USD
EUR
RUB

Դեպի Արեւելք Չարենցի հետ. ինչպես է բանաստեղծի տուն-թանգարանը գործում առցանց հարթակում

 

Aravot.am-ը Եղիշե Չարենցի տուն-թանգարանի գիտաշխատող Աննա Ստեփանյանից հետաքրքրվեց, թե առցանց հարթակում ինչպես է իր գործունեությունն իրականացնում թանգարանը: Տիկին Ստեփանյանը տեղեկացրեց, որ թանգարանն իր գործունեությունը սկսել է տարբեր ծրագրերով: «Ծրագրերը հաճախ են թարմացվում և փոփոխվում՝ այցելուներին հնարավորություն տալով ինտեգրվել թանգարանային կյանքին տնից: Այս անգամ մեկնարկել է «Դեպի արևելք» կոչվող ծրագիրը, որի շրջանակում համացանցում կտարածվեն հետաքրքիր փաստեր ու լուսանկարներ Չարենցի համանուն գրքից»,-հայտնեց մեր զրուցակիցը:

Աննա Ստեփանյանն ընդգծեց. «Չարենցի պոեզիայում կարևորագույն տեղ են զբաղեցնում այն գործերը, որոնցում վառ արտահայտված է սերը Արևելքի հանդեպ: Չարենցի բնակարանում ևս զգալի է արևելյան շունչը: Չարենցի կենդանության օրոք նկարիչները նկարել են «Մահաթմա Չարենց»-ին, թասակ ու կոստյում համադրող Չարենցին, Բուդդայի արձանիկներով իրեն շրջապատող Չարենցին: Այսինքն` նկարել են այնպես, ինչպես տեսել են կյանքն Արևելքով լցրած կարսեցուն:

Մինչ օրս Արևելքի հանդեպ սերն ու արևելյան ժանրի գործերը, արևելյան իրերի մասին տեղեկությունները մեկտեղված չէին` չնայած անցել են տասնամյակներ, և, թեպետ այսօր մեր գերխնդիրը պետք է լիներ թարգմանությունների միջոցով Չարենցին ներկայացնել աշխարհին, ծանոթացնել աշխարհին մեծ մարդասերին, մենք որոշեցինք ամբողջացնել կիսատ մնացած այս մեծ բացը` մեկտեղել Չարենցի Արևելքը:

Եվ այժմ գրքում տեսնում եք ներկայացված հայտնի սիրաձոնը`«Տաղարանը», ռուբայիներն ու գազելները, բեյթերն ու դիստիքոսները, թանկաները: Ժանրաձևեր, որոնց գրության պահին Հայաստանում շատ քչերը գիտեին համաշխարհային գրականության մեջ կիրառում գտած այս երևույթների մասին: Գրքում յուրաքանչյուր ժանրաձև ունի իր խորհրդանշան-զարդանախշը: Գրքի յուրաքանչյուր բաժին առանձնացված է հատուկ տարբերանշանով: Նկարների թեմատիկ դասավորությունը համապատասխանում է ժանրի ներքին բովանդակությանը: «Տաղարան»-ի բաժնում Սարյանի վրձնած Արփիկի նկարն է: Թանկաներ բաժնում ճանապարհորդությունից բերված ճապոնական փայտափորագրությունների, չինական համապատկերների (պաննոների) նկարներն են և այսպես շարունակ` վեց բաժին:

Գիրքը բացվում է Ալեքսանդր Բաժբեուկ-Մելիքյանի «Մահաթմա Չարենց» նկարով, որի վերևում Չարենցն իր ձեռքով բանաձևել էր հոգու և մարմնի ներդաշնության հասնելու ձգտումն ու անցած ճանապարհը անփորձ վարժանք համարելով` գրել ապագայի մեծ թռիչքների մասին»:

Մեր զրուցակիցը նշեց, որ անցյալ տարվա հուլիսին տպագրված գրքի հանդեպ կարճ ժամանակահատվածում մեծ հետաքրքրություն կա: Հավելեց նաեւ, որ Չարենցի տուն-թանգարանը պատրաստվում է թարգմանել Չարենցի` առաջին հայացքից թարգմանական բարդություններ առաջացնող ժողովածուն` «Տաղարանը»:

«Իսկ այս օրերին, երբ հնարավորություն ունենք նորովի վերանայելու մեր գրական գործիչների գործերն ու արժևորելու նրանց, Չարենցի տուն-թանգարանը նախաձեռնել է բազմաթիվ ժամանցային-ուսուցողական ծրագրեր, որոնք ժամանցային եւ խորամանկ շղարշի ներքո կստիպեն այցելու-դիտողներին տրամաբանել, վերհիշել, նորից թարմացնել գիտելիքները: Եվ քանի որ մեր նպատակն է ոչ միայն չարենցասերներին ներգրավել, այլև մշակութասեր հանրությանը, ուստի ծրագրերը բազմաբովանդակ են` խաղ-վիկտորինաներ Չարենցի մասին, խաղի հաջորդ փուլում` հայ և համաշխարհային գրականության, տեսանյութ-չելենջներ, որի ընթացքում աշակերտները կարդում են սիրելի հեղինակների գործերից, երեկոյան ժամերին հնարավորություն ունեն դիտելու ֆիլմարխիվի լավագույն ֆիլմերից` Հին Երևանի, քաղաքի և շատ այլ կարևոր թեմաների մասին պատմող:

