ «մեսիջ» է հղում արվեստագետը Մեզնից խլել են փորձում մեր գալիքը «Ազնավուր» կենտրոնում կնշվի Երվանդ Քոչարի ծննդյան 120-ամյակը Ամեն ընտանիք մի փոքրիկ եկեղեցի է «Կան մարդիկ, որոնք կուսակցական ժողովների կարոտախտ ունեն, բայց Գրողների միությունն այդպիսի ժողովների վայր չէ» Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնում հյուրընկալվեցին Լոս Անջելեսի ՀԲԸՄ Մանուկյան-Դեմիրճյան դպրոցի 10-րդ դասարանի աշակերտները Գեղարվեստի ակադեմիայի շրջանավարտների աշխատանքները կներկայացվեն Նկարիչների միությունում Սայաթ-Նովա․ Ինձ սիրեցիր, էշխըն նընգար, խաղի դավթար իմ քիզ ամա Հովհաննես Թումանյան․Շունը Հովհաննես Գրիգորյան․ Սիրտ Խաչատրյանական մրցույթի ժյուրիի անդամը Հայաստանում բացահայտում է հայկական երաժշտությունը Վարդան Հակոբյան․ Անվերադարձ աչքեր Մեքսիկայում առաջին անգամ հայտնաբերվել է Ֆրիդա Կալոյի ձայնի ձայնագրությունը Եղիշե Չարենց․ Ընկեր «Ինձ տեսնում են այնտեղ, որտեղ հրավիրում են» Աստված ստեղծել է նրանց տղամարդ ու կին Ակսել Բակունցի ծննդյան 120- ամյակի առթիվ Գորիսում կանցկացվեն միջոցառումներ Երեւանում կմեկնարկի 16-րդ «Ոսկե ծիրանը» «Ամադինդա» հարվածայինների լեգենդար խումբը՝ Հայաստանում Վահագն Դավթյան․ Կանչ Ռուբեն Սևակ․ Գիշերն իջավ Երջանկության քրիստոնեական ընկալումը Աստվածճանաչողությունը եւ աստվածգիտությունը սկսվում են հավատքով Հայաստանի պետական ջազ նվագախումբը հանդես կգա վոկալիստ և շեփորահար Ռոնալդ Բեյքերի հետ Մատթեոս Զարիֆյան․ Բանաստեղծություններ Արտաշես Հարությունյան. Վերջալույսի աղջիկը Սերգեյ Սմբատյան. «Շատ կարևոր է քիմիական կապը, որ կա Սերգեյ Խաչատրյանի և Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախմբի միջև»
website by Sargssyan