USD
EUR
RUB

Բանաստեղծությունը վիճակ է, որով մարդն ապրել է, ապրում է ու կապրի. նշվում է Պոեզիայի միջազգային օրը

 

ԵՐԵՎԱՆ, 21 ՄԱՐՏԻ, ԱՐՄԵՆՊՐԵՍ: ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի 30-րդ վեհաժողովում՝ 1999 թվականին, որոշում է ընդունվել մարտի 21-ը տոնել որպես Պոեզիայի միջազգային օր:

«Պոեզիան կարող է պատասխան դառնալ ժամանակակից մարդու առջև ծառացած ամենասուր և ամենախոր հոգևոր խնդիրներին, սակայն դրա համար անհրաժեշտ է պոեզիայի վրա բևեռել հասարակության հնարավորին չափ լայն շերտերի ուշադրությունը»,-«Արմենպրես»-ի հաղորդմամբ՝ ասվում է ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի որոշման մեջ:

Բանաստեղծ, թարգմանիչ, արձակագիր Գևորգ Թումանյանն ասաց, որ իր համար և՛ հեշտ, և՛ դժվար է խոսել պոեզիայի մասին: «Պոեզիան իմ գլխավոր կենսակերպն է, ապրելու, արարելու, Աստծուն հավատալու»,-նշեց նա:

Անդրադառնալով պոեզիայի երկրպագուներին՝ գրողը շեշտեց, որ իրենք այնքան էլ չեն փնթփնթում ընթերցողներ կա՞ն, թե՞ ոչ: Նրանք քիչ են, և դա բնական է, քանի որ բարձրագույն պոեզիան ընկալելը ոչ բոլորին է տրված: «Յուրաքաչյուր լավ ընթերցողի համար ամեն օրը պոեզիայի տոն է. երբ նա ձեռքը գիրք է վերցնում, համացանցի միջոցով կարդում, տողով ապրում»,-նշեց Թումանյանը:

Բանաստեղծ, գրականագետ Թադևոս Տոնոյանն էլ խոստովանեց, որ միայն այսօր է տեղեկացել Պոեզիայի տոնի մասին, երբ իր գրչակիցները շնորհավորել են միմյանց այդ կապակցությամբ: «Երբ ստեղծագործում եմ, պարզապես ցանկանում եմ ինչ-որ բան ասել, թղթին հանձնել ցավը, մտահոգությունները, ապրումները»,-շեշտեց նա:

Խոսելով ժամանակակից պոեզիայի մասին՝ Տոնոյանն ասաց, որ այն չի կարող առաջընթաց ապրել: «Մենք կարո՞ղ ենք ասել, որ այս գարունը նախորդի համեմատ առաջընթաց ապրեց: Օրերս իմ լավագույն ընկերներից մեկը հրապարակել էր աշխարհում գրված առաջին բանաստեղծություններից, որը 3000 տարեկան է: Կարդացի ու տեսա, որ արձակ բանաստեղծությունն առհասարակ առաջընթաց չի գրանցել: Դա վիճակ է, որով մարդն ապրել է, ապրում է ու ապրելու է: Փա՛ռք Աստծո, որ մարդկության մեծ մասն ապրում է հենց մշակույթով, որը շատ լայն հասկացություն է»,-ընդգծեց բանաստեղծը:

Պոեզիայի միջազգային օրն առաջին անգամ նշվել է Փարիզում, որտեղ գտնվում է ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի կենտրոնակայանը: Այս օրը հնարավորություն է ընձեռնվում փոքր հրատարակչություններին բարձրաձայնել իրենց մասին, քանի որ նաև նրանց ջանքերով են ընթերցողին հասնում ժամանակակից պոետների գործերը:

ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ն կոչ է անում այս օրը զանգվածային լրատվամիջոցներում տարփողել պոեզիան՝ որպես ժամանակակից արվեստ, որը բաց է մարդկանց համար:

Անժելա Համբարձումյան

Լրահոս
Հրաչյա Թամրազյան․ Փոխակերպություն Ռազմիկ Դավոյան. Ինձ էլ աշխարհից մի բան հասավ «Մինչև ե՞րբ պիտի գամված մնաս, ո´վ ծույլ․․․» Սաղմոս ՃԽԲ Հին Թիֆլիսի երգիչը ՀՀ տարածում Հնագիտության և ազգագրության ինստիտուտի արշավախումբը փաստագրել է մոտ 100 վիշապաքար Համո Սահյան. Անձրև Վահագն Դավթյան. Անի Ապահովություն Զրույց «ոչնչի» շուրջ Մահացել է «Ոսկե գլոբուս»-ի կազմակերպիչ Լորենցո Սորիան «Հացի բազմացումը» տեսարանի պատկերագրական դրսևորումը Եղիշե Չարենց․ Մայրամուտներ Պարույր Սևակ․ Անակնկալ հայտնագործություն Երբ փրկությունը սերն է. Լիլյա Մուկուչյանի դերակատարմամբ ներկայացումը կցուցադրվի «Արմմոնո» փառատոնին Քարոզչություն «Առնո Բաբաջանյանը» ոչ թե ախտահանվել, այլ արտաքինից մաքրվել է Վիեննայի օպերան Պլասիդո Դոմինգոյին պարգևատրել է արվեստում ունեցած ներդրման համար Ռազմիկ Դավոյան. Արարչություն Հայաստանում հնչեցին Ալեքսեյ Շորի ստեղծագործությունները Վստահություն Սրբին մեծարելը նրան ընդօրինակելն է Հավատարմություն Հպարտությունն ու խոնարհությունը Արմենուհի Սիսյան․ «Փախուստ ծառերի մոտ» Մհեր Բեժանյան. Հաճույքի թռչուն Էրմիտաժը սկսել է խմբային էքսկուրսիաներ անցկացնել Ֆիլհարմոնիկ նվագախումբը կձայնագրի և կտեսագրի Բեթհովենի բոլոր սիմֆոնիաները Հայ ճարտարապետների ամառային կինոթատրոնը՝ Մոսկվայի «Гараж» ժամանակակից արվեստի կենտրոնում Գթասրտություն Հնագետ Գրիգոր Արեշյանի հուղարկավորությունը տեղի կունենա Երևանի քաղաքային պանթեոնում Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսը հեռակապով խոսել է Հյուսիսային Ամերիկայի հայոց թեմերի առաջնորդների հետ Սաղմոս ՃԽԱ Հովհաննես Հովհաննիսյան․ Հայ զինվորին Ծաղկաթերթեր Դերասանի մենախոսություն կյանքի իմաստի մասին. «Հեռագիր»-ը ցուցադրվեց «Արմմոնո» փառատոնին Կյանքի արվեստ. Սեռական դաստիարակության խնդիրը Կորյուն Առաքելյան. Բանաստեղծություններ Սամվել Մարգարյան․ Բանաստեղծություններ Մեզ հրամցված է մի չափորոշիչ, որն առանձին անձանց քմահաճույքի արդյունք է. Տեր Սարգիս
website by Sargssyan