USD
EUR
RUB

Սուրբ Հովհան Ոսկեբերան. Դատարկության եվ ճոխության մասին

 

Դատարկաբանության և ճոխության մեջ իր կյանքն անցկացնող մարդուց ավելի անօգուտ բան չկա: Ուտելու և անգործության բավականությունն այնպես չէ, ինչպես թվում է, այլ կարճաժամկետ է և անցողիկ: Չզբաղվենք այդպիսի կյանքով: Նայենք, թե ով է ավելի հաճելի անցկացնում ժամանակը. աշխատողը և աղքատության մեջ ապրո՞ղը, թե՞ ճոխությունների տրվողը, ապա կտեսնենք, որ առաջինը, որովհետև նախ վերջինիս մարմինը փափկության մեջ թմրած է, նրա մարմնական ցանկությունները առողջ վիճակում չեն, այլ թույլ և անկենդան են, իսկ առանց դրա չկա նաև առողջության հաճելի զգացում: Ինչպիսի՞ նավն է օգտակար՝ լողացո՞ղը, թե՞ անշարժ կանգնածը, ինչպիսի՞ երկաթը՝ գործի մեջ օգտագործվո՞ղը, թե՞ անգործածելին: Առաջինը փայլում է արծաթի պես, իսկ մյուսը ժանգոտվում է, դառնում անպիտան և նույնիսկ կորցնում իր նյութի մի մասը: Նման մի բան էլ տեղի է ունենում նաև ծույլ հոգու հետ, կարծես ժանգը ծակում է նրան և ոչնչացնում նրա փայլը: Ինչո՞վ կարելի է ոչնչացնել այդ ժանգը՝ վշտի փորձաքարով, որը հոգուն դարձնում է օգտակար և ամեն ինչի ընդունակ:

Ո՞ւմ կարող է հաճելի լինել իր մարմինը պարարտացրած մարդը: Սա չեմ ասում նրանց համար, ովքեր բնականից այդպիսին են, այլ նրանց համար, ովքեր պարարտացնում են իրենց մարմինը ճոխությամբ և բնականից գեր չեն: Արևը ծագում է, ամենուր տարածում իր լուսավոր ճառագայթները. հողագործն իր բահը վերցրած՝ դուրս է գալիս, բոլորը սկսում են իրենց աշխատանքը, իսկ նա վաղ առավոտից զբաղված է ստամոքսը լցնելով և մտածելով, թե ինչ ճոխ ընթրիք պատրաստի: Արթնանում է, երբ արևն արդեն լուսավորել է ամեն ինչ, երբ արդեն բոլորը բավականին հոգնել են իրենց աշխատանքներից, պառկում է անկողնում՝ օրվա լավագույն ժամերը կորցնելով մռայլ երազների մեջ, այնուհետև երկար ժամանակ նստում է անկողնու մեջ՝ այդպես անցկացնելով օրվա մեծ մասը: Ապա զարդարում է իրեն, դուրս գալիս փողոց, սկսում խոսել և այնպիսի բաներ անել, որ ավելի լավ կլիներ նորից քնելը, քան արթուն մնալը: Եթե նրան որևէ տհաճ բան են ասում, դառնում է դյուրազգաց աղջիկների պես, իսկ եթե հաճելի բան են ասում, ապա դառնում է երեխաների նման թեթևամիտ: Նա պատրաստ է ենթարկվել բոլոր նրանց, ովքեր ցանկանում են չարիք գործել, եթե նույնիսկ ոչ մարդկանց, ապա կրքերին: Նրան հեշտությամբ են գրավում նաև բարկությունը, հեշտասիրությունը, նախանձը և մյուս կրքերը:

Բոլորը նրան շողոքորթում են, ծառայում՝ առավել ևս կուրացնելով նրա հոգին: Ամեն օր նա ավելացնում է իր հիվանդությունները: Եթե ընկնի դժվարին դրության մեջ, կվերածվի հող ու մոխրի, մետաքսյա հոգուստները նրան ոչ մի օգուտ չեն տա: Այս ամենը ձեզ հենց այնպես չի ասվում, այլ որպեսզի սովորեցնի, որ դատարկախոսությունն ու ճոխությունը ոչ ոքի պիտանի չեն, այլ միայն ծառայում են սնափառությանը և հաճույքներին: Ինչպե՜ս են բոլորն արհամարհում այդպիսի մարդուն, նա բեռ է աշխարհին և ծնվել է իր կործանման և մարդկանց վնասելու համար: Իր բնությամբ հոգին պահանջ է զգում շարժումի և չի կարողանում հանդուրժել անգործությունը: Աստված նրան գործունյա է ստեղծել, գործը հատուկ է նրա բնությանը:

Դատարկությունից և անգործությունից ամոթալի բան չկա, այդ պատճառով էլ Աստված մեզ աշխատանքի անհրաժեշտությունը տվեց: Անգործությունը վնասում է ամեն ինչ, նույնիսկ՝ մարմնի անդամները: Եթե աչքը կամ ստամոքսը կամ մյուս անդամները չեն կատարում իրենց գործը, ապա ավելի վատ հիվանդություններ են առաջանում. այդ ամենը հատկապես հոգին է կրում: Օրինակ, եթե մեկը ոչինչ չուտի, կվնասի իր ատամները և եթե սկսի ուտել անպետք բաները, նույնպես կվնասի: Նույնն է նաև այստեղ. եթե հոգին ոչ մի բան չի անում կամ անում է այն, ինչ հարկավոր չէ, կորցնում է իր ուժը: Այդ պատճառով ջանանք խուսափել թե՛ դատարկությունից և թե՛ այդպիսի գործունեությունից, ինչը դատարկությունից ավելի վատ է: Ի՞նչ գործեր են դրանք. անառակություն, բարկություն, նախանձ և մյուս կրքերը: Հեռու փախչենք այդպիսի գործերից, փութաջանորեն բարեգործություն անենք, որպեսզի արժանանանք մեզ խոստացված բարիքներին:

