USD
EUR
RUB

Սլավի-Ավիկ Հարությունյան կամ միայնակ թռչունը

 

ԵՐԵՎԱՆ, 15 ՀՈՒՆԻՍԻ, Aravot.am: Հռոմում լույս տեսնող հայտնի իտալական հանդեսը տպագրել է արդի հայ բանաստեղծ, փիլիսոփայական գիտությունների դոկտոր Սլավի-Ավիկ Հարությունյանի բանաստեղծությունների շարքը Անաիդա Սանգուինո Կարդենասի թարգմանությամբ։ Հայ բանաստեղծի ստեղծագործությունները իտալացի ընթերցողին է ներկայացրել Ջուլիո Գռեկոն։ Ստորև ներկայացնում ենք իտալացի գրաքննադատի խոսքը.

«Միայնակ թռչունի կերպարի հեղինակային ներմուծումը մեզ համար մեկ այլ ավանդույթից ժառանգած պոեզիա է ու միշտ մարտահրավեր է ցանկացած օտար ընթերցողի համար: Հետևաբար կցանկանայի սահմանափակվել այս բանաստեղծությունների հմայքին ուղղված կարճ անդրադարձմամբ: Սա պոեզիա է, որ մեզ է հասնում հայկական լեռնաշխարհից, մի ժողովրդից, որ տառապել ու տուժել է ոչ միայն ցեղասպանության, այլև խորհրդային կարգերի տիրապետության պատճառով: Այս տեքստերում երևում է բանաստեղծի քնարական և խոհափիլիսոփայական երակը։ Բանաստեղծությունների այս հստակ և ըմբռնելի ազդակները բացվում են այնպես հանկարծակիորեն, ինչպես կայծակի հարվածը անլուսին գիշերվա մեջ. մեզ ապշեցնում են և մղում դիտարկելու այն կայծը, երբ հանգչելու պահին մեր մեջ արթնացնում է անծանոթ աշխարհը ուսումնասիրելու ցանկությունը. //Ճամփան չի հոգնում երկար քայլելուց//: Երբեմն հանդիպում ենք աֆորիզմատիպ նախադասությունների. //Ուրիշների երջանկությունը ուրիշ չափման միավոր ունի//: Բայց խոսքը միայն մտքի պայծառության մասին չէ. բանաստեղծը ուղղորդում է մեզ անդրադառնալ կարևորագույն խնդիրների. // Իսկ ինչու՞ են մեզ սգում երկրի վրա//: Սա ընդամենը մի ճիչ է. մարդկային անճանաչողության, միայնության և հուսահատության իրավիճակի համար պատասխաններ չկան. //Երկինքը դատարկ է//: Այնուամենայնիվ, հուսախաբ թվացող այս նկատառումներով հատվածները չեն խոչընդոտում նաև հույսի պահեր գտնելը. //Եվ կրծքիդ տակ նորից ալեբախում է քաղաքը//:

Սլավի- Ավիկ Հարությունյանի բանաստեղծությունները զուտ տեսարանների նկարագրություններ չեն կամ էլ չեն ուրվագծում միայն մարդկային իրավիճակներ, այլ նոր հորիզոններ են բացում և ընթերցողին են թողնում սեփական ներաշխարհը, սեփական փորձը, կյանքի ընտրությունները, այդ հրաշալիորեն հակիրճ տեքստերի վրա հարցերը պատկերելու գաղտնի հմայքը: Կարծում եմ՝ Սլավի- Ավիկ Հարությունյանի պոեզիան հիշողություններ արթնացնող է, այն չի սահմանափակվում ինքն իրենով, այլ շարունակական երկխոսություն է ընթերցողի հետ, քանզի այն այնպես զարմանալիորեն է արտապատկերվում մեր երևակայության մեջ, որ մեր առջև այլ տեսարաններ, այլ տարածքներ և ճանաչողության նոր հորիզոններ են բացվում. // Անիմաստ է անգամ աշնան անտառի կարմիր բոցը երբեմն երբ մի մոմ (չ)ես ուզում վառել//:

Տեքստը զուլալ է, էպիգրամային, հստակ և էական, զերծ ամեն տեսակ լեզվական պաճուճանքներից և արհեստական խառնաշփոթ փոխաբերությունների եռանդուն որոնումներից:

Այսպիսով, Սլավի-Ավիկ Հարությունյանի պոեզիան սահմանող և սահմանագծող չէ, այլ ընդառաջող է, քանի որ այդ «կարմիր բոցը» ամբողջ արտաքին աշխարհն է ներկայացնում, իսկ մոմը իր մեջ ներառում է յուրաքանչյուրիս ներաշխարհը, և յուրաքանչյուր ընթերցող մոմին հաղորդում է իր գույներն ու զգացմունքները:

Վստահորեն ասեմ, որ Սլավի-Ավիկ Հարությունյանը, անշուշտ, այն բանաստեղծներից է, ում արժե փնտրել, կարդալ ու բացահայտել»:

Ջուլիո ԳՌԵԿՈ

Լրահոս
«Օնեգինը»՝ ռուսական թատրոնի բեմում Հրաչյա Թամրազյան. Հետքեր Ագահը Ալադինին մարմնավորած Մենա Մասուդը՝ «մեկ դերի գերի» Փարաջանով-Փելեշյան ալգորիթմը նույնչափ կարեւոր է, ինչպես Մաշտոցի այբուբենը Հրատարակվել է Իրինա Բարսեղյան-Կրպեյանի մենագրության անգլերեն թարգմանությունը Արամի 23 -ի հարևանությամբ ապօրինի քանդման աշխատանքները կասեցված են Հրաչյա Թամրազյանի մտերիմներն ու գործընկերները ցերեկույթով նշեցին նրա տարեդարձը Գոգենի կտավը վաճառվել է 9,5 միլիոն եվրոյով «Եվրոպայի ընտրությունը» տիտղոսը Հայաստանինն է Վիլյամ Սարոյան. Գյուղացին Հայաստանն ու Բելառուսը մշակութային նոր կամուրջներ կկառուցեն. հուշագիր պատմության թանգարանների միջև Վահան Թեքեյան․ Իմ գյուղը Ռուբեն Հովսեփյան. «Ոսկու շուկայում» Հովհան Ոսկեբերանի ճառն այն մասին, որ, ինչպես ցույց են տալիս սրբերի օրինակները, չկա որևէ առաքինություն, որը չարիք է բերում Գոգենի կտավն աճուրդում վաճառվել է 9,5 մլն եվրոյով Դերասանուհի Հելեն Միրենը պատվավոր «Ոսկե արջ» կստանա Բեռլինալեում Ավիշայ Քոենի և Սիմֆոնիկ նվագախմբի ինքնատիպ համերգը կնվիրվի Լևոն Մալխասյանի 75-ամյակին Կենտրոնական Եվրոպայի Հայրապետական Պատվիրակ Տեր Տիրան եպիսկոպոս Պետրոսյանը հովվական այցով գտնվեց Շվեդիայի Գոթենբուրգ քաղաքում Ջեքսոնի երգերը գործիքավորելիս օգտագործվել է նաև դուդուկ Ռուբեն Էլբակյանը մենահամերգ է ունեցել Փարիզի պատմական Լա Մադլեն եկեղեցում Կյանքից հեռացել է բալետի արտիստ Մաքսիմ Մարտիրոսյանը ԶՈՒ ԳՇ ռազմանվագախմբային ծառայությունը նշել է կազմավորման տարեդարձը Նիկոլայ Նիկողոսյանի գրաֆիկական աշխատանքները կներկայացվեն Մոսկվայում «Աստծո վրա դրի իմ հույսը և վախ չունեմ, մարդն ինձ ի՞նչ կարող է անել» Վահագն Մուղնեցյան․ Աղոթք Սոնա Վան․ Ադամի արարումը «Հովեր» պետական կամերային երգչախումբը հյուրախաղերով հանդես է եկել Գերմանիայում և Բելգիայում Հնագույն շրջանից մինչև մեր օրեր. ներկայացվեց հայկական որմնանկարչությանը նվիրված ժողովածու Արցախի պետական պատմաերկրագիտական թանգարանն 80 տաեկան է Վահագն Դավթյան․ Համո Սահյանին Վահան Տերյան․ Մենության խավար զնդանից կրկին Սբ. Բեռնարդոս, «Մարիամի՝ Տիրոջ աղախնու խոնարհությունը» «Ռեվյու» հաղորդման հյուրն է Գերաշնորհ Տեր Միքայել Արքեպիսկոպոս Աջապահյանը Մարվեց նամականիշով նոր գեղաթերթիկ՝ նվիրված «Մեծանուն հայեր. Կոմիտասի ծննդյան 150-ամյակը» թեմային Դավիթ Սահակյանց. Ես կողմ եմ այդ տեսակ ցենզուրայի Ազգային գրադարանը ցուցահանդեսով շնորհավորեց Գրողների միության 85-ամյակը Նվիրում Շնիտկեին «Սառը սիրտ 2» մուլտֆիլմը դրամամուտքերի ռեկորդ Է սահմանել տոնական հանգստյան օրերին «Կոմիտասյան գոհարները ոչ ոք չի խլի, եթե ինքներս չկորցնենք դրանք»
website by Sargssyan