USD
EUR
RUB

Ինչպես է պետությունը ողջամտորեն պահպանել 200-ամյա չինական օպերան

 

ԵՐԵՎԱՆ, 12 ՍԵՊՏԵՄԲԵՐԻ, Aravot.am: Հայաստանի եւ Չինաստանի Ժողովրդական Հանրապետության միջեւ մշակութային համագործակցությունը ակտիվ փուլ է մտել դեռ 2008-ից, երբ Չինաստանում անցկացվեցին ՀՀ մշակութային օրեր: 2016-ին էլ ՀՀ եւ Չինաստանի մշակույթի նախարարությունների միջեւ ստորագրվեց 2017-20թթ. մշակութային համագործակցության մասին համաձայնագիր: Արդյունքում տեղի են ունեցել բազմաթիվ միջոցառումներ, օրինակ՝ 2015թ. մեր ֆիլմերը Պեկինում մասնակցել են փառատոների, նկարիչները՝ բիենալեների: Իսկ Երեւանում մեր ունկնդիրը ծանոթացել է Չինաստանի սահմանափակ կարողություններով անձանց երգի ու պարի անսամբլի արվեստին, անցկացվեց «Մետաքսի ճանապարհ. ծաղիկների անձրեւ» խորագրով միջոցառումը, որում ընդգրկված չին արվեստագետները մեկ երեկոյի ընթացքում ներկայացան տարբեր ոլորտների ու ժանրերի շքեղ ծրագրով:

Օրերս Ազգային օպերային թատրոնում առաջին անգամ կայացավ Պեկինի օպերայի հյուրախաղերը: Օպերա բառը մեր հանդիսատեսի շրջանում ընկալվել էր ուղիղ իմաստով: Մինչդեռ Պեկինի օպերան ավանդական չինական օպերայի ամենահայտնի ձեւերից մեկն է, որ միավորում է երաժշտությունը, վոկալ արվեստը, մնջախաղը, պարարվեստը եւ ակրոբատիկան:

Պեկինի օպերան Չինաստանի թանկարժեք ազգային ժառանգությունն է, որպես թատրոնի անկախ ժանր այն շուրջ 200 տարեկան է: 2010թ. օպերան ընդգրկված է ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի մարդկության ոչ նյութական մշակութային ժառանգության ցանկում: Ի տարբերություն, ասենք, զուտ օպերային ժանրի, այստեղ երաժշտությունն օգտագործում է ընդհանուր դրդապատճառներ, քանի որ այն համարվում է միայն որպես հիմք, որի վրա կառուցված է տեքստային մասը, իսկ կոմպոզիտորը վերջինիս յուրաքանչյուր կտորի համար հատուկ երաժշտություն է գրում: Իսկ ավանդական չինական օպերայի ներկայացումներին նվագակցում էր Պեկինի պետական օպերային թատրոնի երրորդ խմբի նվագախումբը: Բեմական դիզայնը իրականացրել է դարձյալ Պեկինի օպերային թատրոնի բեմական դիզայնի կենտրոնը: Ներկայացված «Երկնային տիկինը ծաղիկներ է սփռում», «Ճամփաբաժանին», «Աշնանային գետը» եւ «Կայսեր հրաժեշտը սիրեցյալ կնոջը» բեմադրություններում առաջինը, որ ուշադրություն էր գրավում, ավանդական ճոխ զգեստներն էին եւ դիմահարդարումը: Վերջինիս դեպքում տարբեր դերերի համար միախառնվել էին ռեալիզմն ու սիմվոլիզմը՝ հիմնվելով հոգեկան վիճակի, բարոյական հատկությունների, մտքերի ու զգացմունքների վրա: Պարզեցինք, որ չինացիների մոտ դիմահարդարման դեպքում կարմիր գույնը հավատարմության եւ ազնվության գույնն է, սեւը՝ անմիջականության ու խիզախության, կապույտն ու կանաչը՝ քաջության ու վճռականության, դեղինը եւ սպիտակը՝ դաժանության ու խորամանկության, իսկ ոսկե եւ արծաթե գույները օգտագործվում են բացառապես առասպելական հերոսների դեպքում:

Հետաքրքիր մի դիտարկում. տարբեր բեմադրություններում մասնակից դերասանները բուկլետում ներկայացված էին հետեւյալ կերպ, օրինակ՝ Վան Յույչժոուն Պեկինի պետօպերայի երկրորդ կարգի դերասան, Ցզյա Թինսենը պարզապես պետօպերայի մեներգչուհի, Սյույ Չանը՝ բարձր որակավորման դերասան եւ թատրոնի երրորդ խմբի փոխտնօրեն, Գու Ցյանը՝ բարձրագույն որակավորման արտիստ: Պարզեցինք նաեւ, որ Պեկինի օպերայի արտիստների թվում են Պեկինի ավանդական օպերայի ուսումնարանի եւ չինական թատերարվեստի ազգային ակադեմիայի շրջանավարտներ:

