USD
EUR
RUB

Նվիրում եւ հոգու պարտք՝ ըստ Սոնա Հովհաննիսյանի

 

ԵՐԵՎԱՆ, 25 ՄԱՅԻՍԻ, Aravot.am: Նորաստեղծ որեւէ մշակութային կոլեկտիվի, ինչպես նաեւ կատարողական արվեստում առաջին քայլերն անող երաժիշտների մասին մասնագետները, այս դեպքում՝ երաժշտագետները, զգուշորեն են կարծիք հայտնում, մեծամասամբ էլ հրաժարվում են: Երաժշտագետ, արվեստագիտության թեկնածու, Կոմիտասի անվան պետական կոնսերվատորիայի պրոֆեսոր Զառա Տեր-Ղազարյանն առաջիններից էր, եթե ոչ առաջինը, որ 1992-ին պետական կարգավիճակ չունեցող «Հովեր» կամերային երգչախմբի առաջին բեմելներից հետո բարձրաձայնեց. «Բարձր ճաշակ, ներդաշնակ անսամբլ, ազնիվ հնչեղություն… Սոնա Հովհաննիսյանի ղեկավարած այս երգչախմբին սպասվում է համաշխարհային ճանաչում…»:

Օրերս Կամերային երաժշտության տանը «Հովերը» եւ վերջինիս «Լե» իգական կազմը (խմբավարներ՝ Սոնա Հովհաննիսյան, Նարինե Ոսկանյան) հանդես եկան ընդգրկուն ծրագրով՝ սկսած 16-րդ դ. մինչեւ ֆիննական, դանիական, կանադական ու հայ խմբերգային երաժշտությամբ: Երեկոն նվիրված էր կյանքից վաղաժամ հեռացած (2013թ.) Զառա Տեր-Ղազարյանի հիշատակին:

Հուշ-երեկոյի ավարտին «Առավոտի» հետ զրույցում երաժշտագետ, արվեստագիտության թեկնածու Օլյա Նուրիջանյանն ասաց. «Զառա Հայկովնան եւ Սոնա Հովհաննիսյանը հարազատ են իրենց արժեհամակարգով ու աշխարհընկալմամբ՝ յուրաքանչյուրն իր ինքնատիպ գեղագիտական կեցվածքով, դինամիկ ու ժամանակակից բնույթով, երաժշտության նկատմամբ ակտիվ ու նվիրյալ վերաբերմունքով: Կոնսերվատորիայի ռեկտոր տիկին Հովհաննիսյանը գոնե ինձ քանիցս ասել է, որ իր հոգու պարտքն է համարում երաժշտական նվիրումով հարգել ու մեծարել Զառա Հայկովնային:

Ռուդոլֆ Խաչատրյան. «Զառա Տեր-Ղազարյան»

Նման երեկոների անձամբ ես հաճախ չեմ լինում: Այսօր հնչեց խմբերգային լիակատար համայնապատկեր՝ ժամանակային ու աշխարհագրական այնպիսի ընդգրկումով, ինչպիսին շուրջ 40 տարի կոնսերվատորիայում եւ 10 տարի թատրոնի եւ կինոյի պետական ինստիտուտում երաժշտության պատմության դասընթացն էր Զառա Տեր-Ղազարյանի ինքնատիպ, անկրկնելի մեկնաբանմամբ»: Մեր զրուցակիցը մանրամասնելով էլ հայտնեց. «Այս համերգային ծրագրի յուրաքանչյուր համար կարծես նույնացվում էր Զառա Հայկովնայի անձի ու ստեղծագործական դիմանկարի հետ: Թող փիլիսոփայություն չթվա, երեկոյին «ներկա» էին երաժշտագետի համար պաշտելի բնության կախարդանքը, հայ կոմպոզիտորական արվեստի դասական ու նորագույն խոսքի ինքնատիպությունն ու արդի համաշխարհային խմբերգային գրականության որոնումները: Օրինակ՝ հնչած Պենդերեցկու երկերի ներառումը ամբողջությամբ արտացոլվում է Զառա Հայկովնայի հեղինակած «Արեւմտաեվրոպական երաժշտության պատմություն» գրքի հետեւյալ մեջբերման հետ. «Եվրոպայի կառուցման հիմքը բոլոր ասպարեզներում դառնում է քրիստոնեությունը: Հոգեւորը հռչակվում է մարդկային կեցության առանցք, հիմք եւ իմաստ, որն էլ որոշիչ է դառնում գործունեության ողջ համակարգում»:

Երաժշտագետ Օլյա Նուրիջանյանը խնդրեց. «Քանի որ ձեր օրաթերթը, որն ամբողջովին տեղ է գտնում նաեւ aravot.am կայքում, իսկ երջանկահիշատակ երաժշտագետի բազում ուսանողներ ապրում ու ստեղծագործում են արտասահմանում, հետեւյալ միտքը խնդում եմ անպայման տեղ գտնի: Այն է՝ Զառա Հայկովնան իր սերնդակիցների շրջանում այն հազվադեպ երաժշտագետներից էր, որ գիտական ամենատարբեր հարթակներում օտար լեզուներով ներկայացնում էր հայ երաժշտությունը: Նույնիսկ դասախոսությունների շարք էր իրականացրել Շվեյցարիայում, ինչի շնորհիվ տեղի ճանաչված BIM հրատարակչությունը նրան պատվիրեց հայ կոմպոզիտորական արվեստի կատալոգ կազմելու նախագիծը»:

Հավելենք, որ Զառա Տեր-Ղազարյանի մասնագիտական հետաքրքրությունների կիզակետում է եղել Արամ Խաչատրյանը: Երաժշտագետը առիթի դեպքում նշում էր այդ մասին, ինչը վավերացրել էր 1984թ. Կիեւում «Ա. Խաչատրյանի ստեղծագործության վաղ շրջանի ձեւավորումը» թեկնածուական աշխատանքի պաշտպանությամբ:

ՍԱՄՎԵԼ ԴԱՆԻԵԼՅԱՆ

Լրահոս
Ուիլյամ Սարոյան․ Նռնենիները Հրանտ Մաթևոսյանի և Աղասի Այվազյանի աստղերը զարդարեցին Ազնավուրի հրապարակը Կենսաբաններն առաջարկում են «կյանքի» համաշխարհային ատլաս ստեղծել «Երաժշտություն հանուն ապագայի» հիմնադրամի կրթաթոշակներ` տասը տաղանդավոր երեխաների Հայ եկեղեցու Եվրոպայի թեմերի առաջնորդները դատապարտել են Ադրբեջանի սադրիչ գործողությունները Հնագետները Մարտակերտում պեղել են սալարկղային դամբարանը Եկեղեցիների համաշխարհային խորհուրդը կոչով դիմել է Էրդողանին Եղիշե Չարենց․ Հեռացումի խոսքեր Վահան Տերյան․ Կույր լինելու ցանկություն ԿԳՍՄ նախարարը ունակ չէ կրթական օբյեկտիվ չափորոշիչներ ստեղծել. Տեր Տիգրան քահանա Բադիրյան «Այս որոշումը կբարդացնի քրիստոնյաների և մուսուլմանների կյանքը». Գարո Փայլանը՝ Սուրբ Սոֆիայի տաճարը մզկիթի վերափոխելու մասին Լեհ դրամատուրգ Սլավոմիր Մրոժեկի պիեսներից մեկը կբեմադրվի Ռուսական թատրոնում ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ն ափսոսանք է հայտնել Սուրբ Սոֆիայի տաճարի կարգավիճակի վերաբերյալ Թուրքիայի որոշման կապակցությամբ Փորձագետները գնահատել են պանդեմիայի հասցրած վնասը թանգարաններին «Ըստ ձեր հավատի թող լինի ձեզ» (Մատթ․ 9։29) Գրադարանների վիրտուալ անցուդարձը «Հայ Եկեղեցու պատմություն» դասաժամի ոդիսականը. Սերովբե եպիսկոպոս Շառլ Ազնավուրի հրապարակում բացվելու է Աղասի Այվազյանի անվանական աստղը Փարիզի Ռոդենի թանգարանը կվաճառի քանդակագործի աշխատանքների պատճենները Նոր Խարբերդի դպրոցը պատրաստ է շահագործման Պարույր Սևակ. Լինել, թե չլինել Միսաք Մեծարենց. Առտվան արևի մեջ Օձա­վարս Գոր­գոն մե­դու­զան իր թու­նա­ծա­վալ վար­սե­րը տա­րա­ծել է ամ­բողջ աշ­խար­հում, Պան­դո­րան բա­ցել է կեղ­ծի­քի կոր­ծա­նա­րար սն­դու­կ Մեծ Բրիտանիայում Հռոմի 180-րդ Պապի 700-ամյա կնիքն է հայտնաբերվել Սալոնիկում Աթաթուրքի տունը պետք է դառնա հույների ցեղասպանության թանգարան․ Greek City Times «Կր­թու­թ­յան ո­լոր­տի պա­տաս­խա­նա­տու­նե­րը եր­բեք չեն թաքց­րել ի­րենց կեղծ պա­ցի­ֆիս­տա­կան գա­ղա­փա­րա­խո­սու­թ­յու­նը» Իմպրեսիոնիզմի խռովկանը՝ Կլոդ Մոնե Մի՛ ստիր, Հայ Եկեղեցու պատմությունը չունի՛ «ծածուկ» էջեր Հայաստանին հաշտության օրակարգ է պետք․ Բագրատ եպիսկոպոս Գալստանյան (տեսանյութ) Պետությունը չի կարող արշավ սկսել իր իսկ Ազգային Եկեղեցու դեմ, պետք չէ լինել աստվածամարտ. Հայր Ասողիկ աբեղա Կարապետյան Օպերային թատրոնն առցանց կմատուցի Ռոսինիի «Ճանապարհորդություն դեպի Ռեյմս» երկի համերգային կատարումը Էդգար Շա­հին. ֆրան­սա­հայ­կա­կան օ­ֆոր­տի հրա­ցա­նա­կի­րը Աստվածածնի օգնության մասին Եկե­ղե­ցին գո­յութ­յուն ու­նի 2000 տա­րի և գո­նե ա­ռա­ջի­կա 2000 տար­վա հա­մար պետք է ա­պա­հո­վի ե­կող սե­րունդ­նե­րի հոգևոր կա­րիք­նե­րը ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ն կոչ է արել Թուրքիային Սուրբ Սոֆիայի տաճարը չվերածել մզկիթի Միքայել սրբազանը՝ ԿԳՄՍ նախարարին. «Դուք մի ամիս չեք կարող կուսակրոն մնալ, մենք ողջ կյանքներս ենք կուսակրոն» Տերևաթափ իմ թխկի, օ, իմ թխկի ձյունածածկ... Գուրգեն Մահարի. Դաշտերում սեզ ու ծաղիկ Պարույր Սևակ․ Քմծիծաղ «Մերձավորի մահը». մաս 2-րդ
website by Sargssyan