USD
EUR
RUB

Տերևաթափ իմ թխկի, օ, իմ թխկի ձյունածածկ...

 

* * *
Տերևաթափ իմ թխկի, օ, իմ թխկի ձյունածածկ,
Ի՞նչ ես կանգնել դու ճերմակ` մրրիկի դեմ կորացած,

Գուցե բան ես լսել դու կամ լսել ես դու մի ձայն,
Ոնց որ ելել ես ահա դու պտույտի գյուղից ցած:

Ու ոնց հարբած դռնապան` ելած ուղի հողմածեծ`
Խեղդվել ես ձյուներում ու փետացած մնացել:

Ախ, ես ինքս հենց հիմա ինչ-որ դարձել եմ տարտամ,
Ընկերական քեֆերից էլ չեմ գտնում տան ճամփան:

Նայես` ուռի հանդիպեց կամ թե սոճի մի բարակ,
Երգում էի ես նրան գարնան երգեր բքի տակ:

Ուզում էի ինքս ինձ հենց այդպիսի թխկի ծառ,
Միայն ոչ թե ձյունածածկ, այլ կանաչած ու պայծառ:

Եվ ամոթս կորցրած` խենթացնող երազում,
Ոնց որ կնոջն ուրիշի գրկում էի ցարասուն:

«Տերևաթափ իմ թխկի, օ, իմ թխկի ձյունածածկ» (ռուս.՝ «Клён ты мой опа́вший, клён заледене́лый…»), ռուս բանաստեղծ Սերգեյ Եսենինի բանաստեղծությունը, որը գրվել է 1925 թվականին, հաջողությամբ ներկայացվել է երաժիշտների կողմից։ Հիմնական թեման մարդու և փայտի համեմատությունն է:

Պատմություն

«Տերևաթափ իմ թխկի, օ, իմ թխկի ձյունածածկ…»՝ բանաստեղծի առաջին բանաստեղծություններից մեկը, որը գրվել է Մոսկվայի պետական համալսարանի 1-ին հոգեբուժական կլինիկայում, որտեղ նա մտերիմների պնդմամբ հնարավոր ձերբակալումից խուսափելու համար 1925 թվականի նոյեմբերի 26-ից պառկել է: Նրան տրամադրվել էր լուսավոր ու բավականին ընդարձակ սենյակ, երկրորդ հարկում, պատուհաններից տեսարան էր բացվում դեպի այգի: Ըստ Եսենինի մահվան հանգամանքները հետազոտողի՝ Էդուարդ Խլիստալովի, նրան ոգեշնչել է կլինիկայի պատուհանների տակ աճող թխկին և, իսկապես, բանաստեղծությունը թվագրված է 1925 թվականի նոյեմբերի 28-ը, որը համապատասխանում է նրա կլինիկայում լինելու ժամանակահատվածի հետ[3][4]:

Առաջին անգամ հրապարակվել է 1926 թվականի հունվարի 3-ին Լենինգրադի «Կարմիր թերթի» երեկոյան թողարկմանը (№ 2) և «Կարմիր նիվա» ամսագրում (№ 1)[4]:

Բանաստեղծությունը հայերեն թարգմանել է Արփենիկ Տեր-Աստվածատրյանը՝ Եղիշե Չարենցի առաջին կինը՝ 1926 թվականի սկզբին:

Լրահոս
Եղիշե Չարենց․ Մայրամուտներ Պարույր Սևակ․ Անակնկալ հայտնագործություն Երբ փրկությունը սերն է. Լիլյա Մուկուչյանի դերակատարմամբ ներկայացումը կցուցադրվի «Արմմոնո» փառատոնին Քարոզչություն «Առնո Բաբաջանյանը» ոչ թե ախտահանվել, այլ արտաքինից մաքրվել է Վիեննայի օպերան Պլասիդո Դոմինգոյին պարգևատրել է արվեստում ունեցած ներդրման համար Ռազմիկ Դավոյան. Արարչություն Հայաստանում հնչեցին Ալեքսեյ Շորի ստեղծագործությունները Վստահություն Սրբին մեծարելը նրան ընդօրինակելն է Հավատարմություն Հպարտությունն ու խոնարհությունը Արմենուհի Սիսյան․ «Փախուստ ծառերի մոտ» Մհեր Բեժանյան. Հաճույքի թռչուն Էրմիտաժը սկսել է խմբային էքսկուրսիաներ անցկացնել Ֆիլհարմոնիկ նվագախումբը կձայնագրի և կտեսագրի Բեթհովենի բոլոր սիմֆոնիաները Հայ ճարտարապետների ամառային կինոթատրոնը՝ Մոսկվայի «Гараж» ժամանակակից արվեստի կենտրոնում Գթասրտություն Հնագետ Գրիգոր Արեշյանի հուղարկավորությունը տեղի կունենա Երևանի քաղաքային պանթեոնում Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսը հեռակապով խոսել է Հյուսիսային Ամերիկայի հայոց թեմերի առաջնորդների հետ Սաղմոս ՃԽԱ Հովհաննես Հովհաննիսյան․ Հայ զինվորին Ծաղկաթերթեր Դերասանի մենախոսություն կյանքի իմաստի մասին. «Հեռագիր»-ը ցուցադրվեց «Արմմոնո» փառատոնին Կյանքի արվեստ. Սեռական դաստիարակության խնդիրը Կորյուն Առաքելյան. Բանաստեղծություններ Սամվել Մարգարյան․ Բանաստեղծություններ Մեզ հրամցված է մի չափորոշիչ, որն առանձին անձանց քմահաճույքի արդյունք է. Տեր Սարգիս Netflix-ը «Խոստումը» ֆիլմը ցուցադրելու հեղինակային իրավունք է ստացել Ընտանիք Համո Սահյան. Հորովել Եղիա Տեմիրճիպաշյան. Անգեղն երգ Պառավքարից մինչև Մուրղուզ․․․ Տավուշյան լեգենդներն ու զրույցները Օգոստոսի 1-ից Մոսկվայում վերաբացվում են կինոթատրոնները «Երեք մանկունքը բաբելոնյան հնոցում» սյուժեի պատկերագրական համակարգը «Այդ չափորոշիչները չեն արտացոլում ՀՀ քաղաքացու և հայ մարդու դաստիարակությունը»․ Աիդա Թոփուզյան Սուրբ Բարսեղ եպիսկոպոսի ճառը նախանձների մասին Խորհր­դա­յին նկա­րա­հա­վա­քի ա­զատ և ան­կախ նա­վար­կու­թ­յու­նը Օպերային թատրոնն առցանց համերգ կնվիրի կորոնավիրուսի պատճառով տուժած բոլոր երաժիշտներին «Այն մեկ ա­մի­սը, որ Պետ­րոս­ը կռ­վեց իմ կող­քին, հա­վա­սար էր տաս­ն­յակ կյան­քե­րի սխ­րան­քի»
website by Sargssyan