Իսկ Պեկինի օպերայի ելույթը վկայությունն է Չինաստանում ավանդական մշակույթի պահպանման ու տարածման գործում բոլոր ժամանակներում պետության վարած ողջամիտ քաղաքականության:

Սամվել ԴԱՆԻԵԼՅԱՆ

Լրահոս
500 տարվա մեջ առաջին անգամ Վատիկանում Ռաֆաել Սանտիի էսքիզներով միանգամից 10 գոբելեն աշխատանքներ ներկայացվել են ցուցադրության «Հայաստանի Հանրապետություն» օրաթերթ. Մեր նախնիները գիրքը գանձ են համարել Համո Սահյան. Անունդ տալիս Կոմիտաս․ Խաչյալին Հետազոտությունը բացահայտել է, որ Փենսիլվանիայի թանգարանում պահվող վիճահարույց կտավն իրականում պատկանում է Ռեմբրանտի վրձնին Կցուցադրվեն ավետարանական թեմայով մանրանկարներ Սոնա Արշունեցի. Արարատն է իմ խոսքերի գեթ վկան Ալիսիա Կիրակոսյան. Եվ ինչու ես դու բացատրել ուզում գեղեցկությունը Ավետիք Իսահակյան. Մեղքի և զղջման երգեր Մեղ­քի վարձ­քը մահն է, բայց Աստ­ծո շնոր­հը` հա­վի­տե­նա­կան կյանք` մեր Տեր Հի­սուս Քրիս­տո­սի ձեռ­քով Ղևոնդյանց տոնի առիթով Մայր Աթոռում տեղի ունեցավ պարգևաբաշխություն Ադելը հայտնել է, որ նոր ալբոմը կթողարկվի սեպտեմբերին «Բո­լոր սլա­վո­նա­կան ժո­ղո­վուրդ­նե­րի մեջ ա­մե­նա­հե­րո­սա­կա­նը սեր­բերն են» «Ո՞վ է Գանդին Հայ ժողովրդի ու Հայ մշակույթի համար. զրո, բացառիկ զրո» Բարեկենդանը Հայաստանում կնշվի մեծ տոնակատարություններով Դանիել Վարուժան․ Անդապահը Գուրգեն Մհարի․ Հեքիաթ Վախճանվել Է կինոռեժիսոր Գեորգի Շենգելայան Ֆիլհարմոնիկի լեգեոներ երաժիշտների փառատոնն առաջինն է աշխարհում Տիգրան Մանսուրյանի կինոերաժշտությունը՝ Գյումրիում Սուրբ Ղևոնդյան քահանաների վկայաբանություն Գրողների միությունը բազմազան միջոցառումներով կտոնի Գիրք նվիրելու օրը Նոր նշանակում «Մեկ օր Աբովենց տանը» Մահացել է լուսանկարիչ Գերման Ավագյանը Մայր Աթոռի պատվիրակությունը Վատիկանում մասնակցելու է երիտասարդ հոգևորականների հավաքին Մոսկովյան «Գրանդ Մանեժ» շապիտո կրկեսը Հայաստան է գալիս Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախմբի կատարումները հասանելի են IDAGIO-ում Հովհաննես Թումանյան. Ալեք Դանիել Վարուժան․ Կակաչներ Նշվեց Տեառնընդառաջի տոնը Պարույր Սևակ․ Աշխարհ․․․Աշխարհ Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսը նամակ է հղել Սիրիայի նախագահին Հրանտ Թոխատյան. «Անընդհատ վարձով ապրելը դժվար է» Հայտնի են «Հրանտ և Մանուշակ Սիմոնյան» գրական հիմնադրամի մրցանակակիրների անունները Արդյո՞ք Աստված պատասխանում է մեր աղոթքներին Մաթևոսյանի 85-ամյակին նրա թանգարանը դեռևս չի գործում Գրականության և արվեստի թանգարանում բացվեց Ղազարոս Աղայանին նվիրված ցուցահանդես Տեառնընդառաջի քարոզ Փողոցային նկարիչ Բենքսին Սբ Վալենտինի օրվա առթիվ ուշագրավ աշխատանք է ներկայացրել
website by Sargssyan