USD
EUR
RUB

Շուտով կազդարարվի Երեւանում օպերային երկրորդ թատրոնի գործունեության սկիզբը

 

ԵՐԵՎԱՆ, 6 ՆՈՅԵՄԲԵՐԻ, Aravot.am: Հարցազրույց Երեւանի Կոմիտասի անվան պետական կոնսերվատորիայի՝ Ղազարոս Սարյանի անվան օպերային ստուդիայի նորանշանակ տնօրեն Հայկ Վարդանյանի հետ

- Տարօրինակ մասնագիտական գործունեություն եք ծավալել. նախ՝ պատանեկան տարիներից Շախմատի Հայաստանի պատանիների չեմպիոն, 2000թ. շախմատի համաշխարհային պատանեկան օլիմպիադայի բրոնզե մեդալակիր, հետո ստանալով մենեջերի մասնագիտացում, եթե չենք սխալվում, հանդիսացել եք գերմանական մեկ-երկու խոշոր ընկերությունների (տուրիստական եւ շինարարական) հայաստանյան ներկայացուցիչ, այնուհետեւ «Նարեկացի» արվեստի միության տնօրենն էիք, միաժամանակ «Նարեկացի» ժողնվագարանների նվագախմբի մենեջերը, մինչ այդ՝ «Կոմիտաս» լարային քառյակի տնօրեն: Հիմա էլ տնօրինում եք օպերային ստուդիան, ավելին՝ օպերային երգչի կարիերա եք սկսել, այն էլ «դրսում»: Հետաքրքիր է՝ ինչպե՞ս եւ ինչո՞ւ բիզնես ոլորտից տեղափոխվեցիք մշակույթ:

- Այն, ինչ թվարկեցիք, եղել է: Իրականում 2012թ. սկսեցի վոկալ դասեր առնել: Կարճ ժամանակ անց որոշում ընդունեցի, որ գործունեությունս կամ ապագաս օպերային արվեստն է: Դադարեցրի բիզնես գործունեությունը եւ որպես մենեջեր, ինչպես նշեցիք՝ սկսեցի մշակութային ոլորտում: Վերջին երկուսուկես տարին Միլանում էի, դասեր էի առնում ճանաչված սոպրանո Ջանֆրանկա Օստինիի մոտ, ով ժամանակին հանդիսացել է Կարերասի, Կրաուսի, Ֆրենիի եւ մյուս հռչակավոր օպերային երգիչների գործընկերը: Օպերային դեբյուտս կայացավ վերջերս՝ հունիսին, Միլանում, Վերդիի «Տրավիատայում» հանդես եկա Ալֆրեդի դերերգով, որին հետեւեցին համերգներս Իտալիայի քաղաքներում:

- Փաստորեն, խաչվել են ձեր՝ օպերային երգչի եւ մենեջերի ճանապարհները: Տեղեկացված ենք, որ օրերս եք վերադարձել Եվրոպայից, որտեղ հանդիպումներ եք ունեցել տարբեր քաղաքների օպերային ստուդիաների ղեկավարների հետ: Կմանրամասնե՞ք: 

- Կարեւորելով մեր օպերային ստուդիայի երգիչների հետագա մասնագիտական առաջխաղացումը, ինքս նախաձեռնեցի այդ հանդիպումները օպերային ստուդիաների եւ ակադեմիաների ղեկավարների հետ, այդ թվում՝ Փարիզի օպերայի, Ստրասբուրգի, Շտուտգարդի օպերային ստուդիաների: Արդյունքում ձեռք բերվեց համագործակցության մի քանի պայմանավորվածություն: Թվարկածս իսկապես խոշոր օպերային ստուդիաներում՝ ի տարբերություն մեր օպերային ստուդիայի, մեներգիչները հաստիքային աշխատողներ են, արդեն կոնսերվատորիան ավարտած եւ, բնականաբար, մասնագիտական առաջին քայլերն արած վոկալիստներ: Նրանք պարբերաբար մասնակցում են նաեւ իրենց մայր օպերային թատրոնների ներկայացումներին: Սա ստուդիայի գործունեության մի ձեւ է: Երկրորդը՝ համատեղ համերգային ծրագրեր, ապագայում էլ ներկայացումներ իրականացնելն է: Օրինակ՝ Շտուտգարդի օպերային ստուդիայի ղեկավար Ռենե Դազեի հետ պայմանավորվածություն ենք ձեռք բերել 2021-22թթ. թատերաշրջանի ընթացքում համատեղ իրականացնել մեկական ծրագիր Երեւանում եւ Շտուտգարդում: Իսկ Փարիզի օպերային ակադեմիայի տնօրեն Միրիամ Մազուզիին եւ գեղարվեստական ղեկավար Քրիստիան Շիրմինին հրավիրել եմ Երեւան՝ լսումների: Նպատակը Փարիզի օպերային ակադեմիայի համալրումն է, հիմնականում «մուգ» ձայներով (բաս, բարիտոն, մեցցո սոպրանո): Նշեմ, որ Փարիզի այս ակադեմիան սերտ կապեր ունի «Մետրոպոլիտեն» եւ «Բոլշոյ» թատրոնների հետ:

