USD
EUR
RUB

Սլավի-Ավիկ Հարությունյան կամ միայնակ թռչունը

 

ԵՐԵՎԱՆ, 15 ՀՈՒՆԻՍԻ, Aravot.am: Հռոմում լույս տեսնող հայտնի իտալական հանդեսը տպագրել է արդի հայ բանաստեղծ, փիլիսոփայական գիտությունների դոկտոր Սլավի-Ավիկ Հարությունյանի բանաստեղծությունների շարքը Անաիդա Սանգուինո Կարդենասի թարգմանությամբ։ Հայ բանաստեղծի ստեղծագործությունները իտալացի ընթերցողին է ներկայացրել Ջուլիո Գռեկոն։ Ստորև ներկայացնում ենք իտալացի գրաքննադատի խոսքը.

«Միայնակ թռչունի կերպարի հեղինակային ներմուծումը մեզ համար մեկ այլ ավանդույթից ժառանգած պոեզիա է ու միշտ մարտահրավեր է ցանկացած օտար ընթերցողի համար: Հետևաբար կցանկանայի սահմանափակվել այս բանաստեղծությունների հմայքին ուղղված կարճ անդրադարձմամբ: Սա պոեզիա է, որ մեզ է հասնում հայկական լեռնաշխարհից, մի ժողովրդից, որ տառապել ու տուժել է ոչ միայն ցեղասպանության, այլև խորհրդային կարգերի տիրապետության պատճառով: Այս տեքստերում երևում է բանաստեղծի քնարական և խոհափիլիսոփայական երակը։ Բանաստեղծությունների այս հստակ և ըմբռնելի ազդակները բացվում են այնպես հանկարծակիորեն, ինչպես կայծակի հարվածը անլուսին գիշերվա մեջ. մեզ ապշեցնում են և մղում դիտարկելու այն կայծը, երբ հանգչելու պահին մեր մեջ արթնացնում է անծանոթ աշխարհը ուսումնասիրելու ցանկությունը. //Ճամփան չի հոգնում երկար քայլելուց//: Երբեմն հանդիպում ենք աֆորիզմատիպ նախադասությունների. //Ուրիշների երջանկությունը ուրիշ չափման միավոր ունի//: Բայց խոսքը միայն մտքի պայծառության մասին չէ. բանաստեղծը ուղղորդում է մեզ անդրադառնալ կարևորագույն խնդիրների. // Իսկ ինչու՞ են մեզ սգում երկրի վրա//: Սա ընդամենը մի ճիչ է. մարդկային անճանաչողության, միայնության և հուսահատության իրավիճակի համար պատասխաններ չկան. //Երկինքը դատարկ է//: Այնուամենայնիվ, հուսախաբ թվացող այս նկատառումներով հատվածները չեն խոչընդոտում նաև հույսի պահեր գտնելը. //Եվ կրծքիդ տակ նորից ալեբախում է քաղաքը//:

Սլավի- Ավիկ Հարությունյանի բանաստեղծությունները զուտ տեսարանների նկարագրություններ չեն կամ էլ չեն ուրվագծում միայն մարդկային իրավիճակներ, այլ նոր հորիզոններ են բացում և ընթերցողին են թողնում սեփական ներաշխարհը, սեփական փորձը, կյանքի ընտրությունները, այդ հրաշալիորեն հակիրճ տեքստերի վրա հարցերը պատկերելու գաղտնի հմայքը: Կարծում եմ՝ Սլավի- Ավիկ Հարությունյանի պոեզիան հիշողություններ արթնացնող է, այն չի սահմանափակվում ինքն իրենով, այլ շարունակական երկխոսություն է ընթերցողի հետ, քանզի այն այնպես զարմանալիորեն է արտապատկերվում մեր երևակայության մեջ, որ մեր առջև այլ տեսարաններ, այլ տարածքներ և ճանաչողության նոր հորիզոններ են բացվում. // Անիմաստ է անգամ աշնան անտառի կարմիր բոցը երբեմն երբ մի մոմ (չ)ես ուզում վառել//:

Տեքստը զուլալ է, էպիգրամային, հստակ և էական, զերծ ամեն տեսակ լեզվական պաճուճանքներից և արհեստական խառնաշփոթ փոխաբերությունների եռանդուն որոնումներից:

