USD
EUR
RUB

«Հայաստանը կարժանանա աշխարհի հոգեւոր դասի ուշադրությանը»

 

ԵՐԵՎԱՆ, 6 ՀՈՒՆԻՍԻ, Aravot.am: Հարցազրույց քանդակագործ, «40 ֆլորենտացիներ» միության անդամ Վիգեն Ավետիսի հետ

- Դուք շուրջ 20 տարի ապրել ու ստեղծագործել եք Իտալիայում: Միակ հայ արվեստագետն եք, որն ընդգրկված է «40 ֆլորենտացիներ» միության կազմում եւ հանդիսանում է Ֆլորենցիայի Դոնատելլոյի անվան նկարիչների միության անդամ: Նաեւ դասավանդում եք Պալլացո Սպինելլիի արվեստի եւ վերականգնման ինստիտուտում: Ասում են՝ ընդմիշտ վերադարձել եք հայրենիք…

- Դեռեւս Երեւանի գեղարվեստաթատերական ինստիտուտի 3-րդ կուրսում ուսանելիս մեկնեցի Լեհաստան, որտեղ շարունակեցի կրթությունս ու ավարտեցի Պոզնանի գեղարվեստի ակադեմիան: Անկեղծ ասած, մեկնել էի ոչ այնքան ուսանելու, որքան աշխարհը բացահայտելու, տարբեր մշակույթների հետ շփվելու նպատակով: Ձերբազատվել էի ուզում խորհրդային փակ դռներից…

- Ձերբազատվեցի՞ք:

- Ձեր որոշ գործընկերներ հավաստիացնում են, որ մինչ ձեր մեկնելը հայրենիքից, հանդգնել եք բարձրաձայնել իշխանափոխության մասին, ԱԺ-ն ցրելու մասին…

- Այո՛, չեմ հրաժարվում: Բայց իմ քաղաքական ուղերձները պետք է ընդունել ոչ թե զուտ ազգասիրություն, այլ ուղերձ տիեզերքից:

- Հիմա կոնկրետ ձեզ համար ի՞նչն է փոխվել:

- Իմ գտնվելու վայրը ես չեմ որոշում՝ ինչ-որ մի ուժ ինձ տեղաշարժում է: Օրինակ՝ հեղափոխության օրերին գտնվում էի Հայաստանում: Այդ պահին ես ու իմ իտալացի գործընկերները Ապարանում քանդակներ էինք անում: Իմ աշխատանքն անվանեցի «Սուրբ Հոգի»: Իմ խորին համոզմամբ, Սուրբ Հոգու խորհուրդն էր հայ ժողովրդի ազատագրումը, եւ իմ ներկայությունն այդ պահին հենց այդ վայրում ի վերուստ էր որոշված: Ի վերջո, մարդը երկրագնդի վրա էներգիայի ամենամեծ աղբյուրն է ու նրանցից ոմանց ներկայությունը տվյալ պահին, տվյալ վայրում պարտադիր է, որպեսզի ի կատար ածվի տիեզերքի կամքը… Ողջ փիլիսոփայությունն այն է, որ մարդիկ երկնային մարմինների նման են, ունեն իրենց հատուկ չափերն ու տեսքը, էներգետիկ դաշտն ու ամենակարեւորը՝ ուղեծիրը: Նրանցից ոմանք մոլորակներ են, մյուսները՝ արեւներ կամ արբանյակներ… Բոլորը շարժման մեջ են՝ ազդում եւ հակազդում են մեկը մյուսին: Երջանիկ են նրանք, ովքեր միանում են իրենց գենետիկ ուղեծրին, որը տրվում է ծննդյան օրվանից:

- Այսինքն՝ անկախ ձեր կամքից, դուք հայտնվեցիք Ֆլորենցիայո՞ւմ: Ավելին՝ դարձաք «40 ֆլորենտացիներ» միության անդամ միակ հայը:

- Առաջին անգամ ոտք դնելուս պահից Ֆլորենցիան իմ առջեւ բացեց իր հոգեւոր աշխարհը: Այո, ինձ սպասում էր Ֆլորենցիան: 40-ից մեկը դառնալը ինձ համար այնքան բնական էր, այնպես, ասենք, ինչպես սերմը հողում ծլարձակում ու դառնում է ծառ…

- Արտասահմանյան մամուլից ենք տեղեկանում, որ միայն Ֆլորենցիայում տեղադրված են ձեր շուրջ 5 քանդակները, իսկ Երեւանում, ավելի քան տասը տարի առաջ ընդամենը մեկը՝ «Սասնա ծռեր,Ծովինարը Սանասարի եւ Բաղդասարի հետ» շատրվան-հուշարձանը…

-Ուզում եք ասել, որ իմ աշխատանքները երբեւէ մերժվե՞լ են այստեղ: Ո՛չ: Գուցե կրկնվում եմ, բայց իրականությունը հետեւյալն է՝ ասացի, չէ՞, որ մարդիկ երկնային մարմինների նման են եւ ունեն իրենց ուղեծիրը: Այդտեղ կան բազմաթիվ հատվածներ: Օրինակ, ինչ հեռավորության վրա ես արեւից եւ ստեղծածդ արժեքները ուղիղ համեմատական են արեւի հեռավորությանը: Իսկապես: Գտնվելու վայրդ ինքդ չես որոշում՝ դա քո ուղեծրի շառավիղն է, որի ընթացքում տեղի է ունենում այն, ինչը լինում է կամ ինչին արժանի ես:

- Ձեր աշխատանքները նաեւ Կանադայում են, Մեքսիկայում, Չինաստանում… Այնուամենայնիվ, ըստ ձեր «ուղեծրի», երկրորդ աշխատանքը կտեսնե՞նք մեզ մոտ:

- Մայիսի 27-ին մեկնել էի Ֆլորենցիա եւ նոր եմ վերադարձել: Հանդիպում ունեցա եւ մի շատ կարեւոր պատվեր ստացա՝ Երեւանում աշխատանքս տեղադրելու:

 - Կմանրամասնե՞ք: 

- Կներեք: Այս պահին՝ ոչ:

- Գուցե միայն ասեք, ի՞նչ է նշանակում՝ շատ կարեւոր:

- Ճիշտ պահին, ճիշտ տեղում հայտնվեցի ու ճիշտ գործ առաջարկվեց, ինչն իրականություն դառնալուց հետո Հայաստանը կարժանանա աշխարհի հոգեւոր դասի ուշադրությանը:

Զրուցեց ՍԱՄՎԵԼ ԴԱՆԻԵԼՅԱՆԸ

Լրահոս
Հրաչյա Թամրազյան. Բանաբան Կոստան Զարյան․ Ճամփորդություն Մատթեոս Զարիֆյան-Մարի Պոզապալյան․ «Ծովուն դիմաց» Ոչ սովորական նկարիչը Սլավի-Ավիկ Հարությունյան կամ միայնակ թռչունը Մահացել է համաշխարհային կինոյի լեգենդ Ֆրանկո Ձեֆֆիրելին Հիսուս, բժշկիր սերը բոլոր մարդկանց Տեղի կունենա «Քալաշյան պրոֆեսիոնալ պարային դպրոցի» մենահամերգը «Ամենասուրբ Երրորդության» գաղափարը արտահայտող ինքնատիպ պատկերները Խաչատրյանի միջազգային մրցույթում հաղթել է Հայաստանի ներկայացուցիչը Ս. Եղիա մարգարեի (9-րդ դար ն. Ք.)` երկինք համբարձման պատմությունը Գեղամ Սարյան․ Փառքի տաճարը Հանրահայտ կինոռեժիսոր Կառլոս Ռեյգադասը «Ոսկե ծիրան»-ի հատուկ հյուրն է Ինչ «մեսիջ» է հղում արվեստագետը Մեզնից խլել են փորձում մեր գալիքը «Ազնավուր» կենտրոնում կնշվի Երվանդ Քոչարի ծննդյան 120-ամյակը Ամեն ընտանիք մի փոքրիկ եկեղեցի է «Կան մարդիկ, որոնք կուսակցական ժողովների կարոտախտ ունեն, բայց Գրողների միությունն այդպիսի ժողովների վայր չէ» Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնում հյուրընկալվեցին Լոս Անջելեսի ՀԲԸՄ Մանուկյան-Դեմիրճյան դպրոցի 10-րդ դասարանի աշակերտները Գեղարվեստի ակադեմիայի շրջանավարտների աշխատանքները կներկայացվեն Նկարիչների միությունում Սայաթ-Նովա․ Ինձ սիրեցիր, էշխըն նընգար, խաղի դավթար իմ քիզ ամա Հովհաննես Թումանյան․Շունը Հովհաննես Գրիգորյան․ Սիրտ Խաչատրյանական մրցույթի ժյուրիի անդամը Հայաստանում բացահայտում է հայկական երաժշտությունը Վարդան Հակոբյան․ Անվերադարձ աչքեր Մեքսիկայում առաջին անգամ հայտնաբերվել է Ֆրիդա Կալոյի ձայնի ձայնագրությունը Եղիշե Չարենց․ Ընկեր «Ինձ տեսնում են այնտեղ, որտեղ հրավիրում են» Աստված ստեղծել է նրանց տղամարդ ու կին Ակսել Բակունցի ծննդյան 120- ամյակի առթիվ Գորիսում կանցկացվեն միջոցառումներ Երեւանում կմեկնարկի 16-րդ «Ոսկե ծիրանը» «Ամադինդա» հարվածայինների լեգենդար խումբը՝ Հայաստանում Վահագն Դավթյան․ Կանչ Ռուբեն Սևակ․ Գիշերն իջավ Երջանկության քրիստոնեական ընկալումը Աստվածճանաչողությունը եւ աստվածգիտությունը սկսվում են հավատքով Հայաստանի պետական ջազ նվագախումբը հանդես կգա վոկալիստ և շեփորահար Ռոնալդ Բեյքերի հետ Մատթեոս Զարիֆյան․ Բանաստեղծություններ Արտաշես Հարությունյան. Վերջալույսի աղջիկը Սերգեյ Սմբատյան. «Շատ կարևոր է քիմիական կապը, որ կա Սերգեյ Խաչատրյանի և Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախմբի միջև»
website by Sargssyan