USD
EUR
RUB

Թալին Տեր-Մինասյանի գիրքը՝ «արեւային քաղաքի» մասին

 

ԵՐԵՎԱՆ, 11 ՀՈՒԼԻՍԻ, Aravot.am: Ռուսերենով լույս է տեսել պատմական գիտությունների դոկտոր Թալին Տեր-Մինասյանի (Ֆրանսիա) «Ереван. Конструирование столицы в советскую эпоху» գիրքը, որը հեղինակը նվիրել է անվանի ճարտարապետ Ալեքսանդր Թամանյանի որդուն: Գրքի առաջաբանում խոսվում է այն մասին, թե ինչպես 1920-ականների վերջից մինչեւ 1960-ականներ խորհրդային հասարակությունը իր գյուղական առանձնահատկությունը փոխարինեց քաղաքայինով եւ յուրատեսակ «քաղաքային» հեղափոխություն տեղի ունեցավ: Նշվում է նաեւ, թե ինչպես է ճարտարապետ եւ սոցիոլոգ Լեոնիդ Կոգանը հստակորեն ախտորոշել, որ 1980-ականների վերջին խորհրդային հասարակության ճգնաժամը հրահրված էր «քաղաքների հրեշային վիճակով, նրանց էկոլոգիայով եւ բնակֆոնդով»: Ընդ որում, ըստ նրա՝ այդ ճգնաժամը բացատրվում էր քաղաքային կուլտուրայի հետադիմությամբ, որը նկատելի էր հատկապես խոշոր քաղաքներում:

Գրքի առաջին մասը վերնագրված է «Ճարտարապետությունն ու ուրբանիզմը 1921-1956թթ.»: Խոսքը, Չարենցի ձեւակերպմամբ, արեւային քաղաք Երեւանի առանձնահատկությունների մասին է: Հեղինակը նշում է, որ Թամանյանը հաճախ քննադատվել է իր գեղագիտական փնտրտուքների կոնսերվատիզմի համար, սակայն նա առանցքային դերակատարություն է ունեցել Երեւանի պատմության մեջ: «Որպես ապագա ճարտարապետության սեփական դպրոցի եւ ազգային ուղղվածության հիմնադիր՝ նա ստեղծել է սեփական ոճը: Նրա մոնումենտալիզմը եւ «դասական» սկզբունքները հրաշալիորեն համակցված էին Ստալինյան դարաշրջանի ճարտարապետական կանոններին»,-գրում է հեղինակը ու հավելում, որ Ռուսաստանում դաստիարակված եւ հայրենասիրական մղումներով Հայաստան տեղափոխված մտավորականը՝ չնայած բազմաթիվ ընդդիմախոսների առկայությանը, իբրեւ քաղաքաշինարար կարողացավ գծել վերածնված Հայաստանի մայրաքաղաք Երեւանի զարգացման ուղին:

Գրքի երկրորդ մասը վերնագրված է «Քաղաքի աճը եւ «մայրաքաղաքացումը», իսկ երրորդ մասը՝ «Քաղաքից պետությո՞ւն»: Գրքում նաեւ բացառիկ լուսանկարներ են զետեղված: Հավելենք, որ այն ֆրանսերենից ռուսերեն են թարգմանել Մ. Մայզուլսը եւ Ի. Միրոնենկո-Մարենկովան:

ԳՈՀԱՐ ՀԱԿՈԲՅԱՆ

Լրահոս
Համո Սահյան. Անձրև Վահագն Դավթյան. Անի Ապահովություն Զրույց «ոչնչի» շուրջ Մահացել է «Ոսկե գլոբուս»-ի կազմակերպիչ Լորենցո Սորիան «Հացի բազմացումը» տեսարանի պատկերագրական դրսևորումը Եղիշե Չարենց․ Մայրամուտներ Պարույր Սևակ․ Անակնկալ հայտնագործություն Երբ փրկությունը սերն է. Լիլյա Մուկուչյանի դերակատարմամբ ներկայացումը կցուցադրվի «Արմմոնո» փառատոնին Քարոզչություն «Առնո Բաբաջանյանը» ոչ թե ախտահանվել, այլ արտաքինից մաքրվել է Վիեննայի օպերան Պլասիդո Դոմինգոյին պարգևատրել է արվեստում ունեցած ներդրման համար Ռազմիկ Դավոյան. Արարչություն Հայաստանում հնչեցին Ալեքսեյ Շորի ստեղծագործությունները Վստահություն Սրբին մեծարելը նրան ընդօրինակելն է Հավատարմություն Հպարտությունն ու խոնարհությունը Արմենուհի Սիսյան․ «Փախուստ ծառերի մոտ» Մհեր Բեժանյան. Հաճույքի թռչուն Էրմիտաժը սկսել է խմբային էքսկուրսիաներ անցկացնել Ֆիլհարմոնիկ նվագախումբը կձայնագրի և կտեսագրի Բեթհովենի բոլոր սիմֆոնիաները Հայ ճարտարապետների ամառային կինոթատրոնը՝ Մոսկվայի «Гараж» ժամանակակից արվեստի կենտրոնում Գթասրտություն Հնագետ Գրիգոր Արեշյանի հուղարկավորությունը տեղի կունենա Երևանի քաղաքային պանթեոնում Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսը հեռակապով խոսել է Հյուսիսային Ամերիկայի հայոց թեմերի առաջնորդների հետ Սաղմոս ՃԽԱ Հովհաննես Հովհաննիսյան․ Հայ զինվորին Ծաղկաթերթեր Դերասանի մենախոսություն կյանքի իմաստի մասին. «Հեռագիր»-ը ցուցադրվեց «Արմմոնո» փառատոնին Կյանքի արվեստ. Սեռական դաստիարակության խնդիրը Կորյուն Առաքելյան. Բանաստեղծություններ Սամվել Մարգարյան․ Բանաստեղծություններ Մեզ հրամցված է մի չափորոշիչ, որն առանձին անձանց քմահաճույքի արդյունք է. Տեր Սարգիս Netflix-ը «Խոստումը» ֆիլմը ցուցադրելու հեղինակային իրավունք է ստացել Ընտանիք Համո Սահյան. Հորովել Եղիա Տեմիրճիպաշյան. Անգեղն երգ Պառավքարից մինչև Մուրղուզ․․․ Տավուշյան լեգենդներն ու զրույցները Օգոստոսի 1-ից Մոսկվայում վերաբացվում են կինոթատրոնները
website by Sargssyan