USD
EUR
RUB

Սեր, խնդություն, խաղաղություն, համբերություն

 

Ավետարանում դիտարժան է այն տեսարանը, երբ Հիսուսը զրույցի է բռնվում սամարացի կնոջ հետ և ասում. «Ով որ այս ջրից խմի, նորից կը ծարաւի, բայց ով որ խմի այն ջրից, որ ես եմ տալու նրան, յաւիտեան չպիտի ծարաւի։ Իսկ այն ջուրը, որ ես նրան տալու եմ, նրա մէջ կը լինի բխող ջրի աղբիւր յաւիտենական կեանքի համար» (Հովհ 4.13-14):

Գոյություն ունեն բազմաթիվ ճանապարհներ, որոնք առաջարկում են կյանք ու երջանկություն մարդու համար: Դեռևս անտիկ փիլիսոփայությունը Հունաստանում ձևավորում էր իմաստասիրության բազմազան ուղիներ, որոնք լուծումների փնտրտուքի մեջ մատնանշում էին տարբեր փիլիսոփայական հայացքներ և փորձում բացահայտել նվաղած մարդու հոգուն կյանք տալու անհրաժեշտ խորհուրդը, իսկ Արևելքն էլ այդ ուղին հիմնականում աշխատում էր գտնել անհատի կրավորական փորձառության մեջ` տառապանքի միջոցով ազատագրվելու հույսով: Այդուհանդերձ մարդկության այս դեգերումները չէին բերում այն բաղձալի հաղորդակցությունը, ուր տիրում է հարատև կյանքի ապրումը, որովհետև մարդը, ի վերջո, բախվում է մահվանը և ձախողվում իր գաղափարաբանական ու կրոնական հույսերում: Ո՛չ օրենքները, ո՛չ հայեցակարգերը, ո՛չ ծիսական արարողակարգերի լուծումները չէին տալիս մարդուն այն անհրաժեշտ կենաց ջուրը, որը պիտի զարթոնք ու ծաղկունք հաղորդեր նրան: Մի՞թե ճշմարիտ է կանգնել անջուր մնացած ու թառամող ծաղիկների մոտ ու գովել և ասել, թե ինչ լավ ու կենարար բան է ջուրը, երբ ծաղիկները կարիք ունեն ոչ թե պատմությունների, այլ իրական ջրի ու ծարավից չորանում են: Ահա այսպիսին է ներկայիս քրիստոնեությունը մեր մեջ: Անկեղծ պիտի լինենք ու խոստովանենք, որ այդպիսի դրություն է տիրում այսօրվա մեր եկեղեցիների մեջ, ինչքան էլ կամենանք իրականությունից խուսափել ու աչք փակել:

Ամբողջ հարցն այն է, որ հաճախ մարդիկ ծաղիկներն ու ջուրը բաժանում են միմյանցից` դրանք համարելով տարբեր իրողություններ, երբեմն էլ հակադրելով իրար: Այդպես էլ հավատքն ու կյանքն են զատորոշում ու հոգևորն ակամայից մասնավոր իրողություն դարձնում: Այստեղ է, որ ճգնաժամ է սկսվում մարդու և եկեղեցու մատուցած հոգևոր խոսքի միջև, ուր անհատին անհասկանալի են դառնում աստվածաբանական ճառերն ու խոսքերը, որոնք պատմում, ներկայացնում են, թե ինչ հիասքանչ պարգև է ջուրը, բայց այդ ջուրն այդպես էլ չեն փոխանցում ծարավից թառամող ծաղիկներին: Իսկ երբ թառամած ծաղիկները ջրում ես, խոնարհած գլուխները վեր են բարձրացնում ու ծաղկում, այդպես էլ մարդու հոգին է արթնանում, լցվում գարնան ուրախության շնչով ու ծաղկում Քրիստոսի հետ իրական հաղորդակցությունից: Մյուս կողմից, եթե մարդու ներսում տեղի չի ունենում այս փոփոխությունը, նշանակում է` տվյալ անհատն իրականության մեջ ինչ-ինչ պատճառներով փակ է պահում իր սրտի դռները և թույլ չի տալիս աստվածային լույսի կյանքաբեր թափանցումն իր հոգուց ներս, որպեսզի այն ծաղկունք ապրի: Եթե չի գործում այս կենդանի հաղորդակցությունը, ուրեմն անձի ներսում անհատական խնդիր կա Երկնավոր Հոր հետ հարաբերության մեջ: Պետք է այն առաջին հերթին ինքնաճանաչման միջոցով պարզել ու հասկանալ: Բայց մեր երկրում հոգևոր դատարկություն է տիրում, որովհետև մարդկանց սրտերը չեն փոխվում. ձևականորեն քրիստոնյա են, բայց իրենց սրտերում` Քրիստոսից հեռու, որովհետև յուրաքանչյուրս խուսափում ենք ապրել Քրիստոսի պես և նմանվել Աստծո Որդուն: Մարդիկ ցանկանում են, որ իրենց շրջապատող հանգամանքները փոխվեն, բայց իրենք չեն ցանկանում փոխվել: Այստեղ է, որ հավատքը կորցնում է իր բովանդակությունը և ուրվագծվում միայն ձևի մեջ, ինչպես դատարկ, բայց տեսքով գեղեցիկ բաժակը, որի մեջ կենարար ջուր չկա, որպեսզի մարդ հագեցնի ծարավը: Հետևաբար, քրիստոնեությունը սոսկ խոսքով ու ձևով չպիտի արտահայտվի, այլ կյանքով: Հաղորդակից լինել Քրիստոսին նշանակում է հաղորդակից լինել իրական կյանքին: Երբ Քրիստոսը մոտենում էր կույր մարդուն, չէր պատմում, թե լույսն ինչքան պայծառ է, այլ բացում էր կույրի աչքերը, որ նա այդ պայծառ լույսը տեսնի, երբ մոտենում էր խուլ մարդուն, չէր ասում, թե երաժշտությունն ինչքան հիասքանչ է, այլ բացում էր խուլի ականջները, որ նա լսի այդ հիասքանչ մեղեդին, երբ մոտենում էր բորոտին, չէր վախենում, թե ինքն էլ կվարակվի, այլ բժշկում էր նրան ու առողջություն պարգևում: Ահա սա է քրիստոնեության իսկությունը` ոչ թե սոսկ խոսքեր, գաղափարներ, կանոններ կամ արտաքին ձևեր, այլ կյանք` լցված աստվածային զորությամբ ու անսպառ սիրո լույսով: Ի՞նչ է տալիս այդ հաղորդակցությունը մարդուն: Մշտապես հնարավոր չէ սխալներից խուսափել, որովհետև մարդկային բնությունը խաթարված է, բայց հնարավոր է սխալների լաբիրինթոսից դուրս գալ, երբ հաղորդակից ես Աստծուն: Այս հաղորդակցությունը ներդաշնակում է մարդու մեջ գոյություն ունեցող ծայրահեղություններն ու տկարությունները, նրան դուրս բերում անդառնալի փորձություններից ու սխալների հողմապտույտից: Արդ, մարդ պիտի քայլի դեպի Քրիստոսը, Ով փոխանցում է սեր, խնդություն, խաղաղություն, համբերություն և զարդարում այլ հոգևոր առաքինություններով (Գաղ. 5.22)` յուրաքանչյուր անհատին տալով յուրահատուկ փայլ և գեղեցկություն:

Հովհաննես ՄԱՆՈՒԿՅԱՆ

Աղբյուր՝ Irates.am

Լրահոս
Եղիշե Չարենց․ Հեռացումի խոսքեր Վահան Տերյան․ Կույր լինելու ցանկություն ԿԳՍՄ նախարարը ունակ չէ կրթական օբյեկտիվ չափորոշիչներ ստեղծել. Տեր Տիգրան քահանա Բադիրյան «Այս որոշումը կբարդացնի քրիստոնյաների և մուսուլմանների կյանքը». Գարո Փայլանը՝ Սուրբ Սոֆիայի տաճարը մզկիթի վերափոխելու մասին Լեհ դրամատուրգ Սլավոմիր Մրոժեկի պիեսներից մեկը կբեմադրվի Ռուսական թատրոնում ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ն ափսոսանք է հայտնել Սուրբ Սոֆիայի տաճարի կարգավիճակի վերաբերյալ Թուրքիայի որոշման կապակցությամբ Փորձագետները գնահատել են պանդեմիայի հասցրած վնասը թանգարաններին «Ըստ ձեր հավատի թող լինի ձեզ» (Մատթ․ 9։29) Գրադարանների վիրտուալ անցուդարձը «Հայ Եկեղեցու պատմություն» դասաժամի ոդիսականը. Սերովբե եպիսկոպոս Շառլ Ազնավուրի հրապարակում բացվելու է Աղասի Այվազյանի անվանական աստղը Փարիզի Ռոդենի թանգարանը կվաճառի քանդակագործի աշխատանքների պատճենները Նոր Խարբերդի դպրոցը պատրաստ է շահագործման Պարույր Սևակ. Լինել, թե չլինել Միսաք Մեծարենց. Առտվան արևի մեջ Օձա­վարս Գոր­գոն մե­դու­զան իր թու­նա­ծա­վալ վար­սե­րը տա­րա­ծել է ամ­բողջ աշ­խար­հում, Պան­դո­րան բա­ցել է կեղ­ծի­քի կոր­ծա­նա­րար սն­դու­կ Մեծ Բրիտանիայում Հռոմի 180-րդ Պապի 700-ամյա կնիքն է հայտնաբերվել Սալոնիկում Աթաթուրքի տունը պետք է դառնա հույների ցեղասպանության թանգարան․ Greek City Times «Կր­թու­թ­յան ո­լոր­տի պա­տաս­խա­նա­տու­նե­րը եր­բեք չեն թաքց­րել ի­րենց կեղծ պա­ցի­ֆիս­տա­կան գա­ղա­փա­րա­խո­սու­թ­յու­նը» Իմպրեսիոնիզմի խռովկանը՝ Կլոդ Մոնե Մի՛ ստիր, Հայ Եկեղեցու պատմությունը չունի՛ «ծածուկ» էջեր Հայաստանին հաշտության օրակարգ է պետք․ Բագրատ եպիսկոպոս Գալստանյան (տեսանյութ) Պետությունը չի կարող արշավ սկսել իր իսկ Ազգային Եկեղեցու դեմ, պետք չէ լինել աստվածամարտ. Հայր Ասողիկ աբեղա Կարապետյան Օպերային թատրոնն առցանց կմատուցի Ռոսինիի «Ճանապարհորդություն դեպի Ռեյմս» երկի համերգային կատարումը Էդգար Շա­հին. ֆրան­սա­հայ­կա­կան օ­ֆոր­տի հրա­ցա­նա­կի­րը Աստվածածնի օգնության մասին Եկե­ղե­ցին գո­յութ­յուն ու­նի 2000 տա­րի և գո­նե ա­ռա­ջի­կա 2000 տար­վա հա­մար պետք է ա­պա­հո­վի ե­կող սե­րունդ­նե­րի հոգևոր կա­րիք­նե­րը ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ն կոչ է արել Թուրքիային Սուրբ Սոֆիայի տաճարը չվերածել մզկիթի Միքայել սրբազանը՝ ԿԳՄՍ նախարարին. «Դուք մի ամիս չեք կարող կուսակրոն մնալ, մենք ողջ կյանքներս ենք կուսակրոն» Տերևաթափ իմ թխկի, օ, իմ թխկի ձյունածածկ... Գուրգեն Մահարի. Դաշտերում սեզ ու ծաղիկ Պարույր Սևակ․ Քմծիծաղ «Մերձավորի մահը». մաս 2-րդ Թուրքիան վաղը կհայտարարի Սուրբ Սոֆիայի տաճարը մզկիթի վերածելու որոշման մասին. թուրք լրագրող Ղևոնդ Ալիշանի 200-ամյակի առթիվ կստեղծվեն անիմացիոն մուլտֆիլմեր «Music 20» դասական երաժշտության փառատոնը Հայաստան է բերում աշխարհահռչակ արտիստների Միքայել Նալբանդյանի գրական ժառանգության թվայնացումը գիտական, կրթական նշանակություն ունի «Մեր թիկունքում գաղտագողի այսպիսի բան են անում. վտանգներ ենք տեսնում ՀՀ քաղաքացու համար». Տ․ Զաքարիա ծայրագույն վարդապետ Բաղումյան Ղազանչյան. Համաճարակով պայմանավորված պարապուրդը կարող է կործանարար լինել ստեղծագործ կոլեկտիվի համար Գովեստի խոսքերը՝ շարժիչ ուժ
website by Sargssyan