USD
EUR
RUB

«Հացի բազմացումը» տեսարանի պատկերագրական դրսևորումը

 

Հացի բազմացման հրաշքի մասին պատմում են չորս ավետարանիչները (Մատթ. 14:15-21; Մարկ. 6:31-44; Ղուկ. 9:10-17; Հովհ. 6:1-15):

Այս թեման իր գեղարվեստական արտացոլումն է գտել Մատենադարանի № 7651 ձեռագրում, ուր ներկայացված է «Հացի բազմացման» չորս տեսարան, որոնք բխում են գրեթե նույն պատկերագրությունից, թեև փոխվում են սյուժետային գծի փուլերը և պերսոնաժների թիվը: Առաջին նկարում (Սարգիս Պիծակ) գործողությունը ծավալվում է ձախից աջ. Քրիստոսը օրհնում է հացը, տալիս իր երկու աշակերտներին, որոնք էլ այն մեկնում են արդեն գետնին բազմած ժողովրդին: Մյուս պատկերը բաժանված է հետևյալ մասի. ա) Քրիստոսը երկու աշակերտների միջև, որոնք հայտնում են, թե ժողովուրդը քաղցած է. բ) Քրիստոսը օրհնում է հացը, տալիս աշակերտներին, ապա աշակերտներից մեկը այն բաժանում է ժողովրդին:

Ավելի ուշագրավ է հաջորդ նկարը: Քրիստոսը նստած է ապառաժների վրա, օրհնում է հացը և տալիս Իր առջև կանգնած աշակերտներին, որոնցից մեկը, ուղղված դեպի ժողովուրդը, մեկնում է հացը. այնուհետև նկարն ընդհատվում է աշտարակաձև երկրաչափական պատկերներով, ապա ներկայացված է մի բարդ հորինվածք՝ ոսկե ֆոնի վրա. Քրիստոսը հացը տալիս է աշակերտներին, և նրանք, միմյանց փոխանցելով, այն հանձնում են բազմած ժողովրդին. Քրիստոսը, աշակերտները, ժողովուրդը նկարված են գալարաձև, որ հատուկ ռիթմ ու կենդանություն է տալիս:

Ուշագրավ է «Քրիստոսը կերակրում է ժողովրդին» նկարը «Բժշկության ավետարանում»: Մեկ անդամալույծ, կույր, բորոտ կամ դիվահար չէ, որ բուժում է Քրիստոսը, այլ քաղցից փրկում է մի ամբողջ ժողովուրդ: Դա բավականաչափ բարդ, բարդության մեջ յուրօրինակ կենդանի կոմպոզիցիա է: Ձախից ողջ հասակով պատկերված է Քրիստոսը: Նրա գոտկատեղից ցած, ուղիղ գծով իջնող և ցածում՝ փեշի ուղղությամբ, կանաչ գույնի մակերեսն է, որը հասնելով Պետրոսին՝ իջնում ու կրկին շարունակվում է հորիզոնական ուղղությամբ: Այդ թավշե թարմ կանաչի վրա, ավելի մուգ զմրուխտե կանաչով միմյանց զուգահեռ ուղղահայաց գծեր են իջեցված: Այդ կարպետանման կանաչ մակերեսը նշանակում է «խոտ յոյժ ի տեղւոջն», որի վրա «բազմեցան մարդիկ թուով իբրեւ հինգ հազար»: Այդ կանաչ ֆոնին միմյանց վրա պատկերված է երեքական զույգ գլուխ: Գլուխները խորհրդանշում են բազմած ժողովրդին: Նրանց մեջտեղում կարմիր պարեգոտով ու կանաչ կապայով կիսադեմով մի պատանի ձեռքը մեկնել է վեր, հայացքը՝ դեպի կանաչ դաշտի վերևում պատկերված երեք առաքյալները, որոնք նրանից վերցնում են հացը: Դա այն պատանին է, որի մասին Սիմոն Վեմի (Պետրոս առաքյալի) եղբայր Անդրեասն ասում է. «Է աստ պատանեակ մի, որ ունի հինգ նկանակ գարեղէն եւ երկուս ձկունս»: Ոչ միայն իր կառուցվածքով, այլև գույնով մի նրբին կալեյդոսկոպ է այդ կանաչ դաշտը՝ դեմքերի ու մազերի լոկալ երանգների և մեղմ կապտավուն ստվերերանգների, աղյուսագույն, կարմրավուն և դարչնագույն ուրվագծերի, հագուստների կարմիր, կանաչ, կապույտ գույների հարաբերակցությամբ: Սարգիս Պիծակը հասել է կոմպոզիցիոն կատարյալ ամբողջականության: Պերսոնաժների կենդանի և ազատ շարժումների միջոցով նա աշխուժություն է հաղորդում մակերեսներին, հստակ, բարդություններից ու մանվածապատություններից զերծ մակերեսներին:

Կազմեց Գայանե Սուգիկյանը

Աղբյուր՝ Surbzoravor.am

Լրահոս
Ռուբեն Սևակ․ Ինչու Նորայր Գրիգորյան. Բաց աչքերով Պարույր Սևակ․ Ռետին չեմ-թուղթ եմ Եգիպտոսում հայտնաբերվել են տասնյակ հնագույն սարկոֆագներ «Հին Երևան» ծրագիրը մայրաքաղաքի կայուն զարգացման առանցքային բաղադրիչներից է. Վարագ Սիսեռյան COVID-19-ի պատճառով Նոբելյան մրցանակաբաշխության ձևաչափը փոխվել է «Ընթրիք հիմարի հետ». Ֆրանսիս Վեբերի հանրահայտ կատակերգությունը կներկայացվի Վանաձորի թատրոնի բեմում Երևանում կանցկացվի «Արմենիա» միջազգային երաժշտական փառատոնը Երեխաները պատահականություն չեն Ֆիլմ Տ. Բագրատ եպիսկոպոս Գալստանյանի մասին Երիտասարդ դաշնակահարների ինքնատիպ ելույթը Նախանձ Սեր, խրախճանք, ժանտախտ. Մայր թատրոնի 99-րդ թատերաշրջանի մեկնարկը՝ «Դեկամերոն» բացօթյա ներկայացմամբ Միշտ ներկա Համո Սահյանին այժմ բացակա են դնում Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսն ընդունեց նորաօծ քահանաներին (նկարներ, տեսանյութ) Շիրակի մարզի Հողմիկ գյուղի խոնարհված եկեղեցին օծվել է (նկարներ, տեսանյութ) Վահան Սաղաթելյան. Տխուր թատրոն՝ առանց հանդիսատեսի Մարո Մարգարյան․ Խեղդվելու չափ պետք ունեմ ես․․․ «Խաղաղությանը նվիրված» համերգ Նիդերլանդների Մաստրիխտ քաղաքում «Ապրե՛ք որպես ազատներ» Սաղմոս ՃԽԸ Մոցարտյան երաժշտությունը կհնչի Ֆիլհարմոնիկի լավագույն երաժիշտների կատարմամբ Մշակութային ՊՈԱԿ-ներում նորոգումներ կլինեն, ձեռք կբերեն անհրաժեշտ տեխնիկա Արժևորելով միտքն ու համառությունը. Նախագահի նստավայրում հանձնվեցին «Պողոսյան մրցանակները» «Ֆիրդուս այլընտրանքայինի» առաջին մրցանակը շնորհվում է վիետնամցի ճարտարապետին Արա Այվազյանը ներկայացրել է «Ներիր Էրգիր» երգի տեսահոլովակը Նաիրի Զարյան․ Հայերեն Մարո Մարգարյան. Հայրենի իմ հող Անկախություն Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսի շնորհավորական ուղերձը Հայաստանի Հանրապետության անկախության տոնի առիթով «Գութանը»՝ Տավուշում ԱՄՆ-ում 7700 դոլարով աճուրդի է հանվել Օդրի Հեփբերնի հազվագյուտ լուսանկարների հավաքածուն (լուսանկարներ) Ցուցահանդես Տորոնտոյում՝ նվիրված ՀՀ Անկախության 29-րդ ամյակին Հպարտություն Մեծ Բրիտանիայի թագավորական ակադեմիայում քննարկվում է Միքելանջելոյի քանդակը վաճառելու հարցը «Ժառանգները» սերիալը «Էմմի» մրցանակի է արժանացել Սերգեյ Կոսեմյան. «Ձայնագրեցի Բախի սյուիտները` Գրանդ Կանյոնից մինչև Սեքվոյա ազգային պարկ» Ինչու է ազգային սայլը մնում տեղում Չինաստանը դեպի Լուսին լուսնագնաց կուղակի «Դերասանին թոշակի ուղարկել՝ նշանակում է դատապարտել նրան կիսաքաղց ծերության»
website by Sargssyan