Թանգարանը վիրտուալ հարթակ տեղափոխելուն զուգահեռ` դիտողները կարող են էջում ծանոթանալ թանգարանում պահվող տվյալ իրի պատմությանը: Հետաքրքրիր արխիվային տեղեկություններ են ներկայացվում` փաստական բնօրինակներով, այսինքն` թանգարանում առկա ձեռագրերով: Թանգարանային աշխույժ գործունեությունը տեղափոխել ենք վիրտուալ դաշտ, որ դուք տանը մնաք, ժամանցը լինի հետաքրքիր և ուսուցողական: Սիրով կընդունենք առաջարկներ, թե ինչ ձևաչափով կցանկանան տեսնել թանգարանի պաշտոնական էջը: Ականջալուր կլինենք յուրաքանչյուր դիտողություն-առաջարկին: Եվ վերջում միանանք այս օրերի լավագույն կոչերին և շնորհակալություն հայտնենք մեր բուժաշխատողներին»,-նշեց Աննա Ստեփանյանը:

Իսկ զրույցի ավարտին բոլորին կոչ արեց. «Սիրելիներ, մնացեք տանը, մենք աշխատում ենք ձեզ համար»:

Զրուցեց Գոհար ՀԱԿՈԲՅԱՆԸ

Լրահոս
Սեյրան Մալխասյան. Սաղմոս ապաշխարողի 94 տարեկան հասակում կյանքից հեռացել է Յակով Զարգարյանը Սաղմոս ՃԼ Աշոտ Ավդալյան․ ... Ու երեխան Իրական գանձերը Երկրպագություններն ավելի մեծ օգուտ են տալիս, քան հոգևոր մյուս բոլոր վարժանքները Անվճար վարպետաց դաս Անյա Լեխների հետ «Սևանի Աստվածամայրը» հրաշագործ սրբապատկերի մասին Հուշարձանները կվերականգնվեն Ալեքսանդր Մանթաշյանցի մասին պատմող «Կովկասի արքան» գիրքը ընթերցողի սեղանին է Նույնականացվում են Զվարթնոցի ճարտարապետական բեկորները «Ան­մա՞հ է այն գոր­ծը, ո­րի հա­մար ես մե­ռա…» Ազնավուր. հավերժի ճամփորդը 22.05.2020 Պարույր Սևակ․ Երգի ստեպում հազար շավիղներ Շառլ Ազնավուրն այսօր կդառնար 96 տարեկան Սոնա Արշունեցի. Նույնն է աշխարհը Սա­ր­յա­նա­կան ծա­ռի պար­սա­մ­յա­նա­կան պտու­ղը Ժամանակ հոգևորի համար Միթե կարո՞ղ է կույրը կույրին առաջնորդել Խաչատրյանի անվան մրցույթի ընթացքում մենակատարն ու նվագախումբն առաջին անգամ համատեղ հանդես կգան հեռավար Երա­նի՜ մեր բո­լոր հոգևո­րա­կան­նե­րը հետևեն տեր Ա­ՀԱ­ՐՈ­ՆԻ օ­րի­նա­կին` գի­տակ­ցե­լով, որ չի կա­րե­լի լռել Ազգային պատկերասրահի հետևորդները վերջին ամիսներին Ինստագրամում աճել են 80, Ֆեյսբուքում ՝ 40-50 տոկոսով Օֆելյա Համբարձումյան, Րաֆֆի Հակոբյան - Ես քու ղիմեթը չիմ գիդի Առավոտյան ժամերգություն եւ բժշկության աղոթք (21.05.2020) Իտալուհին բարեգործական վիճակախաղով շահել է Պիկասոյի՝ 1 մլն եվրո արժողությամբ կտավը Համբարձման տոն Համբարձման տոնը Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնում (նկարներ) ԿԳՄՍՆ Արայիկ Հարությունյանը շատ լուրջ «պրավալ» է ունեցել Մետրոպոլիտեն թանգարանը կբացվի օգոստոսի կեսերին Վարդան Հակոբյան․ Քարը արագիլի կտուցին Ռազմիկ Դավոյան. Դու Արամայիս Սահակյան. Մայրիկ Ե՞րբ է մարդ կյանքում առաջին անգամ Ս. Հաղորդություն ստանում Հակոբ Մովսես. Ամպրոպ ճայթեց... Շառլ Ազնավուրի դերակատարությամբ Հայոց ցեղասպանության մասին ֆիլմը հայտնվել է Թուրքիայում արգելված ֆիլմերի առաջին հնգյակում (լուսանկար) Պատրաստվել է Խաչատրյանի անվան 16-րդ միջազգային մրցույթի թվային մասնակցության ուղեցույցը «Օսկար-2021»-ը հնարավոր է հետաձգվի Համազգային թատրոնի շենքի շինարարությունը շարունակվում է Ավետիք Իսահակյան. Արազին Աստծուն պետք է հարգել ոչ միայն սրտով, այլև՝ շուրթերով
website by Sargssyan