USD
EUR
RUB

Նվիրում եւ հոգու պարտք՝ ըստ Սոնա Հովհաննիսյանի

 

ԵՐԵՎԱՆ, 25 ՄԱՅԻՍԻ, Aravot.am: Նորաստեղծ որեւէ մշակութային կոլեկտիվի, ինչպես նաեւ կատարողական արվեստում առաջին քայլերն անող երաժիշտների մասին մասնագետները, այս դեպքում՝ երաժշտագետները, զգուշորեն են կարծիք հայտնում, մեծամասամբ էլ հրաժարվում են: Երաժշտագետ, արվեստագիտության թեկնածու, Կոմիտասի անվան պետական կոնսերվատորիայի պրոֆեսոր Զառա Տեր-Ղազարյանն առաջիններից էր, եթե ոչ առաջինը, որ 1992-ին պետական կարգավիճակ չունեցող «Հովեր» կամերային երգչախմբի առաջին բեմելներից հետո բարձրաձայնեց. «Բարձր ճաշակ, ներդաշնակ անսամբլ, ազնիվ հնչեղություն… Սոնա Հովհաննիսյանի ղեկավարած այս երգչախմբին սպասվում է համաշխարհային ճանաչում…»:

Օրերս Կամերային երաժշտության տանը «Հովերը» եւ վերջինիս «Լե» իգական կազմը (խմբավարներ՝ Սոնա Հովհաննիսյան, Նարինե Ոսկանյան) հանդես եկան ընդգրկուն ծրագրով՝ սկսած 16-րդ դ. մինչեւ ֆիննական, դանիական, կանադական ու հայ խմբերգային երաժշտությամբ: Երեկոն նվիրված էր կյանքից վաղաժամ հեռացած (2013թ.) Զառա Տեր-Ղազարյանի հիշատակին:

Հուշ-երեկոյի ավարտին «Առավոտի» հետ զրույցում երաժշտագետ, արվեստագիտության թեկնածու Օլյա Նուրիջանյանն ասաց. «Զառա Հայկովնան եւ Սոնա Հովհաննիսյանը հարազատ են իրենց արժեհամակարգով ու աշխարհընկալմամբ՝ յուրաքանչյուրն իր ինքնատիպ գեղագիտական կեցվածքով, դինամիկ ու ժամանակակից բնույթով, երաժշտության նկատմամբ ակտիվ ու նվիրյալ վերաբերմունքով: Կոնսերվատորիայի ռեկտոր տիկին Հովհաննիսյանը գոնե ինձ քանիցս ասել է, որ իր հոգու պարտքն է համարում երաժշտական նվիրումով հարգել ու մեծարել Զառա Հայկովնային:

Ռուդոլֆ Խաչատրյան. «Զառա Տեր-Ղազարյան»

Նման երեկոների անձամբ ես հաճախ չեմ լինում: Այսօր հնչեց խմբերգային լիակատար համայնապատկեր՝ ժամանակային ու աշխարհագրական այնպիսի ընդգրկումով, ինչպիսին շուրջ 40 տարի կոնսերվատորիայում եւ 10 տարի թատրոնի եւ կինոյի պետական ինստիտուտում երաժշտության պատմության դասընթացն էր Զառա Տեր-Ղազարյանի ինքնատիպ, անկրկնելի մեկնաբանմամբ»: Մեր զրուցակիցը մանրամասնելով էլ հայտնեց. «Այս համերգային ծրագրի յուրաքանչյուր համար կարծես նույնացվում էր Զառա Հայկովնայի անձի ու ստեղծագործական դիմանկարի հետ: Թող փիլիսոփայություն չթվա, երեկոյին «ներկա» էին երաժշտագետի համար պաշտելի բնության կախարդանքը, հայ կոմպոզիտորական արվեստի դասական ու նորագույն խոսքի ինքնատիպությունն ու արդի համաշխարհային խմբերգային գրականության որոնումները: Օրինակ՝ հնչած Պենդերեցկու երկերի ներառումը ամբողջությամբ արտացոլվում է Զառա Հայկովնայի հեղինակած «Արեւմտաեվրոպական երաժշտության պատմություն» գրքի հետեւյալ մեջբերման հետ. «Եվրոպայի կառուցման հիմքը բոլոր ասպարեզներում դառնում է քրիստոնեությունը: Հոգեւորը հռչակվում է մարդկային կեցության առանցք, հիմք եւ իմաստ, որն էլ որոշիչ է դառնում գործունեության ողջ համակարգում»:

Երաժշտագետ Օլյա Նուրիջանյանը խնդրեց. «Քանի որ ձեր օրաթերթը, որն ամբողջովին տեղ է գտնում նաեւ aravot.am կայքում, իսկ երջանկահիշատակ երաժշտագետի բազում ուսանողներ ապրում ու ստեղծագործում են արտասահմանում, հետեւյալ միտքը խնդում եմ անպայման տեղ գտնի: Այն է՝ Զառա Հայկովնան իր սերնդակիցների շրջանում այն հազվադեպ երաժշտագետներից էր, որ գիտական ամենատարբեր հարթակներում օտար լեզուներով ներկայացնում էր հայ երաժշտությունը: Նույնիսկ դասախոսությունների շարք էր իրականացրել Շվեյցարիայում, ինչի շնորհիվ տեղի ճանաչված BIM հրատարակչությունը նրան պատվիրեց հայ կոմպոզիտորական արվեստի կատալոգ կազմելու նախագիծը»:

Հավելենք, որ Զառա Տեր-Ղազարյանի մասնագիտական հետաքրքրությունների կիզակետում է եղել Արամ Խաչատրյանը: Երաժշտագետը առիթի դեպքում նշում էր այդ մասին, ինչը վավերացրել էր 1984թ. Կիեւում «Ա. Խաչատրյանի ստեղծագործության վաղ շրջանի ձեւավորումը» թեկնածուական աշխատանքի պաշտպանությամբ:

ՍԱՄՎԵԼ ԴԱՆԻԵԼՅԱՆ

Լրահոս
Արգելոց-թանգարաններում միասնական տոմսի արժեք է սահմանվել «Սգո տունը» թատրոն կդառնա Պաղտասար Դպիր.Դարձեալ առ տաճարն երկնանման Էդ Շիրանի նոր ստեղծագործությունը 1 մլն-ից ավելի դիտում է ունեցել մի քանի ժամում Գնացքում Շուշանիկ Կուրղինյան. ․․․Եվ մենք քսան դար․․․ Սիպիլ․ Մենաստանին կույսը Բաղայ Ասորի. «Երանելի՜ ես դու, որովհետև քո կաթով կերակրեցիր Աստծուն» Emmy-ի մրցանակաբաշխությունը կանցկացվի առանց հաղորդավարի. Fox Entertainment Գրիգոր Զոհրապ․ Ժամին բակը «Չկա անհաջողակ մարդ, կա անհաջող մտածելակեր Հովհաննես Թումանյան․ Աղջկա սիրտը «ՌեԱնիմանիա»-ն կիրականացնի «Անիմացիոն ֆիլմի դիտարկում մեդիայում» խորագրով դասընթաց Մարզահամերգային համալիրի տարածքում տեղադրվելու է Կարեն Դեմիրճյանի արձանը Աշխարհի բանաստեղծական պատկերին հավատարիմ «Հայաստանի ազգային արխիվ» ՊՈԱԿ-ը գործելու է Արդարադատության նախարարության ենթակայության տակ Աստված նայում է մարդու սրտին, իսկ մարդիկ՝ մարդկանց երեսին Հովհաննես Հովհաննիսյան․ Արազն եկավ լափին տալով․․․ Սոնա Արշունեցի․ Արդար դատաստան Աղոթք ընտանիքի Ստեփանակերտի հրապարակում կհնչի Տիգրան Մանսուրյանի երաժշտությունը Արչի Կալենցը` Նիկողոսյանի մասին. «Պապիկս ասում էր` քանդակն իմ կինն է, գեղանկարչությունը` սիրուհիս» Վալենտին Գաֆտին գլխուղեղի կաթվածով հիվանդանոց են տեղափոխե Մարկ Գրիգորյանը նշանակվել է Թամանյանի անվան Ճարտարապետության ազգային թանգարան-ինստիտուտի տնօրեն Տարանտինոն չի բացառում, որ իր 10-րդ ֆիլմը կդառնա վերջինը Բելգիացին 500 եվրոյով պատահաբար գնել է Ռեմբրանդտի՝ մոտ 30 մլն եվրո արժեցող կտավը Մայր տաճարի բուսածածկույթի մաքրման աշխատանքների ժամանակ պատահականորեն բացահայտվում է, որ տաճարը փլուզման վտանգի առջև է «Տիրոջ երկյուղը կյանք է մարդու համար» Disney-ը կվերանկարահանի «Տանը՝ մենակ» եւ «Գիշերը թանգարանում» ֆիլմերը Վիլյամ Սարոյան. Ծիծաղ Աղոթք առ Աստված Ոչինչ ի ցույց մարդկանց չանելու մասին Ավարտվեցին Հաղբատավանքի որմնանկարների վերականգնման աշխատանքները Արդյո՞ք դժվար է Թուրքիայում հայերեն երգեր կատարելը. ստամբուլահայ երգչուհին է պատմում Ստեփան Զորյան․ Անհայտ թելեր Կյանքից հեռացել է ճանաչված գրականագետ Հասմիկ Աբեղյանը «Չնայած , ես ինձ գրող չեմ համարում, բայց...». Սամվել Սևադա Սիպիլ․ Ապրի՛լ Եղիշե Չարենց․ Երկիր Նաիրի՝ Մասն երկրորդ Աղօթք ապաշխարութեան
website by Sargssyan