Ռուսերենից թարգմանեց Գայանե ԹԵՐԶՅԱՆԸ

Սկզբնաղբյուր՝ «Շողակն Արարատյան» երկշաբաթաթերթ

Լրահոս
Ամփոփվեց մանկագիրների և նկարազարդողների մրցույթը. ներկա էր Նունե Սարգսյանը «Պատգամ» հոբելյանական երեկո՝ նվիրված Սոս Սարգսյանի ծննդյան 90-ամյակին Եղիշե Չարենց. Այրած երգեր Կոմիտասյան հոբելյանական համերգ Հռոմում Համո Սահյան․ Ես կուզեի․․․ Սուրբ Հակոբ Մծբնեցի հայրապետ. հոգեշահ քարոզիչը «Ավետիսը» աշխարհահռչակ դաշնակահարին հրավիրել է Երեւան Հովհննես Երանյան․ Գորտը, կամ սցենար նկարահանված ֆիլմի համար Վիլյամ Սարոյան. Այդ օրը Հայաստան են ժամանում միջազգային կինոարտադրության ոլորտում փորձառու և անվանի կինոգործիչներ 44 000 տարվա պատմություն. Ինդոնեզիայում հայտնաբերվել են մարդկանց կողմից արված հնագույն որմնանկարները Երևանի պետական կամերային երգչախումբը վեցերորդ համերգով ամփոփեց Կոմիտասին նվիրված ելույթները Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսը ողջունել է ԱՄՆ Սենատի բանաձևը Հայոց Ցեղասպանության վերաբերյալ Ամանորի տոներին մի շարք թատրոններ ու թանգարաններ կաշխատեն «Պետք է գնա­հա­տել, սի­րել մեր կող­քին ապ­րող կոմ­պո­զի­տո­րին» «Ինչ ցան­կա­նում եք, որ մար­դիկ ձեզ ա­նեն, նույնն էլ դուք ա­րեք նրանց» Աղոթքը «դատ է դատաստանից առաջ» Չաքմաքչյանի «Քայլող մարդը» հնարավոր է տեղադրվի Հյուսիսային պողոտայի՝ Աբովյան փողոցին հարող տարածքում Թումանյանը՝ հայերեն և վրացերեն. Թբիլիսիում լույս է տեսել միանգամից երեք գիրք Մաքսիմ Վենգերով. Հայաստանը գալը նշանակալի և հաճելի իրադարձություն է Հովհաննես Թումանյան. Երկինք ու երկիր Սամվել Սևադա․ Ահա և վերջի սկիզբը․․․ Յուսուպ Ռազիկովի «Սուսերով պար» ֆիլմի հայաստանյան մեծ պրեմիերան՝ վաղը Օրհնեցե՛ք Տիրոջ անունը Տիրոջ տանը գտնվողներ «Հայաստանի Հանրապետություն» օրաթերթ. Ո՞րն էր Չարենցի ու Բակունցի միջեւ տարաձայնության պատճառը Ջութակահար Դիանա Ադամյանը՝ «Համագործակցության դեբյուտներ» միջպետական մրցանակի դափնեկիր Հովհաննես Երանյան. Երեք ամիս հետո Պոլսոյ Պատրիարք դառնալու աւելի մեծ հնարաւորութիւն ունի Սահակ Սրբազան Մաշալեանը Պարույր Սևակ․ Լույսի աղբյուրը Երանելի Մայր սուրբ Թուրքիոյ Հայոց 85-րդ Պատրիարքի ընտրութեան առաջին քայլը. մամլոյ հաղորդագրութիւն Հայտնի են «Ոսկե գլոբուսի» անվանակարգորդները «Լավագույն օտարերկրյա ֆիլմ» կատեգորիայում Հաջորդ տարի Արցախում կանցկացվի «Թատերական Արցախ» փառատոն. Հակոբ Ղազանչյան Օծվել է Ներքին Գետաշեն գյուղի Ս.Գրիգոր Լուսավորիչ եկեղեցին «Իմ հայկական անունը Միքայել է». Երևանում ծնված Էրմիտաժի տնօրենը ռուսական հեռուստատեսությանը ներկայացրել է Երևանը Հռոմում ներկայացվել է «Կորսված Հայաստան. ճամփորդություն մի ժողովրդի հիշողության մեջ» գիրքը Հայ ընթերցողին է ներկայացվել Շառլ Ազնավուրի «Մեղմ շշուկով» գիրքը «Հայրենիքի և ընտանիքի գաղափարները Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնի հրատարակություններում» գիտաժողով Մայր Աթոռում Չարենցն ու Կոմիտասը Կարսում բացվել է «Անի. Քարե պոեզիա» խորագրով ցուցահանդեսը, Կարո Փայլանը կոչ է արել «անպայման այցելել»
website by Sargssyan