Ինձ ավելի հարազատ էր ու շատ գրավեց Ստրասբուրգի օպերային ստուդիայի գործունեության մոդելը: Տեսեք՝ այդ ստուդիայի ֆինանսավորումը իրականացնում են երեք քաղաքներ՝ Ստրասբուրգը, Կոլմարը եւ Մյուլուզը: Իսկ օպերային ստուդիայի արտիստները ելույթներով հանդես են գալիս այդ քաղաքներում: Եվ քանի որ մեր երկրում մենք փաստորեն միակ օպերային ստուդիան ենք, այդ մոդելը կամ օպերային արվեստը կուզեի ինտեգրվեր նաեւ Հայաստանի խոշոր քաղաքներում եւս եւ, ինչու ոչ՝ մեր օպերային տուդիան էլ Ստրասբուրգի օրինակով ֆինանսավորվեր այդ քաղաքների կողմից:

- 2020թ. Ղ. Սարյանի անվան օպերային ստուդիայի համար հոբելյանական է: Այնպես չէ, որ 40-ամյա ստուդիան երբեւէ գործունեություն չի ծավալել. կային ժամանակներ, երբ մեկը մյուսի ետեւից բեմադրվում էին օպերաներ: Սկսած 1980թ. այստեղ իրենց առաջին քայլերն են արել այսօր արդեն Ազգային օպերային թատրոնի ճանաչված մեներգիչներ, բայց պատճառների մեջ չխորանալով փաստենք, որ վերջին 6-7 տարիներին օպերային ստուդիայում լռություն էր: Այն ծառայում էր միայն իր նպատակին՝ կոնսերվատորիայի վոկալ բաժնի ուսանողների ուսումնական ընթացքին:

- Ուսումնական ընթացքը եղել է եւ կլինի, թույլ տվեք ես էլ առանց խորանալու, մանրամասնելու, խոսեմ ստուդիայի վերջնական կամ գերնպատակի մասին. 2022 թվականից սկսած ստուդիան կունենա տարեկան 4 նոր օպերային պրոդուկցիա: Մինչ այդ՝ 2020-ի գարնանը, ուսանողական նվագախմբի, երգչախմբի եւ մեներգիչների մասնակցությամբ տարիների դադարից հետո կբացվի օպերային ստուդիայի վարագույրը: Իսկ սեպտեմբերի 30-ին կտրվի 2020-21թթ. թատերաշրջանի մեկնարկը: Կանցկացվեն միջոցառումներ՝ նվիրված օպերային ստուդիայի հիմնադիր Ղազարոս Սարյանի ծննդյան 100-ամյակին……

- Կային ժամանակներ, երբ նույնիսկ խոսվում էր օպերային ստուդիան փոքր օպերային թատրոնի վերաձեւելու մասին…

- Առաջ ընկաք, չթողեցիք ավարտեի խոսքս… Հենց 2020-21թթ. թատերաշրջանի մեկնարկով կազդարարվի Երեւանում օպերային երկրորդ թատրոնի գործունեության սկիզբը:

Զրուցեց Սամվել ԴԱՆԻԵԼՅԱՆԸ

Լրահոս
«Հայրենիքի և ընտանիքի գաղափարները Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնի հրատարակություններում» գիտաժողով Մայր Աթոռում Չարենցն ու Կոմիտասը Կարսում բացվել է «Անի. Քարե պոեզիա» խորագրով ցուցահանդեսը, Կարո Փայլանը կոչ է արել «անպայման այցելել» Կարսում բացվել է «Անի. Քարե պոեզիա» խորագրով ցուցահանդեսը, Կարո Փայլանը կոչ է արել «անպայման այցելել» Կարսում բացվել է «Անի. Քարե պոեզիա» խորագրով ցուցահանդեսը, Կարո Փայլանը կոչ է արել «անպայման այցելել» Կոմիտասը օտարազգիներին էլ է հուզում արտասվելու աստիճան Աղանդներ Ռոբերտ դե Նիրոյի ամենաբարդ դերը «էլ ինչ պետք է պատահի, որ Երևանի քաղաքապետարանի ղեկավարները անհանգստանան ազգային արժեք համարվող Իսաբեկյանի կտավների համար…» Ընթերցասերներին կներկայացվեն Ազնավուրին և Ավրորային նվիրված կոմիքս գրքեր Ժամանակակից մեկնաբանությամբ «Օնեգին»-ը բարձրացավ Ռուսական թատրոնի բեմ Վահագն Մուղնեցյան. Ես մի տուն ունեմ, գողտրիկ մի այգի... Վահան Տերյան․ Իմ մոլոր ճամփին դու անկարծ իջար Շվեդիայում վերծանում են Աստրիդ Լինդգրենի բնօրինակ ձեռագրերը «Անցումը Կարմիր ծովով» տեսարանի պատկերային արտահայտությունները «Հայրենիքի և ընտանիքի գաղափարները Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնի հրատարակություններում» գիտաժողով Մայր Աթոռում «Հա­յաս­տա­նի նման սուրբ օ­րենք­նե­րի եր­կի­րը վե­րա­ծում են վաշ­խա­ռուա­կան կր­պա­կի» Ստոկհոլմում սկսվում Է նոբելյան հանդիսությունների շաբաթը Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսն ընդունեց Գվատեմալայի Կոնգրեսի պատվիրակությանը Դերասանուհի Հելեն Միրենին կնշորհվի «Ոսկե արջ» Պոեզիայից մինչև նամակներ. Լույս է տեսել Թումանյանին նվիրված «Հոբելյանական ընտրանի 150» գիրքը Եղիշե Չարենցի՝ Արփենիկն ու Իզաբելլան Աճուրդի կհանվեն Փարաջանովի նամակները «Օնեգինը»՝ ռուսական թատրոնի բեմում Հրաչյա Թամրազյան. Հետքեր Ագահը Ալադինին մարմնավորած Մենա Մասուդը՝ «մեկ դերի գերի» Փարաջանով-Փելեշյան ալգորիթմը նույնչափ կարեւոր է, ինչպես Մաշտոցի այբուբենը Հրատարակվել է Իրինա Բարսեղյան-Կրպեյանի մենագրության անգլերեն թարգմանությունը Արամի 23 -ի հարևանությամբ ապօրինի քանդման աշխատանքները կասեցված են Հրաչյա Թամրազյանի մտերիմներն ու գործընկերները ցերեկույթով նշեցին նրա տարեդարձը Գոգենի կտավը վաճառվել է 9,5 միլիոն եվրոյով «Եվրոպայի ընտրությունը» տիտղոսը Հայաստանինն է Վիլյամ Սարոյան. Գյուղացին Հայաստանն ու Բելառուսը մշակութային նոր կամուրջներ կկառուցեն. հուշագիր պատմության թանգարանների միջև Վահան Թեքեյան․ Իմ գյուղը Ռուբեն Հովսեփյան. «Ոսկու շուկայում» Հովհան Ոսկեբերանի ճառն այն մասին, որ, ինչպես ցույց են տալիս սրբերի օրինակները, չկա որևէ առաքինություն, որը չարիք է բերում Գոգենի կտավն աճուրդում վաճառվել է 9,5 մլն եվրոյով Դերասանուհի Հելեն Միրենը պատվավոր «Ոսկե արջ» կստանա Բեռլինալեում
website by Sargssyan