USD
EUR
RUB

Հոգևոր ճգնաժամի պատճառները

 

Մեր բոլորի ներսում ու առօրյա կյանքում մշտական պայքար կա. այն դրսևորվում է ինչպես մեղք գործելիս, այնպես էլ որևէ բարի գործ կատարելիս: Մեր մեջ կա մի բան, որ մշտապես խանգարում է մեզ, և դա, որպես կանոն, հենց մենք ենք, մեր անձը: Այն պատնեշ է դառնում մեր և Աստծո միջև, ուստի մեր նպատակն է հոգևոր արժեքների և սեփական անձը ուրանալու միջոցով հաշտվել Աստծո հետ: Աստծո հետ հաշտվելու ճանապարհին շատ կարևոր է իմանալ հետևյալ հարցերի պատասխանները. ո՞վ ենք մենք և ո՞վ է Աստված մեզ համար: Աստծո էությունը մեզ համար ամբողջովին բացահայտված չէ, բայց կարող ենք ինքներս մեզ ճանաչել՝ մեր մեջ բացահայտելով Աստծուն: Մենք կարող ենք տեսնել, թե որքանով են աստվածաշնչյան իրողությունները, խորհուրդներն ու պատգամները արժևորված մեր կյանքում, մեր գործերի մեջ, և հասկանալ, թե իրականում ինչ չափով ենք մենք «խանգարում» ինքներս մեզ:

Այն, որ մենք մեր «ես»-ի հետ պայքարելու խնդիր ունենք՝ հստակ է. մեր թշնամուն մեզնից դուրս ենք փնտրում՝ տարբեր մարդկանց մեջ, անգամ Աստծուն ենք մեղադրում, իրականում խնդիրը միայն մեզ հետ է: Մեր գերագույն նպատակն այս կյանքում փրկությունն է, որին հասնելու ճանապարհին մեզ խանգարում է մեր «ես»-ը:

Քրիստոսի մահը շատերի համար դատապարտություն դարձավ, շատերի համար էլ՝ վերածնվելու հնարավորություն: Այն զուտ պատմական իրադարձություն չէր. հավատալ Քրիստոսի մահվանը նշանակում է մահանալ նրա հետ: Ասվածը, իհարկե, չպետք է ուղիղ իմաստով հասկանալ: Մահանալ Քրիստոսի հետ նշանակում է հրաժարվել մեր անձից, անձի ցանկություններից, մեր մեղավոր իրականությունից: Սա մեր ընթացքն է դեպի Աստված, որը, ինչ-որ առումով հերոսություն է մերօրյա իրականությունում, որովհետև այսօր մեզնից չի պահանջվում նահատակվել, վատ սնվել, աղքատ և ընչազուրկ լինել, այլ պահանջվում է պարզապես ճիշտ ապրել, որը, կարծես թե, ամենադժվար բանն է դարձել: Ամեն վայրկյան մենք ընտրություն կատարելու խնդիր ունենք. ոչ միայն պարզապես ընտրություն կատարելու, այլ՝ ճիշտ ընտրություն կատարելու: Եվ մեր ճիշտ ընտրությունը պիտի փաստի, որ Աստծո անունը ոչ միայն մեր շուրթերին է, այլև մեր սրտում, կյանքում ու մեր միջոցով՝ ամենուր:

Այսօր շատ ենք խոսում հոգևոր ճգնաժամի մասին: Հստակ է, որ գեղեցիկ ձևակերպումներով չէ, որ այդ ճգնաժամը պիտի հաղթահարվի, այլ՝ դիմացինին արժևորելով և գնահատելով: Մեկս մյուսին անտեսելը, միմյանց նկատմամբ անտարբերությունը բերում է հոգևոր ճգնաժամի:
Այս ճգնաժամից դուրս գալու ճանապարհը, դրա պատճաները բացահայտելը և մեր ազատությունն արժևորելն է: Հարկ է առանձնացնել երեք հիմնական պատճառներ, որոնք ընդհանուր են բոլոր մարդկանց համար:

Առաջին. Աստված մեզ տալիս է որոշակի զորություն՝ զգալու Իր ներկայությունը մեր կյանքում: Սա մեզ ոգևորում է և մենք զգում ենք, որ հավատում ենք Աստծուն: Որոշ ժամանակ անց, երբ մենք հասունանում ենք, Աստված ոչ թե լքում է մեզ, այլ ազատություն է տալիս, ինչպես այն ծնողը, ում երեխան, երբ հասնում է չափահասության տարիքի, ինքը մի փոքր հետ է քաշվում՝ երեխային տալով ազատություն, սակայն ակնկալում, որ այդ ազատությունն երեխայի մոտ կձևավորի պատասխանատվության գիտակցում: Աստծուց տրված ազատության մեջ հաճախ չենք կողմնորոշվում, խուճապի ենք մատնվում և մեր ներսում հասունանում է հոգևոր ճգնաժամ: Թվում է, թե Աստված լքել է մեզ:

Հոգևոր ճգնաժամի առաջացման մյուս պատճառն այն է, որ մարդն ինքն է հրաժարվում Աստծուց. սա տեղի է ունենում անհատի մեղավոր ցանկությունների արդյունքում, երբ մարդը մեղանչում է, սակայն չի տեսնում հնարավորությունը մեղքերի սրբագրման. այսպես մարդը աստիճանաբար հեռանում է Աստծուց: Մեղքն ու մեղավոր իրականությունը նման են ճահճի. այստեղից դուրս գալը ժամանակի հետ ավելի բարդ և անիրագործելի է դառնում: Ամեն անգամ սխալներ գործելիս և մեղավոր իրականության մեջ հայտնվելիս մենք ընկնում ենք հուսահատության գիրկը. մեզ թվում է, որ այլևս հետ վերադառնալու, շտկվելու հնարավորություն չունենք:

Սակայն չպետք է մոռանանք, որ այս պարագայում հոգևոր ճգնաժամը, թեև մեր մեղքերի և մեր իսկ ընտրության արդյունքն է, բայց այն ընդամենը հոգեվիճակ է, որը կարող ենք համեմատել այն ժամանակների հետ, երբ ներդաշնակ և հաշտ էինք Աստծո հետ: Մենք դեռևս ունենք նոր ընտրություն անելու հնարավորություն:

Հոգևոր ճգնաժամի մյուս պատճառը մարդու սահամանափակ կարողություններն են:
Հաճախ մենք ձգտում ենք անելու ավելին, քան կարող ենք, սակայն մոռանում ենք, որ մեր կարողությունները սահմանափակ են և արդյունքում ընկնում ենք հուսահատության գիրկը: Լինում է այնպես, որ մեր պայքարը հանուն պատվիրանապահության, ձախողվում է, սակայն դա չի նշանակում, որ մենք վերջնականապես դատապարտված ենք: Մեղքերի դեմ պետք է պայքարել գիտակցորեն, հասկանալով, որ պայքարում ենք ոչ թե նրա համար, որ մեղքը սխալ է, վատ է, այլ նրա համար, որ այն խանգարում է մեզ ավելի մոտենալ Աստծուն: Մենք չենք գնում դեպի Աստված, որպեսզի մեղքերը հաղթահարենք, այլ մեր մեղքերն ենք հաղթահարում, որպեսզի հասնենք Աստծուն:

Հոգևոր ճգնաժամը և դրանից ազատվելու պայքարը բոլորիս կյանքի բաղկացուցիչ ու անբաժանելի մասն է կազմում: Այն ամենօրյա պայքար է: Մերօրյա մարդկանց մեջ արմատացած կարծիք կա, որ եթե եկավ եկեղեցի, մկրտվեց, ապաշխարեց ու հաղորդություն ստացավ՝ վերջ, դրախտի դռները նրա համար բաց են: Սակայն մոռանում ենք, որ կյանքը միշտ լի է նոր անակնկալներով: Մարդը փորձում է դրախտ մտնել առանց խաչի, ինչն անհնար է, որովհետև խաչն է դրախտի բանալին:

Մկտրությամբ մենք դառնում ենք քրիստոնյա, եկեղեցի գալով՝ փաստում ենք մեր հավատքը, բայց սրանք գործողություններ են, որոնք պիտի իմաստ ստանան, արժևորվեն մեր ամբողջ կյանքի ընթացքում:

Տեր Եսայի քհն. Արթենյան

Աղբյուր՝ Holytrinity.am

Լրահոս
Թամարա Հովհաննիսյան. Թողնված Աստծո հույսին Սմբատ Բունիաթյան. Երկիր և Հայրենիք Վարդան Աճեմյանի անվան պետական դրամատիկական թատրոնը «Թռիչք»-ով ազդարարեց 154-րդ թատերաշրջանի բացումը Ն.Ս.Օ.Տ.Տ. Գարեգին Երկրորդ Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսի շնորհավորական ուղերձը` ՀՀ անկախության տոնի առիթով «Նահապետի հոբելյանական աշունը»՝ Ստեփանավանում Երևանում հանդես կգա օպերային դիվա Աննա Կասյանը «Եվա» ֆիլմի մրցանակը՝ Վենետիկից Արաքս Մանսուրյան. Ախ, մարալ ջան, Էրվում եմ Վահան Թոթովենց․ Պայքար Վաստակավոր ճարտարապետ Գուրգեն Մուշեղյանի հոբելյանը նշվեց ցուցահանդեսով և գրքի շնորհանդեսով Այսօր երջանկահիշատակ Վազգեն Առաջին կաթողիկոսի ծննդյան օրն է Պարոնյան թատրոնի նոր թատերաշրջանը նվիրվում է Երվանդ Ղազանչյանին Մոսկվայում տեղի կունենա Սերգեյ Փարաջանովի արվեստի գործերի առաջին վիրտուալ ցուցահանդեսը Վեհարանի կառուցման պատմությունը և մերօրյա վերակառուցումը Կոմիտաս․ Խորունկ ու մուգ... Հոբ երանելի. պայքարող, մարտնչող և միաժամանակ խոնարհ քրիստոնյա Եվրոպական ժառանգության օրերը կանցկացվեն «Արվեստ և ժամանց» խորագրով Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախումբը սկսում է իր 14-րդ համերգաշրջանը «Արմենիա» միջազգային երաժշտական փառատոնով Նյու Յորքում բացվելու է Արա Գյուլերի լուսանկարների ցուցահանդեսը Պե­տու­թ­յու­նը մի­տում­նա­վոր չի խառն­վում ե­կե­ղե­ցու դեմ տար­վող ար­շա­վին Վախճանվել Է ԽՍՀՄ ժողովրդական արտիստուհի Իրինա Բոգաչովան Դերասան Բաբկեն Չոբանյանին շնորհվել է վաստակավոր արտիստի պատվավոր կոչում Րաֆֆի․ Անբախտ Հռիփսիմեն «Նաիրյան» պարարվեստի համահայկական մրցանակաբաշխությունն արժևորելու է ոլորտի նվիրյալներին Կանցկացվի «Artsakh Fest» ժամանակակից արվեստի միջազգային փառատոն Երվանդ Օտյանի հոբելյանի առթիվ Ազգային գրադարանը ցուցադրեց նրա գրական ժառանգության եզակի նմուշները Տեր ողորմեա. Անահիտ Պապայան Սուսաննա Հարությունյան․ Էգ քամիների ոռնոցը «Քաոս»-ը եւ «Պատվից առավել»-ը «ՏԷՖԻ-Համագործակցություն» հեռուստափառատոնի հաղթողների թվում են Կիպրոսում հանդես կգա Մոսկվայի հայկական թատրոնը Վեհարանում տեղադրված նկարն արվել է լուսանկարներից՝ անակնկալի համար Հայոց Վեհարանը Վրեժ Սարուխանյան․ Տագնապում եմ Արա Հուսիկ․ Անընտրանք Համագործակցության նոր ուղղություն՝ լեհ ճարտարապետների հետ Աստծու առջև բաց ճակատով ներկայացիր Շեփորահար Ռայնհոլդ Ֆրիդրիխն ու դաշնակահար Եվգենի Սուդբինը հանդես կգան Ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի հետ Սերգեյ Սմբատյանն արդարացրել է բոլոր սպասումները. Մալթայի արտգործնախարար Ժամանակը զոհաբերել հանուն ժամանակի Համեղ ուտեստներ, երգ ու պար. սահմանամերձ Խաչիկ գյուղում կանցկացվի գաթայի փառատոնը
website by Sargssyan