Այսպիսով, Սլավի-Ավիկ Հարությունյանի պոեզիան սահմանող և սահմանագծող չէ, այլ ընդառաջող է, քանի որ այդ «կարմիր բոցը» ամբողջ արտաքին աշխարհն է ներկայացնում, իսկ մոմը իր մեջ ներառում է յուրաքանչյուրիս ներաշխարհը, և յուրաքանչյուր ընթերցող մոմին հաղորդում է իր գույներն ու զգացմունքները:

Վստահորեն ասեմ, որ Սլավի-Ավիկ Հարությունյանը, անշուշտ, այն բանաստեղծներից է, ում արժե փնտրել, կարդալ ու բացահայտել»:

Ջուլիո ԳՌԵԿՈ

Լրահոս
Հովհաննես Երանյան. Խարխափումներ Նաիրի Զարյան․ Տիկին տխրություն Րաֆֆու մարմարե քանդակը՝ այսուհետ Ազգային պատկերասրահի մշտական ցուցադրությունում Գիշերային Գառնին Կոմիտաս և Թումանյան էր շնչում. համերգ նվիրված մեծերի 150- ամյակին «Իմ ու իմ միջև». երիտասարդ գրող Հաս Չախալյանն ընթերցողին կներկայացնի իր առաջին գիրքը Ովքեր հավատում են Հիսուսին, նրանք հավիտենական կյանք են մտնում Կարգալույծ է հռչակվել Տ. Նարեկ ավագ քահանա Իշխանյանը մենայն Հայոց Կաթողիկոսն ընդունեց ՀԲԸՄ ծրագրերով Հայաստան ժամանած երիտասարդներին «Անուշը» հեքիաթ է մեծահասակների համար» Ապաշխարության խորհուրդ. Ներիր, որ ներվես Դերասան Յուրի Իգիթխանյանը երկրորդ անգամ կփորձի Պարույր Սևակ․ Հավատարմությունը Սրտի արատ չէ Նեղություններ Գեղամ Սարյան․ Փառքի տաճարը Իսպանացի վարպետը կենդանիների չափազանց իրական տեսք ունեցող քանդակներ է ստեղծում գերաններից Հնագիտությունը ՀՀ-ում լուրջ զարգացում է ապրում. վկայում են օտարերկրացի հնագետները Խոցելի խմբերի երեխաների աշխատանքները կցուցադրվեն Խնկո Ապոր անվան գրադարանում Աղոթք ընդդեմ դեւերի Փնտրել ու սիրել երկնայինը և ոչ երկրայինը Նոր տնօրինություն Կոնստանտին Օրբելյան + Հասմիկ Գեղամի Գրիգորյան․ մի նոր գլուխգործոց, որ «պայթեցրեց» դահլիճը Համերգ՝ նվիրված կլարնետահար Աբգար Մուրադյանի հիշատակին Ռազմիկ Դավոյան․ Իմ ձայնը․․․ Նելլի Սահակյան․ Ես աղոթք եմ ասում խոտի ստվերին Կողմնակի անձանց մուտքը չի արգելվում. Չեռնոբիլը բաց է զբոսաշրջիկների համար Հալեպում սիրո և պատերազմի մասին ֆիլմ է նկարահանվել Թումանյանի հեքիաթների հոլանդերեն հրատարակության նախագիծը իրականացման փուլում է Ռեժիսոր Սոնա Սիմոնյանը «Մեծ սպասելիքներ»-ով բացահայտում է Գյումրու երիտասարդներին մտահոգող հարցեր Երանի՜ ողորմածներին Թալին Տեր-Մինասյանի գիրքը՝ «արեւային քաղաքի» մասին Իրանական վավերագրական կինոյի ինքնատիպ նմուշ «Սիրելին» ներկայացվեց Հայաստանի հանդիսատեսին Կարգալույծ է հռչակվել Տ. Խաչատուր աբեղա Կնյազյանը Տոն Ս. թարգմանիչներ Սահակի և Մեսրոպի Կբացվի ազգային նվագարանների ժամանակավոր ցուցադրություն Ապագա ճարտարապետների նվերը ուրախացրել և ոգևորել է ԴԱԱ հիվանդանոց-դպրոցի երեխաներին Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսն ընդունեց ՀՀ-ում Իսրայելի նորանշանակ դեսպանին Վահան Թեքեյան․ Լուսավորչի կանթեղը Ավետիք Իսահակյան․ Անպարտելի ոգին 10 տարվա ընդմիջումից հետո Սոֆի Լորենը վերադառնում է կինո «Ոսկե ծիրան» կինոփառատոնի շրջանակում մեկնարկեց գերմանական ծրագիրը. ներկայացվելու է հինգ կինոնկար
website by Sargssyan